קוראי מתחם התזונה של "מעריב" שאלו איך הופכים את התזונה המשפחתית למאוזנת יותר? הרבה משפחות מתקשות לעשות את הצעד הראשון ואף מוותרות על כך. אז הנה הטיפ שלי, שיהפוך בקלות את הדרך בה אתם אוכלים: תזונה מאוזנת מתחילה בראש, ואחר כך עוברת לצלחת. אין צורך בשינויים קיצוניים, בכל פעם לטפל באזור אחר בצלחת:



ירקות: מומלץ להניח על השולחן מגוון ירקות חתוכים. ניתן להשתמש בירקות מבושלים, צלויים ואפילו במוצרי מזון קפואים שמכילים ירקות. מחקרים מראים שבתהליך ההקפאה נשמרים ערכי הירק הטרי אפילו יותר מאשר בירקות טריים שנמצאים זמן רב על מדפי הסופר.



דגנים: כולנו יודעים שדגנים מלאים בריאים יותר בשל תכולת הסיבים שבהם. ניתן להתחיל בפתיתים או בפסטה מועשרת בסיבים המכילה כמות סיבים כמו פסטה מלאה, אך ללא שינוי בטעם האהוב.



חלבון: חשוב מאוד שכל ארוחה תכלול מנת חלבון, ורצוי להגיש מגוון אפשרויות לחלבונים איכותיים, כגון: עוף, דגים, קטניות, בשר, מוצרי חלב או ביצים.


הנה שתי דוגמאות לארוחת ערב קלה, טעימה ועשירה בירקות.


שקשוקה טעימה ומזינה
שקשוקה טעימה ומזינה


שקשוקה - מכילה עגבניות, פלפל, בצל וביצה


- לביבות פתיתים “פלוס" וירקות:

1 כוס פתיתים “פלוס" של אסם, המבושלים על פי הוראות היצרן


1 גזר מגורר


1 קישוא מגורר


2 ביצים טרופות


2 כפות פירורי לחם מחיטה מלאה



סוחטים את עודפי הנוזלים מהירקות המגוררים. שמים בקערה, מוסיפים את שאר המוצרים, ומתבלים במלח ובפלפל. יוצרים קציצות בידיים רטובות ומניחים על תבנית מרופדת בנייר אפייה. מחממים את התנור ל־ 180 מעלות. מתיזים ספריי שמן מעל הלביבות ואופים כ־ 20 דקות עד להזהבה.



רוצים להשפיע על התוכן במדור? היכנסו למתחם התזונה ב"מעריב" והצביעו לנושאים שהכי מעניינים אתכם.