תמונה אחת תמימה שצולמה ברחבי פריז, הצליחה לגרום לאוכלוסיה המוסלמית לצאת מכליה ודווקא על אחת הנשים היפות בעולם - הדוגמנית הברזילאית ג'יזל בונדשן.
לפי הניו יורק פוסט, ג'יזל הגיעה למרפאת כירורגיה פלסטית על מנת לעבור טיפול בפניה, אך כאשר יצאה מהמרפאה, בחרה לכסות את פניה ולהידמות לנשים איסלאמיות, אשר לא מעוניינות לחשוף את עצמן כלפי העולם מתוך אמונה. הדיווח הופיע באתר רכילות צרפתי וגרר תגובות נזעמות, כיוון שהבורקה אסורה על פי החוק בצרפת.
הביגוד המוסלמי, המכסה את פניהן של הנשים המוסלמיות, הוצא מהכוח לפני כחמש שנים. מי שקידם את החוק הזה הוא הנשיא לשעבר, ניקולא סרקוזי, אשר טען כי אסור לתת לנשים לכסות את עצמן. 


המוסלמים יצאו גם כן מכליהם, עקב מה שנחשב מבחינתם לביזוי דבר קדוש עבורם: "היא לא עושה את זה בשביל האיסלאם. זה רע מאוד", אמר האימאם מוחמד עבדאללה כמאל אל-אזהרי של המרכז האיסלמי אסטוריה בקווינס העיתון. "היא לובשת דבר קדוש למטרה רעה." 
 
החוק עצמו קובע כי "שום אדם לא יוכל, במרחב הציבורי, ללבוש בגד שנועד להסתיר את פניו". מי שכן יוכל לעשות זאת הן רק רשימה מצומצמת של אנשים: עדי מדינה; צוותי בריאות שיצטרכו, למשל, לחבוש מסכה בזמן מגיפה, אדם שנפצע והוא חבוש בפניו, אנשי כוחות הביטחון, חוגגים בקרנבל; שחקני קולנוע, קרקס ותיאטרון, שבזמן עבודתם מול מצלמות ועל במה חובשים מסכה.