>קצת גלאם מנתיבות: אף טייקון לא נראה השנה בהילולה של הרב יעקב איפרגן (״הרנטגן״), אבל כן היו אפרים קונדה, אבי בניהו, הרב הראשי של צה״ל תא״ל רפי פרץ, סגן שר הביטחון אלי בן־דהן ואיש הביטחון מנחם קלי. האורח הכי חשוב מבחינת אנשי החצר של ״הרנטגן״ היה הבבא ברוך, הרב ברוך אבוחצירא, שהגיע לראשונה אחרי שנים ארוכות של דם רע בין שתי החצרות.



>באקדמיה הצבאית ב״ווסט פוינט״, ארצות הברית, יערכו טקס מיוחד לכבודו של האלוף במיל' ד״ר יום־טוב סמיה, לכבוד תרגום ספרו ״מנהיגות ברגעים של אמת״ לאנגלית. לסמיה יש גם תואר חדש: סבא.



>ועוד סבא טרי: משה נוסבאום.



>היכונו למשבר הבא ביחסי טורקיה־ישראל: אמיל אברמוב שהשכיר במשך תקופה ארוכה את החווילה המפוארת שלו בכפר שמריהו (שכוללת מגרש טניס, חוות סוסים, בריכת שחייה אולימפית ושאר ירקות), לשגרירות טורקיה, במחיר סמלי של 22 אלף דולר לחודש, מתכוון להציע את הבית למכירה.



אברמוב, זה בגלל ארדואן?
״ממש לא. אני רוצה למכור את הבית. מחפש קונה רציני שייתן לי עליו 15 מיליון דולר. זה בית מהחלומות. דווקא הטורקים היו בסדר. שילמו בזמן ושנה מראש״.



>אותו אברמוב העלה פוסט לפייסבוק, על בית אחר שבנה ב־1989 בהרצליה פיתוח עבור בתו של פלאטו שרון. לטענתו, עד היום לא שולם מלוא הסכום.



כמה כסף הם חייבים?
״לא רוצה לפתוח את הסיפור. הם גנבים. 50 שנה חיים בישראל על אזרחות צרפתית, נוסעים על מרצדס בלי מסים. כשבאים לגבות מהם הם אומרים 'אנחנו אזרחים צרפתים'. קנו ממני את הבית ואמרו 'זה על שם גרושתו של פלאטו שרון'. היא נפטרה, העבירו על שם החתן. הם שתו לי את הדם. היו להם חברים בכל מקום״.



פלאטו שרון, מה יש לך לומר על הדברים הקשים של אברמוב?
״הוא עוד יושב בכלא?״.



לא, הוא גר במיאמי.
״ביידיש אומרים 'קיש מיין טוכעס' - שק לי בתחת. את מכירה אותי הרבה שנים ויודעת שאני עשיתי הרבה בשביל המדינה והוא לא עשה כלום. הוא קרוק גדול״.




פלאטו שרון. צילום: פלאש 90


>מעשה בבחור בשם עמוס נאור, ששכר את שירותיה של פנינה רוזנבלום כשדכנית ושילם לה 3,500 שקל כדי שתכיר לו נשים לפי קריטריונים שהציב מראש. השבוע הוא הגיש תביעה בבית המשפט לתביעות קטנות נגד רוזנבלום, בטענה שלא עמדה בהסכם והכירה לו שלוש נשים בלבד, שתיים מהן לא הותאמו לדרישותיו, לטענתו. רוזנבלום מצדה טוענת כי ראיינה את הנשים באופן אישי ולפי הקריטריונים שהציב. בבית המשפט פסקו לטובתו וחייבו את רוזנבלום לשלם לו 1,750 שקל.



רוזנבלום, החץ של קופידון פספס?
״אני מחכה להחלטת בית משפט״. הבנתי שהוחלט שתפצי אותו. ״כשאראה את פסק הדין בעצמי, אגיב״.



>הפרסומאי אודי פרידן הצטייד ביאכטה והציע עליה נישואים לזוגתו זה 22 שנה, הבמאית נירית ירון. פרידן: ״זו לא יאכטה אלא סירת קטמרן קטנה. כל השאר נכון״.



>בני רבה, ״בני הדייג״ בשבילכם, שמע על מצוקתם של הזוגות שאמורים היו להינשא באולמי ״עדיה״ ביבנה ובעקבות האסון היו צריכים לבחור באלטרנטיבה אחרת, החליט לפנק אותם באירוח מלכותי והזמין אותם לחגוג אצלו. היו שם גם קרין חיון ומור לוי, הזוג שבחתונתו אירע האסון. רבה: ״המוטו שלי הוא שמסעדה היא גם שליחות, ואם גרמתי להם לחייך אני מאושר״.




קרין חיון ומור לוי במסעדת "בני הדייג". צילום: יח"צ


>אחרי שהפועל ירושלים קטפה את האליפות, ישראל קורט, מנכ״ל ה. שטרן, פרגן לשחקנים את טבעות האליפות - כל אחת בשווי של 6,300 דולר.



>מוזיאון ינקו דאדא בעין הוד, סופ״ש שעבר. חברים מתכנסים לזכרו של איצ'ה ממבוש, בהם: גילה אלמגור, רבקה מיכאלי, בועז בנאי, גברי בנאי, ליאורה עופר, נחמיה שטרסלר, ששון גבאי ואחרים.




רבקה מיכאלי וששון גבאי בעין עוד



>השחקנית רונה פרומצ'נקו, נצר למשפחת מייסדי עלית, אירחה הורים וילדים בשישי שעבר לכבוד פרימיירת סרט הילדים ״המיניונים״, שהיא גם מדובבת. נהרו: שני פרידן עם דילן, נירו לוי, אסי ישראלוף, דביר בנדק, אוהד קנולר, איציק כהן, שלומי קוריאט, עידן אלתרמן וגיא לואל, מלווה בשפמפם לקראת העונה השנייה של הסדרה ״קינגים״. שבת שלום.  




גיא לואל בפרמיירה של "המיניונים". צילום: יח"צ