הדחתה של קטיה אמש מבית האח הגדול לא הייתה מפתיעה.



מתוך המועמדים להדחה היא הייתה החוליה החלשה בגלל היעדר עניין לציבור. גם האדישות של חבריה שנשארו בבית כאשר עלתה במדרגות לא הפתיעה, כי המפורסמים עסוקים מדי בעצמם ובהצלחה האישית שלהם. בעונות אחרות בבית האח ידעו דיירים לכבד עזיבתו של דייר במחיאות כפיים וקריאות נרגשות. די התבאסתי בשבילה שעזיבתה לוותה בקול דממה ולא עלה בדעתו של אף אחד מהדיירים לצעוק לה "כל הכבוד", ולו בגלל המסע הארוך שהיא עושה לגמרי לבדה בשיקום חייה.



סיפור ה"אהבה" של נטלי ואיציק מתחיל לקבל תפנית קומית בגלל האובר דרמטיזציה של גיבוריו. הרי מלכתחילה הקשר הרומנטי הזה צרם באמינותו. קשה להאמין שנטלי חיכתה 20 שנה בשביל להודיע לאיציק דווקא בבית האח הגדול ולעיני כל המצלמות שהיא בחיים לא תוותר עליו ובקול צווחני מאיימת שייזהר ממנה. לרגע חשבתי שהיא הולכת להרביץ לו כמו זאת מ"חיזור גורלי" אבל לאכזבתי היא רק אמרה "ביי" והלכה לישון במיטה אחרת.



ואם נטלי ואיציק מפברקים סיפור אהבה אך ורק בשביל הרייטינג, לפחות שזה ייראה אמיתי. "למה שמישהו יצעק בחוץ שאני נחש ושאיציק צריך להיזהר ממני? למה? למה?" מתייפחת נטלי בלי דמעות (וזורקת מבט לראי לבדוק איך זה מצטלם) וכולם רצים עם כוסות מים כדי שלא תתעלף להם פתאום בחדר השירות.



ייאמר לפחות לזכותה שהיא דואגת שלא נשתעמם ומנסה לביים בעצמה את הסצנות בהצגה הפרטית שלה. כמו שסיפרה לאיציק שהיא חיבקה את נירו אחרי משימת הדגים. וכי למה איציק חייב היה לדעת? כדי שיגיב ויהיה אקשן. "איך יכולת לחבק את נירו שהוא האקס שלך? איך אני נראה עכשיו אחרי שפגעת בכבודי?" מגיב איציק הפגוע והוא והשמיכה קמים ומתיישבים רחוק מנטלי. נטלי נראית מרוצה כי חושבת שהסצנה הזאת הצליחה לה, ואילו ידעה שאיציק יגיב כך, הייתה אפילו מספרת לו שהתנשקה עם נירו צרפתית כי נסחפה בלהט הרגע. מישהו רצה אופרת סבון ולא קיבל?



איציק כועס שהדיירים בבית העמידו את נטלי להדחה וחושב שהם צבועים. לא עולה בדעתו של אף אחד מהדיירים להפנות את תשומת ליבו לפרט שולי: נטלי צבועה בעצמה, כי היא העמידה אנשים להדחה למרות שהיא ממש נחמדה לכולם. אז או שהם מפחדים להתעמת עם הכדורגלן הקשוח (חוץ מנירו), או שבבית האח השכל יצא לחופשה.



כמו שאף אחד לא תהה בקול שאולי נירו משחק את תפקיד חייו, כי לפחד מדגים זאת הגזמה פראית.


וכמו שגם אף אחד משלושת הדיירים שלא הועמדו להדחה: שיר, סטלה ומושיק, לא פצו פה כאשר איציק בעצם העליב אותם כשהסביר למה בחר בסתיו לרשימת המועמדים להדחה: "כי הוא הכי חזק משלושתכם". סטלה שהיא ההשראה של ענק המעצבים גוטייה, כמעט נחנקה, אך לא הנידה עפעף כי עם הגבר הכי שרירי בבית לא מתווכחים.


אף אחד גם לא תהה בקול למה איציק צוחק כאשר מספרים לו שמישהו צעק בחוץ שנטלי נחש ועליו להיזהר ממנה, ואילו כשצועקים שנירו מלכלך עליו כל היום מאחורי גבו (למרות שנירו רוב הזמן שותק ולא מגלה כל רצון או עניין להתערות) הוא מתעצבן?



וכמו שאף אחד לא שאל את עצמו איך זה שאיציק, יום אחרי אותה חביתה מפורסמת שהוא עשה בפעם הראשונה בחייו, לפתע הפך לשף רובישון הצרפתי שחותך בצל במומחיות (מבלי להזיל אפילו דמעה אחת) וממציא ארוחות גורמה? אז אם הוא מזייף שהוא מאוהב וגם חסר ניסיון במטבח שלפתע התגלה כעילוי קולינרי, תודו שהאיש בא לתת עבודה ועושה מאמץ שירגישו בנוכחותו לטוב או לרע. אלא שההבדל בינו ובין נירו הוא שנירו לא צריך להתאמץ מדי. עצם היותו נירו, כבר עושה את העבודה בשבילו. כמו שהגיב בקולו הרדיופוני והמבט התימהוני למושיק הנסער: "מה באמת? אני אמרתי את זה? לא זוכר", כאשר מושיק מנה בפניו רשימת עלבונות שנירו היה אחראי להם. קטע קורע.



בלי נירו ובלי כל הטריקים שהאח הגדול ממציא על מנת לגרום להם לבלבלות, עונת ה VIP הנוכחית הייתה יכולה להיות אחת העונות המשעממות ביותר. במשימת השאלות למועמדים להדחה הטיל האח כמה פצצות שהיו צריכות לזעזע את אמות הספים אך התקבלו בתגובה פושרת ואנמית. כמו מוטי שחטף חתיכת בומבה לאגו כשהצופים בחרו בו כדייר המשעמם, אך קיבל את דין הבוחר כמו ג'נטלמן פולני.



לא מעט דיירים נעלבו קשות במשימה הזאת, אך גם הם קיבלו עליהם את הנחתת האח כמו לפלפים צייתנים שמפחדים למחות שמא יבולע להם ולקריירה שלהם. היכן רוח המרד שפעמה בליבותיהם של הלא סלבים מעונות קודמות? אלא אם כן חזינו בקצה קצהו של מרד קטן כאשר רותם הכועסת על האח שחשף אותה, נכנסה לחדר השינה ובתנועה תיאטרלית ומסורבלת ניסתה לקלוע כריות לצד השני של החדר.



צפי למשימת משחקי האח: נירו יבחר בשיר להיות המלכה אלא אם כן יחליט לעצבן את איציק ויבחר בנטלי.


העונה יכולה כבר להסתיים, כפי שלא קשה לנחש, המנצח של העונה מבחינתי הוא נירו. הוא מצחיק, חכם, אינטליגנטי, לא הולך עם העדר ולא מפחד להגיד את האמת גם אם יהיה הכי לבד בבית והכי שנוא על כל הדיירים.