התקופה המשוגעת הזאת שעוברת עלינו מטלטלת גם שתיינים ותיקים כמוני. קודם למדנו לשתות בבית לבד בגלל הקורונה, אח"כ לארח את המשפחה הקרובה ואו החברים הקרובים לדרינק זריז או סינגל מאלט טוב שיכולנו להרשות לעצמנו באתר האונליין התורן במחיר של שלוש כוסות בבר.

רגע של נורמליות
 
אחר כך הכל נפתח ולמשך חודשיים ישראל הייתה מקום נורמאלי, הכי נורמאלי בעולם. רצנו לברים, גמרנו את כל הגינס מהחבית, המשכנו ביין מצוין במסעדות ופשוט שתינו את כל מה שהתגעגענו אליו ולא היה לנו בבית! ואז מלחמה או מבצע או פשוט המון אזעקות שמחזירות אותנו הביתה שוב, שניה אחרי שכבר הכל היה טוב, ולפני שהספקנו להתארגן על סטוק אלכוהול לצריכה במימד הממ"ד.

וודקה וזהו
אז הבנתי שאני פשוט צריך וודקה, כן וודקה בלי הרבה סיפורים והסברים, לא משהו שצריך לדבר עליו עם חברים, לטעום ולהחליף רשמים אלא וודקה טובה, חזקה ומאוזנת שתערפל לי מעט את החושים ותעזור לי לעבור עוד לילה של אזעקות. בסופר הקרוב מצאתי את 'בלנקאיה אקסטרה' בבקבוק השחור שתאם את מצב הרוח. ובגלל שאין לי סבלנות קניתי גם בלאדי מרי מיקס של טבסקו שהופך את עבודתו של העצלן לקלה מאוד.

וודקה בלנקאיה אקסטרה (צילום: יח''צ)
וודקה בלנקאיה אקסטרה (צילום: יח''צ)

מתערבבת בקלות
איך שהגעתי ישר עשיתי לי בלאדי מרי עצלן כי בכל זאת היה עדיין בוקר. הוודקה הוסתרה קצת על ידי המיקס הפיקנטי אבל עדיין הייתה פרטנרית מצוינת לקוקטייל הוותיק. כדי לעמוד על טיבה האמיתי, טעמתי אותה ככה נקיה בטמפרטורת החדר והוודקה התגלתה כנקייה מאוד, מאוזנת עם מרקם ואפילו טעם עשיר. כמובן שמיד הייתי חייב איזה מרטיני על וודקה כדי לראות באמת מה הוא טיב הוודקה. זילוף קטנטן של ורמוט יבש מאוד וערבוב יפה של עוד מנה וחצי וודקה עם הרבה קרח, סינון זריז לכוס מרטיני וטוויסט קטן של קליפת לימון. הטעם העמוק יחסית של הוודקה התחבר בצורה מושלמת עם התיבול של הוורמוט היבש והשלים דרינק טוב, חזק ויבש. 

אחד ממותגי הוודקה הנמכרים בעולם
בלנקאיה היא וודקה שמיוצרת במזרח רוסיה, בבית וודקה גדול ומפורסם והפכה, לדברי החברה, להיות אחת הוודקות הנמכרות. הטעם העמוק שלה הוא תוצאה של חליטה או מיצוי של חיטה טבעית שמתווספת לוודקה לאחר הזיקוק. אחרי כל זה היא עוברת סינון פחם באורך 21 מטר לזיכוך מקסימלי של האלכוהול וליצירת וודקה מאוזנת ללא צורך בתוספת סוכר כמו בחלק מהמקרים האחרים.

כשנגמרה המלחמה התחילה עונת ההכרעה של ליגות הכדורגל ואז מצאתי את עצמי עם הבלנקאיה צמודה לבירה שמחויבת בגלל הכדורגל, סתם בשוט קריר או עם קרח וטוויסט של לימון. אחרי הכל, במציאות שלנו אי אפשר בלי איזה טוויסט.

בלאדי מרי  (צילום: שעות שמחות )
בלאדי מרי (צילום: שעות שמחות )