שאלת קוראי מתחם התזונה של "מעריב": איך נלחמים בצורך בסוכר?

התשובה היא פשוטה. לא נלחמים. הצורך במתוק הוא צורך מוכר. יש לו בסיס ביולוגי, והוא מופיע אצל רבים בשכיחות ובעוצמה משתנות. המלחמה בו מיותרת. לעתים המלחמה בו קשה ומכשילה. התאפקות או התנזרות הן פתרונות זמניים שקשה להתמיד בהם לאורך זמן. רצוי לא להתעלם מהצורך הזה אלא ללמוד לבחור נכון.

יש לי שני כללים בכל מה שנוגע לקינוחים - מנות קטנות ורכיבים איכותיים.

מנות מדודות: המפתח לשליטה בתזונה.

אם שולטים בגודל המנה, אפשר לאכול כל מה שרוצים. לדוגמה, אפשר לבחור מתוקים שמגיעים באריזות אישיות. הכלל הוא להתחיל את האכילה מתוך שליטה. 

רכיבי תזונה איכותיים: גם בקינוחים. 
אחד הקינוחים המועדפים עלי הוא גלידה. יחסית לקינוחים אחרים, הגלידה מכילה פחות שומן וקלוריות, אבל מהנה ומספקת לא פחות. גלידה היא המזון היחיד שמשנה מצב צבירה תוך כדי אכילה. היא נמסה על הלשון, מרעננת ומפנקת. כמו כן, גלידות חלביות מכילות גם לא מעט חלבונים וסידן, בכמות כמעט כמו זו שיש בחלב.

בנוסף, יש גלידות על בסיס פירות באחוזים שונים. כאן כדי להרוויח מיתרון הפרי, חשוב לבחון את התווית ולבחור מוצר בעל תכולת פרי גבוהה, כמו סדרת "לה פרוטה" של גלידות נסטלה, שהשיקו לקראת הקיץ עוד מבחר שלגונים המכילים שילוב של יוגורט עם 50% פרי.


אז אל תפסיקו ליהנות מאוכל!

בתיאבון.
אל תחששו ממתוק. אורלי פיינהאל תחששו ממתוק. אורלי פיינה


רוצים להשפיע על התוכן במדור? היכנסו למתחם התזונה ב"מעריב" והצביעו לנושאים שהכי מעניינים אתכם:
www.maariv.co.il/good–nutrition