אחרי שלפני שנתיים הוא בוטל ושנה שעברה נערך בצמצום, גמר הוורלד קלאס היוקרתי בחסות IBBLS, נערך השנה עם כל השואו באספרנטו אל מול הים, עם בריזה מושלמת חמימה, מוזיקה משובחת, מלא אנשים יפים ושפע של קוקטיילים משובחים. לכל הטוב הזה הצטרפה גם התרגשות של סוף דרך ותחילת דרך חדשה - סוף דרך, כי אחרי מבחנים קשוחים הגיעה שלישיית הגמר למבחן האחרון אל מול קהל רחב של אנשי אלכוהול ותחילת דרך כי איפשהו, אחרי שנתיים קשוחות במיוחד, אפשר היה להרגיש שהקורונה נעלמה מחיינו ושהחיים מתחילים לחזור למסלולם. 

התחרות הפעם קיבלה בוסט נשי, שלישיית הגמר הפעם הייתה עם רוב נשי וכללה את נעם שרת התותחית שכיום מנהלת את כל תחום המשקאות של מלונות בראון והמסעדות שלהם, קורי לוויס מלה אוטרה של האימפריאל וג'ורדי (ירדן שואו) מנהל בר הווספר בחיפה.

את התחרות לקחה קורי לויס שגם הפתיעה בהיותה הברמנית הכי פחות מנוסה והצעירה מבין השלושה וגם הפכה להיות האישה הראשונה שזוכה בארץ בתחרות. קורי תייצג את ישראל בסידני, אוסטרליה במהלך חודש ספטמבר, ותתמודד מול 54 הברמנים הטובים ביותר מרחבי העולם, בתקווה להיות הברמנית הטובה בעולם.

אז מה שותים?

השנה התחרות עצמה והגמר היו בסימן קיימות ואפס בזבוז לצד מבחנים קשוחים במיוחד בשני ימי הגמר.
בחצי הראשון של הגמר התקיימו 2 אתגרים: "IN BAR CHALLENGE"

  • הפיינליסטים אירחו את השופטים בבר הבית שלהם בו הם נבחנו תוך כדי סרוויס אמיתי, במהלכו הגישו בין 3-5 קוקטיילים שסיכמו את המסע שלהם בתחרות וורלד קלאס לצד מנות לבחירתם. בחלקו השני של האתגר, לפיינליסטים היו 10 דק' להכין 8 קוקטיילים. הם נבחנו על מהירות, טכניקה, ידע והגשה.
  • בחצי השני של תחרות הגמר אשר התקיים למחרת במסעדת 'אספרנטו' בתל אביב, כל פיינליסט קיבל עמדה אותה הוא עיצב לבחירתו. הפיינליסטים בחרו מותג אחד ממגוון מותגי דיאג'יו ועל המותג הם בנו את הקוקטייל המנצח שלהם ולהכין לא פחות מ- 120 כוסות מהקוקטייל, אותו הם הגישו לכלל האורחים  שהיו חלק בשיפוט הסופי.

ג'ורדן אירח אצלו בווספר לתפריט קוקטיילים שהתבסס על האנשים הקרובים אליו וחיבתם למשקאות מסויימים כגון קוקטייל על בסיס רום ותה לאמא שלו מרלה. באתגר 8 הקוקטיילים הוא הכין קוקטייל לכל אחד מהחבר'ה שעובדים איתו בבר. בגמר עצמו הוא הכי קוקטייל נהדר, שאישית היה הכי אהוב עלי , פונץ על בסיס טקילה בשילוב אננס, היביסקוס, תירס וקוקוס שיצר משקה רענן, ארומתי וטעים מאד.

ג'ורדן שואו וורלד קלאס (צילום: אסנת גואטה)
ג'ורדן שואו וורלד קלאס (צילום: אסנת גואטה)

נעם שרת שיחקה אותה באתגר האירוח ונתנה לשופטים לבחור חוויה אישית ממנה היא יצרה קוקטיילים מהודקים ומיוחדים, את האירוח היא עשתה באחד ממלונות בראון- מסעדת המלי מלו שהרגיש כמו הלוקיישן הפחות נכון בשבילה מבחינת הסגנון והאווירה הרועשת.
באתגר הגמר היא יצרה קוקטייל יפייפה עם חלוק נחל שחור קפוא שהחליף את הקרח בשילוב טקילה דון חוליו, סירופ זעתר, מרווה וברגמוט שיצר לגימה עמוקה ועשירה מאד.

נועם שרת וורלד קלאס (צילום: אסנת גואטה)
נועם שרת וורלד קלאס (צילום: אסנת גואטה)

קורי אירחה בלה אוטרה בהתאם לאנרגיות שלה ולאווירת המקום, עם המון אנרגיות שמחות וצבע, קוקטיילים צבעוניים עם טעמים עזים ואולי בגלל שהיא הייתה האחרונה בתור וכולם כבר היו שתויים, האנרגיה הייתה קלילה יותר וזורמת יותר. באתגר הגמר היא הכינה דרינק כיפי על בסיס ג'ין עם ארומות ירוקות של כפיר ליים וקולד ברו של למון גראס לצד מתיקות עדינה של וניל.

קורי לוויס וורלד קלאס (צילום: אסנת גואטה)
קורי לוויס וורלד קלאס (צילום: אסנת גואטה)


על השופטים

 השנה השתתפו שופטים בכירים בעלי שם עולמי בתחום האלכוהול: יובל סופר (גסטרום, דה ואן והג׳ין קלאב סופרים), דניל גולדמן ('מצווה בר', מוסקובה) , ואסיליס קרייסליס (יוון, The Clumsies) והשף מארק מוריאטי (יועץ קולינרי של דיאג׳יו עולמי).

 

אריאל לייזגולד וורלד קלאס (צילום: אסנת גואטה)
אריאל לייזגולד וורלד קלאס (צילום: אסנת גואטה)

באירוע הגמר הצטרפו לפאנל השופטים 3 דמויות בכירות מעולם האלכוהול בישראל ובעולם:

  • ג׳ו שופיילד - זכה בטקס הפרסים The Spirited Awards at Tales of The Cocktail כברמן הטוב ביותר ובנוסף כזוכה הברמן של הברמנים ברשימת ה50 ברים הטובים ביותר בעולם. 
  • אריק לוראנס - זוכה וורלד קלאס עולמי בשנת 2010, לשעבר מנהל הבר האייקוני של The American Bar at The Savoy London, שזכה בבר הטוב ביותר בעולם מס. פעמים. כיום אריק הוא הבעלים של בר בשם Kwant.
  • אריאל לייזגולד- זוכה שנת 2015 בתחרות וורלד קלאס ישראל, בעלים של קבוצת 'בל בוי' בתל אביב שבשנת 2021 השיקה את בר 'בל בוי' בברלין, הברמן עם הכי הרבה זכיות בתחרויות בישראל.