האתגר: דילוג על ארוחת בוקר. כשליש מאיתנו מדלגים עליה בשל לוח זמנים עמוס, הרגלים, חוסר תיאבון ואפילו ניסיון לחסוך בקלוריות. צריכת ארוחת בוקר בקביעות מובילה לתזונה מאוזנת יותר לאורך היום ולסיכון נמוך יותר להימצא בעודף משקל. 

הטיפ: תכנון מראש. שלושת המרכיבים העיקריים של הארוחה הם דגנים מלאים, חלבון ופירות ו/או ירקות. גם אם אין לכם זמן לשבת בבית לאכול, קחו לדרך את מרכיבי הארוחה ארוזים ומדודים. 
האתגר: מתפתים לנשנושים. דילוג על ארוחות מרכזיות עלול להוביל לאכילה חפוזה של מזונות בעלי איכות תזונתית ירודה במהלך היום. 

הטיפ: הקפידו על שלוש ארוחות מרכזיות. כל ארוחה מאוזנת תורמת כ־30% מכלל הצריכה היומית המומלצת. בחישוב פשוט נראה שנותרו לנו עוד 10% לנשנושים, לזמן שבו מתחשק לנו משהו מתוק או מלוח. העדיפו אריזות מוקטנות ומדודות ובדקו שהמוצר מכיל רכיבים איכותיים וביתיים ככל הניתן, שיעניקו לכם תחושת שובע וסיפוק.   
האתגר: לא שותים מספיק מים. מים משפיעים לטובה על רמת הערנות והאנרגיה שלנו, תורמים לבריאות העור, מסייעים לירידה במשקל ועוד. התייבשות עלולה להביא לעייפות, לחוסר ריכוז או לסחרחורות. 
הטיפ: יוצאים עם בקבוק וסופרים עד ארבע. כמות המים היומית המומלצת משתנה בהתאם למשקל הגוף, הגיל, המין ורמת הפעילות הגופנית. בממוצע אדם מבוגר בריא אמור לצרוך 8־10 כוסות מים ביום. מומלץ לצאת מהבית בבוקר עם בקבוק מים קטן של חצי ליטר, ולדאוג למלא אותו עוד כשלוש פעמים נוספות במהלך היום. 
האתגר: לא עוצרים לצהריים. ארוחת צהריים חשובה למילוי המאגרים, אולם רבים מדלגים עליה לטובת המשך העבודה האינטנסיבית או אוכלים אותה בהיסח דעת מול המחשב. חשוב לדעת: אכילה ללא הסחות דעת היא אטית יותר, מסייעת לתחושת השובע ומונעת אכילה עודפת. 
הטיפ: קחו הפסקה באמצע היום. הרכיבו ארוחה מאוזנת הכוללת חצי צלחת ירקות בשלל צבעים, רבע צלחת מנת חלבון איכותי מהחי או מהצומח (בעדיפות למנה דלה בשומן שלא עברה טיגון) ורבע צלחת דגנים מלאים, או מנת ירקות עמילניים (תפוח אדמה או בטטה) בקליפתם. 
האתגר: שותים קפה על חשבון הארוחות. לשתיית קפה יש יתרונות בריאותיים לצד אפקט מעורר. אך כמו בכל דבר, חשוב לשמור על מידתיות. 
הטיפ: הקפידו לצרוך 3־4 כוסות קפה במהלך היום, ואל תדלגו על ארוחות מרכזיות שיספקו לכם רכיבי תזונה חיוניים ליום עבודה מוצלח ופורה.

עוד כתבות במדור "תזונה נכונה" במעריב