נסיעות, טיולים בשטח ואפילו גיחה משפחתית לים הם סיבה למסיבה עבור הילדים שמחכים לכך בהתרגשות. אני זוכרת שכשאחותי הייתה ילדה קטנה, היא אהבה לארוז לעצמה תיק קטן משלה בכל ביקור משפחתי שלנו בבריכה או בשפת הים ולצעוד איתו ביד, ממש כמו גדולה. מגבת קטנה, כובע, צעצוע לים, בגדים להחלפה, בקבוק מים קר וקרם הגנה הם דברים נחוצים בכל תיק כשיוצאים בחופש הגדול לשטח. הנטייה שלנו, ההורים, היא לארוז דברים רבים ככל האפשר בתיק ולזרוק במושב האחורי ברכב “לכל מקרה שלא יהיה".
 
אסם הכי מעודכן
כחלק מהיציאה עולה תמיד השאלה איזה אוכל לקחת. בין שמדובר בטיול בטבע ובין שבנסיעה לפארק מים - החופש, הכיף וכל האווירה מסביב הם הנאה ושחרור, ובחירת האוכל בהתאם. כחלק מהצידה לדרך, חשוב לזכור לקחת פירות. זה גם לא קשה כל כך, הרי הם מתחברים אינטואיטיבית לחוויה של קיץ וחופש. אז בין הסנדוויצ'ים לחטיפים יש כמה דרכים גם לצרף פירות לחגיגה. 
 ראשית, על מנת לחסוך במקום, כדאי להכין ולחתוך את הפירות מראש ולארוז אותם בקופסאות. אפשר לייחד קופסה לכל פרי, כך שכל אחד יאכל את הפרי האהוב עליו, ואפשר ליצור שילובים מעניינים, למשל של קופסת משמש ואפרסק לצד קופסת ענבים ושזיפים. מניסיוני האישי, כשההגשה צבעונית ומזמינה, כל המשפחה נהנית, וקופסת הפירות מתחסלת ראשונה. 
 

אפשרות הגשה מהנה ואטרקטיבית נוספת היא להיעזר בקולפן או בתבנית צורות לעוגיות ולחתוך את הפירות בצורות מעניינות. אצלנו במשפחה הבכור חושב שאבטיח בצורת כוכב הוא הכי טעים, ואחותו דווקא מעדיפה את ההוא שבצורת ירח. אני כמובן טוענת שהשילוב של שניהם הוא המנצח.
 
גם שיפודי פירות הם אופציה נפלאה לפיקניק משפחתי מחוץ לבית. אפשר לשלב בהם ענבים, אבטיח, חתיכות אננס ומלון, לבחור פרי אחד מכל צבע ולתת לילדים להכין את השיפודים הללו בעצמם. כך הילדים לוקחים חלק בהכנה ליציאה, יש פעילות משותפת לכל המשפחה וכולם אחר כך נהנים מפרי עמלם. 
הגשה אחרת, קצת יותר מורכבת, היא להקפיא את הפרי אחרי שחותכים אותו לחתיכות בגודל של שני סנטימטרים בערך ולשפד אותן. כדורי אבטיח או חצאי ענבים, למשל, ששכבו כמה שעות במקפיא (ובקצה אפשר לנעוץ דובדבן) הם קינוח קיץ נפלא, טעים ומרענן. 
 אם כבר מדברים על קפואים, גם ארטיקים וגלידות הם מצרך שקשה לוותר עליו בחום הגדול ששורר בחוץ. גם כאן יש מגוון פתרונות. אפשרות אחת היא להכין בעצמכם בבית. בעזרת שילוב של יוגורט ופירות (טריים או קפואים) מרוסקים ומעורבבים יחד אפשר להכין ארטיקים טעימים ואיכותיים.

אפשר למעוך, לרסק בבלנדר ולשחק עם שילובי הפירות. כאן גם אפשר לבחור את רמת המתיקות בין טבעי לבין ממותק קלות עם מי סוכר. כשיוצאים החוצה לים או לבריכה וכשאין עניין או כוח להכין ארטיק ביתי, אפשר למצוא היום ארטיקים וגלידות שמכילים כמות נאה של פירות, למשל גלידה לה פרוטה המכילה 50 אחוזי פרי. כך הילדים - והמבוגרים - יוכלו לאכול ארטיק טעים שגם כולל בתוכו כמות ראויה של פרי.
היכנסו למתחם "תזונה נכונה" באתר מעריב 
ובחרו את התכנים למדור הבא: www.maariv.co.il/good–nutrition