כמו כל גבר שנמצא במערכת זוגית ארוכה יחסית, גם המיקסולוג, יועץ הברים והחבר טל גנץ שכח את הארבעה עשר בפברואר, יומו של ולנטינוס הקדוש, או, אם תרצו: חג האהבה למניינם. "בזכותך אני לא עובר תקופת צינון על הספה" הוא כתב לי, אחרי שביקשתי ממנו להכין כמה קוקטיילים לרגל החג. הקווים הכלליים היו ברורים: היות ובשונה משנים קודמות, כל מי שיבחר לציין את החג ייאלץ לעשות את זה בבית, ואפילו בבתים של חובבי הקוקטיילים הכבדים שבינינו, לא תמיד אפשר למצוא את כל הכלים והחומרים, המתכונים צריכים להיות קלים להכנה, המרכיבים זמינים ויחד עם זאת הקוקטיילים עצמם רומנטיים, טעימים ובעלי מראה חגיגי.
 
קפיצה קטנה ל-'בנא משקאות' 
מדובר באתגר, אבל לא כזה שירתיע את גנץ. הוא הזמין כמה בקבוקים לא מוכרים שאפשר להשיג רק באחד מעשרים וארבעה סניפי רשת בנא משקאות,  גייס את זוגתו הצלמת והסטייליסטית קרינה, ובהשראתם של מקצועני האלכוהול והמיקסולוגיה של הרשת, יצא לדרך. את התוצאות תראו בעצמכם. ואם תרצו, תוכלו להפתיע איתם את בני או בנות הזוג שלכם. 

דוקטור פפר
המתכון מבוסס על ליקר בשם "גומיגם" בטעם קולה. משקה עדין על בסיס וודקה, שמתאפיין בחמיצות מרעננת. ואם בטעמי קולה עסקינן, למה לא ללכת עד הסוף ולהכין איתו גרסה של 'קובה ליברה' - קוקטייל שהמתכון הקלאסי שלו כולל רום, קולה ולימון. כמה פשוט, ככה מפתיע ומרענן. 

 מה צריך (למנה אחת)
50 מ"ל ליקר "גומיגם" בטעם קולה
קולה
פלח לימון
עלי נענע
קרח
 
מה עושים
מוזגים את הליקר לכוס גבוהה מלאה בקרח, ממלאים את הכוס בקולה ומקשטים בפלח לימון ונענע

קוקטייל ד''ר פפר (צילום: קרינה גנץ)
קוקטייל ד''ר פפר (צילום: קרינה גנץ)

בורגו שפריץ
המתכון הזה, שתרם לא מעט למצב הרוח הטוב של טל, יכול לעשות את אותו דבר גם עבור מצב הרוח שלכם. הוא משלב בין אפריטיבו – ליקר עשבים איטלקי ליין מבעבע בניחוח וורדים, נראה מקסים ומשלב בין איזון ורעננות, למורכבות. 

מה צריך (למנה אחת)
90 מ''ל מבעבע 'בורגו סולה רוז'
60 מ''ל ליקר אפרטיבו
30 מ''ל מי טוניק
פלח לימון  

מה עושים
מוזגים את המרכיבים לכוס יין מלאה בקרח ומקשטים בהדרים, תותים, וכל מה שמתחשק

קוקטייל בורגו שפריץ  (צילום: קרינה גנץ)
קוקטייל בורגו שפריץ (צילום: קרינה גנץ)

מינט סטרוברי סמאש
הקוקטיילים ממשפחת הסמאש יכילו, ברוב המקרים מעבר לרכיב האלכוהולי גם מרכיב עשבוני, פרי כלשהו ומשהו מתוק. כרכיב האלכוהולי במתכון הזה נבחר MG ROSA, ג'ין ספרדי בעל ניחוחות מעודנים של תות שדה, וצבע וורוד, וכדי להכין אותו ואת המשקאות הבאים כמו שצריך, תזדקקו לשייקר. 

 מה צריך (למנה אחת)
 
50 מ"ל ג'ין MG ROSA
25 מ"ל מיץ לימון
25 מ"ל מי סוכר (מים וסוכר ביחס של 1:1)
חופן עלי בזיליקום
שני תותים (אפשר גם יותר)
קרח
 
מה עושים
מכניסים תות אחד לשייקר, מוסיפים את שאר המרכיבים, מנערים היטב, מסננים לכוס קוקטייל ומקשטים בתותים. גנץ, שהלך עד הסוף, בחר את שפתי הכוס בדבש ולקשט בסוכריות בצורת לב, "כן, קיטשי למות" הוא כתב, "אז מה?"

קוקטייל סטרוברי סמאש  (צילום: קרינה גנץ)
קוקטייל סטרוברי סמאש (צילום: קרינה גנץ)

סטרוברי בלונד
המרכיב המרכזי במתכון הוא וודקה 3 Kilos שמזוקקת בהולנד, זכתה בלא מעט פרסים חשובים, ושהבקבוק שלה, שנראה כמו מטיל זהב, גרם לגנץ לשלוף את מבט האינדיאנה ג'ונס שלו. ויש לו כזה. לדעתו מדובר בוודקה עדינה שלא צריכה יותר מקר וקצת לימון, אבל כדי שגם בת הזוג שלו תוכל ליהנות ממנה, הוא ייצר סביבה קוקטייל חגיגי וטעים. 

מה צריך (למנה אחת) 
 
50 מ"ל וודקה 3 Kilos
20 מ"ל מי סוכר (מים וסוכר ביחס של 1:1)
25 מ"ל מיץ לימון
2 תותים גדולים
יין מבעבע
קרח
 
מה עושים
מועכים תות אחד בתחתית השייקר, מוסיפים את שאר המרכיבים פרט ליין, משקשקים, מסננים לכוס קוקטייל, ממלאים את הכוס ביין מבעבע ומקשטים בתות.

קוקטייל סטרוברי בלונד  (צילום: קרינה גנץ)
קוקטייל סטרוברי בלונד (צילום: קרינה גנץ)

טופקה מרטיני
לקסם הבא, נצטרך שני בקבוקים: ליקר טופקה שמיוצר בהולנד על בסיס וודקה, עם פתיתי זהב שמדמים סופת שלגים וניחוחות של טופי וסוכריות חמאה, ו"דד'ס מן פינגר", רום מתובל שהתיישן שלוש שנים בחביות ברבן. התוצאה היא וריאציה משודרגת לאספרסו מרטיני הקלאסי. 

מה צריך (למנה אחת)
35 מ"ל ליקר טופקה
15 מ"ל רום מתובל
50 מ"ל אספרסו
לקישוט: פולי קפה (אופציונאלי) 

מה עושים
מוזגים את כל המרכיבים לשייקר עם קרח, מסננים לכוס מרטיני מקוררת ומקשטים בפולי קפה או סוכריות שוקולד

קוקטייל טופקה מרטיני  (צילום: קרינה גנץ)
קוקטייל טופקה מרטיני (צילום: קרינה גנץ)

 את כל המשקאות ניתן להשיג בלעדית בעשרים וארבע סניפי בנא משקאות