לפני יותר משבוע השיק הבדרן ציון ברוך את ציוריו בתערוכת הציורים הבכורה שלו.



רגע אחרי ההשקה המתוקשרת רווית הסלבס שהגיעו לפרגן יצאו אומנים נגד יצירותיו של ברוך בטענה כי הוא העתיק מהם. מעצבי בובת אספנות בשם בלייט טענו כי הבדרן העתיק מיצירותיהם וכי ציוריו דומים לעבודותיהם.



אחת המתלוננות הייתה אומנית ישראלית בשם שרון אביטל שטענה כי היא לא לבד בעניין וברוך השתמש גם בעבודות של אומנים רבים גם מחו"ל. אותה אומנית ישראלית פנתה גם לאומנים ואספנים ברחבי העולם וכעת לטענתה בוחנים את האמצעים המשפטיים שיוכלו לנקוט נגד ברוך.



אך ברוך לא לבד וחבריו לתעשייה החליטו לתמוך בו. הזמרת מאיה בוסקילה פרסמה בפייסבוק את הפוסט הבא: "ציירתי ללני מיקי מאוס, זה נחשב העתקה? גברת אביטל העסוקה!!! לא זכור לי שאת יפנית והמצאת את הבובות האלה ואם אנבור בבובות מקוריות אחרות, בטוח שאמצא דמיון בין הבובות שלך לבובות הקיימות. אומרים בתורה ובכלל, תפרגן לאחר, תחלוק, תיתן לאחר ותקבל כפליים. עם עין צרה אומרים דברים אחרים אך אני לא רוצה להלחיץ אותך".




הפוסט של בוסקילה


גם אייל גפן שביקר בתערוכה של ברוך העלה פוסט ובו רשם: "ציון ברוך ננזף על שאולי העתיק. אנחנו לא מפסיקים להעתיק, אנחנו לא כל הזמן צריכים להמציא את הגלגל, יותר טוב שנשתמש טוב וחכם במה שהמציאו. ציון ברוך התחבר למקור השראה". עוד הוסיף: "בעיני באומנות אין זכויות יוצרים. כל אחד מצייר ומפסל ומצלם כמו שהוא מרגיש או מתייחס. אין דבר כזה אומן שאין לו מקורות השראה. ציון ברוך הוא בעיני צייר עם יכולות נהדרות ושכל הטרמפיסטים יחשבו באופן אינטליגנטי ולא כמו קרימינלים".




הפוסט של אייל גפן