עוד מימי הריאליטי השמחים שלה, כולל המריבות הקולניות והוויכוחים הסוערים, כולם יודעים: אם טהוניה רובל כועסת - העולם צריך לשמוע על זה. אמש (ב'), זה קרה שוב, כשהדוגמנית בת העדה האתיופית לא יכלה לעצור את זעמה ופרסמה את דעתה החריפה בנוגע למשטרת ישאל. ספוילר: הדעה הנחרצת כוללת רמיזות לגזענות. אאוץ'.



רגע אחרי שידור תכניתה של מיקי חיימוביץ' "המערכת" - שעסקה במותו של יוסף סלמסה, אף הוא בן העדה האתיופית - זוכת "האח הגדול" הביעה את הזעזוע שלה מהתעלומה שמערבת את רשויות החוק. "אני לא מאמינה למראה עיניי, למה שאני שומעת ולתחושת האפליה שקורעת אותי", כתבה רובל בסטטוס שפרסמה ברשתות החברתיות, "רוצה לצעוק את הצעקה של יוסף סלמסה ושל כולנו! כל כך הרבה שאלות פתוחות!"


"רוצה לצעוק את הצעקה שלו". יוסף סלמסה ז"ל




בתור אחת שידועה ללא מחסומים בפיה, היא יצאה באופן חריף נגד המשטרה המקומית ותהתה "איך ייתכן שמשטרת ישראל משתמשת באלימות לא חוקית ולא עומדים לדין (כך במקור). איך אפשר להשאיר ילד זרוק לעיני משפחתו  ללא טיפול הולם? איך יכול להיות שאין דיווח כחוק?". עוד הוסיפה "היום לראשונה אני יכולה להגיד שאני מתביישת במשטרת ישראל ובטח שלא סומכת עליהם בשום צורה. היום נוכחתי שאני ה'שחורה' יכולה לקחת את החוק לידיים שלי, כי ממילא משטרת ישראל לא תעשה את עבודתה כחוק". 
 
את ההצהרה החריפה שלה, סיכמה טהוניה ב"משטרת ישראל - צבע הוא לא קריטריון. ביבי תתעורר לפני שתהיה מהפכה גדולה. במציאות כזאת כולנו יוסף סלמסה". זאת כאמור לא הפעם הראשונה שרובל יוצאת נגד התנהלות המשטרה. בראיון שהעניקה השנה למעריב, טענה כי משטרת ישראל היא אלימה ומפלה וש"אין לה שום תחושת אמון או בטחון במשטרה שלנו".


תתעוררו, כן? טהוניה רובל (צילום: אור גפן, יח"צ)