+ אני מקפיד לאכול ארוחת בוקר טובה בכל יום לפני שאני יוצא מהבית. בדרך כלל אני אוכל אחת משתי האפשרויות הבאות: או מנת אורז ומרק מיסו, שאני מאוד אוהב, או יוגורט.
+ בתיק אין לי שום חטיף, ממתק או פרי. כעיקרון אני מנסה להימנע מהרגע שהרעב מגיע באמצע היום, ולכן מקפיד על ארוחות טובות; ארוחות הבוקר בדרך כלל מחזיקות אותי לפחות עד השעה 14:00. אם קורה שאני כן מרגיש רעב, אז אני מרגיע את ההרגשה עם קפה. הרבה מאוד קפה.
+ אני מבשל רק לשני אנשים בכל ערב. הבישול שלי מתבסס בעיקר על ירקות, ורק אחר כך אני חושב על היתר. גם אם מדובר במתכונים מבוססי פחמימות כמו פסטה, תמיד יהיו הירקות נקודת המוצא. אני כמעט לא מבשל בשר, כי אני לא כל כך מוצא בו אתגר. 

+ כדי לשמור על תזונה מאוזנת אני מקפיד לא להכניס הביתה דברים שנחשבים אסורים או לא מאוזנים. ואז כשמחפשים משהו לנשנש, לא מוצאים דברים שלא טובים לנו. חיים כאלו מאפשרים לי לחטוא בלי לחשוב פעמיים במסעדות או בהזדמנויות דומות.

הבלוגר גל ממליה
+ המזווה שלי מחולק לשני עולמות; הצד היפני כולל כמה סוגי מיסו, אורז, דאשי, אטריות אודון וסובה, פוריקקה ושימורים יפניים - והצד המערבי כולל פסטות מקמח מלא, סוגים של שימורי סרדינים ועגבניות. אבל המזווה האמיתי שלי הוא המקרר. 
+ אני לא חוטא במתוקים או בחטיפים. אבל אני כן חוטא במילוי חוזר של הצלחת. אני מאלה ש״מיישרים את הסיר״. בגלל שאני לא מחזיק בבית נשנושים וחטיפים, אז כשאני אוכל בחוץ מה שטעים לי, אני לא מרגיש שזה חטא. 
+ אני הכי אוהב להכין פתיתים. אין בזה אורז, יין, זעפרן או נקניקייה שמנה, ולמרות זאת המנה מלאה בטעם מדהים ומספקת מאוד. אני מכין אותה הרבה פעמים בארוחות הערב שלנו, אבל בכל פעם אני משתמש בירקות אחרים שמוצאים את דרכם למתכון.
+ את היום שלי אני מסיים, כמו בכל יום, בארוחת ערב גדולה, מושקעת ומלאה, וזה קורה לפני השעה 21:00. מאותו רגע אני מכניס לגוף רק פירות ואולי מוסיף כוסית וויסקי לפני השינה.
+ הטיפ התזונתי הכי טוב שקיבלתי מצריך שינוי מחשבתי, אבל עושה פלאים - לא לשתות משקאות קרים בזמן הארוחה. משקאות קרים מאיטים את תהליך העיכול, ובכך מחזקים את הרגשת הכבדות. במזרח למדתי לשתות תה חם או מרק מיסו ואימצתי את הרעיון.

מתכון לפסטה ציזיקי

מה צריך

(2 מנות)

250 גר׳ פסטה

כוס וחצי של יוגורט

3 מלפפונים

1 קישוא (אפשר להמיר במלפפון נוסף)

2 שיני שום

כמה ענפי שמיר

כף חומץ או חצי לימון סחוט

כפית סוכר

מלח, פלפל

שמן זית

 



כלים

פומפיה, מסננת

מכינים פסטה, מסננים ושופכים עליה שמן זית. מקררים לטמפ׳ החדר

מכינים ציזיקי 

מרוקנים קישוא ומלפפונים, מגרדים על פומפיה

מוסיפים שמיר ושום קצוץ

מתבלים במלח, פלפל, סוכר וחומץ

מערבבים הכל יחד

מוסיפים את היוגורט, הציזיקי מוכן!



מערבבים את הפסטה עם הציזיקי ומגישים עם זילוף שמן זית מעל.