אחרי שאחסנו את המעילים והעברנו את בגדי החורף לחלק האחורי של הארון, נותר לנו לעשות דבר נוסף לקראת העונה החמה: להיכנס לכושר. מדי שנה מתווספים אל היצע האימונים הגדול עוד ועוד אימונים שונים - ולעתים משונים - שמבטיחים לנו גם לחזק את שרירי הבטן, גם להעצים את סיבולת הלב והריאה, גם לחטב את הגוף וגם לרדת במשקל.



אז אחרי שהזענו בזומבה, נרטבנו על הסאפ, נקשרנו לרצועות ה־TRX וקרסנו על אופני הספינינג, בואו נכיר את הטרנדים החמים בעולם הכושר. נתחיל עם ה־HIIT, אימון אינטרוולים בעצימות גבוהה. מדובר באימון שאורך כחצי שעה עד 40 דקות ומחולק למספר מחזורי אימון אינטנסיביים, המשלבים בין אירובי לכוח, וביניהם הפוגות, שבהן מתבצעים תרגילים בעצימות נמוכה. הדופק באימון הזה מגיע כמעט לשיאו, ושריפת הקלוריות מוגברת. במחקר שנערך לאחרונה באוניברסיטה אמריקאית עלה כי אימוני HIIT במשך חמש פעמים בשבוע עשויים לעכב את התדרדרות התאים. עכשיו רק צריך לפנות זמן בלו"ז עבור המשימה המאתגרת.



ומהיבשה - לבריכה. טרנד הגלישה עבר לבריכות השחייה באמצעות אימון "אקווה פורסה" שהושק לאחרונה בארץ, אחרי שנחל הצלחה במקסיקו. המתאמנים מבצעים תרגילי עיצוב קונבנציונליים, שאותם אנחנו מכירים מכל חדר כושר, רק על גבי מזרן עבה צף. המזרן מערער את שיווי המשקל ודורש לשמור על היציבות ובכך מחזק את שרירי הליבה ומגביר את שריפת הקלוריות.



באירופה ובצפון אמריקה נוהרים רבים אחר הטרנד החדש בתחום הכושר: אימוני אורות. מדובר בחדר שבו על הרצפה מצוירים ריבועים ועיגולים. כל אחד מהם מואר על פי קביעת המאמן, ששולט על התאורה באמצעות לוח בקרה. המתאמנים נדרשים לקפוץ מנקודה מוארת אחת לשנייה ולבצע תרגילי אירובי, עיצוב וכוח בעזרת משקולות, גומיות וכדורים. בקרוב אצלנו?



ממשיכים לעולם הריקוד: חובבי הבלט שמעולם לא אחזו בבר אבל תמיד חלמו לבצע פירואט מוזמנים להתייצב בשיעור "בלטונינג". האימון משלב בין תרגילי בלט קלאסיים ובסיסיים לבין תרגילים מהמחול המודרני, מהג'אז וגם אימוני כוח ופיטנס. זוהי עבודה בקצב גבוה, שדורשת קואורדינציה, אבל בניגוד לשיעורי הבלט המסורתיים האווירה קלילה יותר ומשוחררת.



נראה כי תחום הכושר חוזר לילדות של כולנו, ואימון הבלט הוא רק דוגמה אחת לכך. דוגמה אחרת היא הטרנד הסוחף הבא: אימון על טרמפולינה. זהו אימון קצר שנמשך כחצי שעה עד 40 דקות ונערך בקבוצות קטנות. המתאמנים מגיעים לדופק גבוה, מחזקים את שרירי הבטן, מפתחים שווי משקל, שורפים קלוריות וגם נהנים ומשתטים ממש כמו ילדים. מה רע?



רוב האימונים שהוזכרו כאן נעשים בקצב גבוה ובאינטנסיביות, אבל לאחרונה נכנס טרנד חדש לעולם הכושר: אימון בהילוך אטי. אם אתם תוהים בשביל מה זה טוב, נעדכן כי האימון מיועד לבניית שרירים באופן אפקטיבי ומהיר יותר מאשר אימון כוח רגיל. במהלך האימון נדרשים המתאמנים להניף את המשקולות שבידם באטיות, ולהוריד אותן באטיות. כך גם עם הסקווטים, שכיבות הסמיכה והנפות הרגליים.



ההיצע גדול ומבלבל, זה נכון. הדבר הטוב ביותר שניתן לעשות הוא לבחון את השיטות שנראות מתאימות לאופי שלכם, להתנסות ובסוף לבחור באימון המאתגר מכולם, זה שאתם מאמינים שיגרום לכם להתמיד.