+ כשאני מתעוררת, אני מתחילה את היום עם קפה, כמעט היחיד שלי לאורך כל היום. יחד עם הקפה אני אוכלת פרוסת לחם עם ממרח שהוא לא גבינה. זה נותן לי אנרגיה עד הצהריים לפחות.



+ כדי שלא יתפוס אותי הרעב הקטן והמציק במהלך היום, אני בדרך כלל יוצאת מהבית עם בקבוק מים, כי אני מאוד אוהבת מים. משקאות מוגזים למיניהם לא מדברים אלי בכלל. חוץ מזה אני לא מחזיקה דבר בתיק. אם אהיה רעבה אעצור לרכוש משהו.



+ אני הכי אוהבת לאפות ולהכין מתוקים. מתוקים זה החיים! בארוחות משפחתיות אני זו שאחראית על תחום המתוקים ועל ההכנות למאכלי סוף השבוע. כשהילדים והנכדים עומדים לבוא, אני מתחילה בהכנת עוגות ועוגיות. בסוף השבוע השאריות עוברות לקופסאות, ואני מחלקת הכל.



+ בכל יום ראשון אני מבטיחה לעצמי לאכול מאוזן. זה מאוד קשה, אבל חשוב. אני משתדלת לשלב הרבה ירקות בתפריט במשך היום, ואני גם מאוד אוהבת סלטים, אז זה משתלב טוב. בזמן האחרון אני מנסה להפחית פחמימות ולצרוך יותר חלבונים.



דורית מנו טל אור. צילום: ללא
דורית מנו טל אור. צילום: ללא



+ כמויות השוקולד שנמצאות אצלי במזווה יכולות להתחרות בכל סופר שכונתי. אני גם מחזיקה עוד מרכיבים להכנת מאפים מתוקים או קינוחים. למשל, יש לי שיגעון לסוכריות צבעוניות שמקשטים בהן עוגות. יש לי במזווה מדף רק של כאלה.



+ יש לי כמה חטאים תזונתיים, הם ברובם מתוקים וכאלה ששווים את הקלוריות שלהם. כבר למדתי להיכנס לקונדיטוריות ולזהות במבט מה שווה ומה לא. וכן, אני יכולה להזמין כמה דוגמאות מתוקות ולדגום בכפית מכולם.



+ מוס שוקולד הוא הקינוח האהוב עלי. בחגים או באירועים משפחתיים, לא משנה איזו עוגה אכין או איזה קינוח יהיה, על השולחן יהיה חייב להיות גם מוס שוקולד. זה הקינוח האהוב ביותר על כל בני משפחתי, ובמיוחד על נכדי, ואני אוהבת להכין אותו.



+ ארוחת הערב היא הארוחה האחרונה שלי ביום. אבא שלי נהג להגיד את המשפט הידוע, בבוקר לאכול כמו מלך, בצהריים כמו נסיך ובערב כמו אביון. אחרי ארוחת הערב, בדרך כלל אני לא ממשיכה אל תוך הלילה עם האוכל.



קטנים ומפתיעים. צילום: ללא
קטנים ומפתיעים. צילום: ללא



+ פעם, כשהייתי בחוג לשומרי משקל, אמרה לנו המרצה "אל תכניסו אויבים הביתה", אבל היום המתוקים הם החברים שלי, ואני חיה אותם במתכונים שלי ובסדנאות שאני מעבירה. מה שאני עושה זה טועמת, אבל במידה



מוס שוקולד בלי ביצים משלושה מצרכים (פלוס)



מה צריך?


2 שמנת מתוקה – 500 מ"ל


200 גרם שוקולד מריר


2 כפות אבקת סוכר


כף ברנדי – לא חייבים




איך מכינים?



מרתיחים קופסת שמנת מתוקה בסיר קטן.


לאחר שהשמנת רתחה, מכבים את האש ושמים בסיר 200 גרם שוקולד מריר ונחים.


מה פירוש נחים? חמש דקות מפטפטים בטלפון או עושים כלים. העיקר הוא שלא נוגעים בשמנת עם השוקולד.


אחרי חמש דקות השוקולד נמס, מערבבים היטב את הכל ביחד ויש לנו עיסה כהה.


שמים את העיסה לשלוש או ארבע שעות במקרר.


מוציאים מהמקרר ומעבירים לקערת המיקסר.


מוסיפים לקערת המיקסר את הקופסה השנייה של השמנת המתוקה, אבקת סוכר ומקציפים הכל ביחד.


המוס מוכן. טועמים. אם אוהבים יותר מתוק אפשר להוסיף עוד כף אבקת סוכר.


אפשר לגרד בתוך המוס מעט שוקולד מריר ולערבב, זה מוסיף טעם.


יוצקים לכוסיות קינוח ומקשטים מעל עם אגוזים, שוקולד מגורד או אפילו עם קצפת