אתם בוודאי יודעים שבילוי משותף עם כל אחד מהילדים שלכם בנפרד חשוב להתפתחותם התקינה, ואין ספק שהמושג "זמן איכות" הוא חלק מהמנטרות ההוריות שלכם. אבל רבים מתבלבלים וחושבים שמדובר בזמן שבו עלינו, ההורים, להתפנות מכל המטלות והעיסוקים שלנו, ולבצע עם הילדים פעילויות שמכוונות במיוחד עבורם ורק בשבילם. אולם לא כך הדבר.

נכון, לעשות עם הילד פעילות יצירה משותפת זה נפלא, אבל אינטראקציה איכותית עם כל אחד מילדכם בנפרד לא נמדדת בהיקף הפעולה עצמה אלא בקשר הרגשי שנוצר בתוכה. אם אתם לא חובבי יצירה גדולים, זמן איכות שכרוך בפעולה הזו יגרום לכם אי־נוחות ולכן יפספס את המטרה. 
בחרו בפעולה שגם אתם יכולים ליהנות ממנה. אם לא בא לכם להשתולל איתם בדשא או לשחק במשחק קלפים, אולי תקריאו להם סיפור, תצאו לרכיבה על אופניים או תעלעלו באלבומי תמונות משפחתיים? ותנו לנו להפתיע אתכם, גם צפייה משותפת בתוכנית טלוויזיה קצרה יכולה להיחשב זמן איכות, במיוחד אם משוחחים על מה שראינו על המסך ומתווכים עבורם את התכנים. 

בילוי זמן איכות הוא גם להתלוות עם אבא או אמא לסידורים, ללכת לבנק ולפטפט בזמן ההמתנה בתור, לשבת ביחד במספרה, והכי כיף - לעשות קניות ביחד בסופר. זו גם הזדמנות נהדרת להסביר להם מה מסתתר מאחורי תוויות המזון ולספר להם על בחירות תזונתיות נכונות. 
אפשר לקבוע זמן איכות שבועי מראש עם כל אחד מהילדים. אם הם גדולים מספיק, כדאי להכין רשימה ובה כל ילד יכתוב מה הוא היה רוצה לעשות עם אבא או עם אמא בזמן המשותף שלהם. תתפלאו לגלות עד כמה צנועות הדרישות ועד כמה קל לספק את רצונם. אבל הכי כיף להיות ספונטניים, למצוא את הרגע הזה שבו אפשר ליהנות זה מזה בתוך שגרת היומיום. לתפוס שיחה עם הילדה רגע לפני שהיא נכנסת למקלחת, לשמוע מה עבר על הבן בזמן קיפול הכביסה, למרוח לקטנה לק, לבקש מהמתבגר שיכיר לכם את הלהקות האהובות עליו.
הורים רבים מספרים שאת הרגעים המשמעותיים עם הילדים שלהם הם חווים במטבח, בהכנת ארוחת ערב משותפת או בזמן אפייה. כשהידיים עובדות, הפה משתחרר והאוזניים מתחדדות, ואפשר להקשיב ולהתעניין באמת. תוך כדי בישול אפשר להנחיל להם את החשיבות של תזונה נכונה ומאוזנת. מה שתספרו להם ברגעים אלו יישאר חקוק בזיכרונם לעד. 
בארוחה כזו חשוב להכין מה שהילדים וגם ההורים אוהבים, בלי לוותר על הערכים התזונתיים. המוצרים מסדרת "פלוס תזונתי" של אסם הם הפתרון המושלם לכך. למשל פסטה עם תוספת סיבים תזונתיים ושיבולת שועל, פתיתים עם חיטה מלאה, בורגול או ירקות, וקוסקוס עם פי שניים סיבים תזונתיים.  
עכשיו כשהחג בפתח והילדים יוצאים לחופשה מהמוסדות החינוכיים, אתם בוודאי רוצים לצאת לטיול משפחתי. גם את ההכנות לטיול אפשר להפוך לזמן איכות: עם הילדים הקטנים אפשר להכין תיק עם משחקים לנסיעה ותיק לפיקניק שבו כדאי לארוז חטיפים בעלי ערכים תזונתיים, למשל חטיפי הקרקר של אסם המכילים 100% דגנים מלאים ובייגלה עם דגנים מלאים. עם הילדים הגדולים אפשר לחפש באינטרנט מסלול טיול ולקרוא על המקום, ההיסטוריה שלו, החי והצומח שבו.