+ אני קם בסביבות שש וחצי בבוקר. בימים של אימון (שלוש פעמים בשבוע) אני אוכל דגני בוקר בחלב, שתהיה לי קצת אנרגיה לאימון. בשאר הימים אני מסתפק בקפה, אני לא איש של ארוחות בוקר גדולות או אפילו קטנות.



+ "סותם הרעב שלי" בין הארוחות הוא גביע יוגורט דל שומן בטעם פרי, שתמיד יש לי במקרר. אני עובד מהבית, אז אין לי צורך לחשוב מה לקחת איתי לנשנושים. למרות הפיתוי של אוכל זמין, אני משתדל לאכול רק בארוחות מסודרות.



+ אני מבשל מכל המטבחים. אני דואג שהמשפחה תאכל מזון מגוון. מעבר לדברים היומיומיים (קציצות, פתיתים, שניצלים) אני משלב טאקו ובוריטו, קוסקוס ומפרום ודים סאם ומוקפצים (לא הכל ביחד כמובן). אבל אהבה מיוחדת יש לי למטבח האיטלקי.



אסם חדש 24.10

+ למרות העיסוק המתמיד באוכל, אני משתדל לאכול ארוחה אחת מרכזית ביום, בדרך כלל בערב. בצהריים אני אוכל משהו קל, לרוב כריך כלשהו. למזלי, אני לא כל כך אוהב מתוקים, אז זה מאזן יופי את צריכת הקלוריות היומית.



+ המתכון שאני הכי אוהב להכין הוא המתכון שעוד לא הכנתי. אני תמיד מנסה חומרי גלם וטכניקות חדשות. אני מגיש את המנה החדשה בחשש למשפחה, ואם הם אוהבים, אז אין תחושת סיפוק גדולה מזה.



+ המזווה שלי הוא ארון ענק ומלא בפסטות, אטריות, קטניות, רטבים, מגוון סוגים של רסק עגבניות, פתיתים, אורז, שימורים ועוד. יש לי גם מקפיא בגובה שלי ומקרר נוסף. בקיצור, אם יש מצור, אני מסודר.



+ החטא הקטן (או הגדול) שלי הוא שווארמה. פעם בחודש בערך תוקף אותי רצון עז לשווארמה, ועד שאני לא אוכל לאפה עמוסה עם כל התוספות, זה לא עובר. מזל שזה קורה לעתים רחוקות.



+ את הילדים חשפתי מגיל צעיר למגוון טעמים. אני ממליץ לכל ההורים לגוון את האוכל שלהם. תמיד הקפדנו על אכילה מסודרת עם מינימום חטיפים וממתקים. דברים שהם לא מוכנים לגעת בהם אני "מחביא" להם במנה אחרת.



+ אשתי עובדת בהייטק וחוזרת יחסית מאוחר, אז אנחנו נוהגים לאכול את הארוחה המרכזית של היום ביחד, בסביבות השעה שמונה, עם כוס יין ושיחה על אירועי היום. מסיימים את היום עם אספרסו וזהו, המטבח נסגר.

בלוגרים מדברים אוכל. צילום: יח"צ


http://www.practi-food.com/
כיתוב תמונה: הילדים אוכלים קישואים

קישואים אפויים בפנקו
קל להכנה, בריא (אפוי ולא מכיל שמן בכלל) וטעים מאד (וילדים אוכלים את הקישואים!)

מה צריך?
4 (או יותר) קישואים בינוניים
1 כוס פרורי פנקו (אפשר גם פרורי לחם רגילים)
4-5 שיני שום
2 ביצים

רטבים אפשריים להגשה:
צ'ילי מתוק
טחינה
מיונז עם צ'ילי חריף (אני השתמשתי במיונז מבוסס שמן זית 5% שומן וסרירצ'ה, יצא מדהים ופחות משמין)
יוגורט עם נענע קצוצה.
ועוד כיד הדמיון...

איך מכינים?
-מחממים תנור ל-210 מעלות.

-שוטפים את הקישואים וחותכים את הקצוות. חותכים את הקישוא לאצבעות ל-4 או ל-6 תלוי בעובי.

-בצלחת אחת טורפים את שתי הביצים, ואם רוצים כותשים פנימה את שיני השום.

-בצלחת שניה מפזרים את פרורי הפנקו, גם כאן ניתן להוסיף תיבול כרצונכם: מלח, פלפל, שום גבישי, צ'ילי גרוס, פרמזן מגורר ועוד (שימו לב שחלק מפרורי הפנקו נמכרים כשהם מתובלים, במקרה הזה אל תגזימו בתיבול).

-לוקחים אצבע קישוא, טובלים בביצה (עם או בלי השום) מכל הצדדים, נותנים לעודפי הביצה לטפטף שניה ומגלגלים היטב בפרורי הפנקו.

-מסדרים שורות שורות על תבנית תנור עם נייר אפיה.

-אופים ב-210 מעלות למשך כ-25 דקות, עד שפרורי הפנקו מזהיבים ואפילו משחימים קצת.
מוצאים מהתנור ומגישים עם רטבים/מטבלים לבחירתכם.