בטח תהיתם איך כוכבי הביצה הישראלית סוגרים את החודש מבחינה כספית, כשהעבודה בתחום כל כך לא יציבה והשכר שהם מקבלים כמשתתפים בהפקות שונות נע בין "בסדר" ל"מביש". אז זהו, שלמרבה מזלם - תמיד קיימת האופציה ל"כסף כיס", כפי שמכנים זאת סלבס ארצנו.


אם בעבר, שחקנים, דוגמניות ופליטי ריאליטי הגיעו לאירועי השקה נוצצים בכדי לככב במדורי הבידור ולקבל מתנה או שובר רכישה למוצר שהושק, אז היום הם מתעלים את זה להכנסה כספית לכל דבר. יש לציין כי מדובר בתופעה חדשה יחסית, שנפוצה לאחרונה באירועי ברנז'ה שונים - תחום שעל פי הערכות מגלגל מיליוני שקלים בשנה.

איך כל זה עובד? הסלבס מוזמנים לאירוע השקה או יחסי ציבור תמורת תשלום - שמשתנה בהתאם למעמדם בביצה. על פי הערכות בתעשיית הבידור, כוכבי ריאליטי ישלשלו סכום של בין 1,000 ל-3,000 שקלים עבור נוכחות באירוע, פלוס מתנה שתחולק בהשקה עצמה, כמובן. הכוכבים השווים יותר (מי אמר טופ מודל או איש חשוב מאוד), יכולים להגיע לסכומים בני עשרות אלפי שקלים (!) עבור כמה שעות פלוס תמונה או ראיון קצר באירוע אחד. כיוון שיש לא מעט איוונטים מרגשים בכל חודש, אירוע בישראל 2015 נמדד בהצלחתו על פי כמות ואיכות הפרצופים המפורסמים שפקדו אותו. 

(אילוסטרציה, אינגאימג')

עם זאת, לא כל הכוכבים שמקבלים תשלום כדי לבלות מול המצלמות, מדווחים על ההכנסה שהם מקבלים מהאירועים. יש כאלה שאפילו מבקשים (ומקבלים) כסף מזומן ולא מוצאים חשבונית או מצהירים על התשלום כפי שנדרש בחוק. לאחרונה דווח כי כמה שחקנים ואנשי בידור שלשלו לכיס עשרות אלפי שקלים על בילוי באירוע אחד - מה שעורר את חשד אנשי מס ההכנסה, שקיבלו החלטה  לפלוש ולבחון מקרוב את עולם האירועים וההשקות.  

מתברר שבימים אלה ממש, מתכננת רשות המיסים לעקוב מקרוב אחר התשלומים שמקבלים הסלבס באירועי השקה ואחר הקבלן המבצע של ההפקה - בעל האירוע, מי שמוציא את התשלום עבור המפורסמים. במקביל, מתכננת רשות המיסים להפעיל מנועי חיפוש, שיאתרו עבור הרשות פעילות חשודה כמו קבלת תשלום באמצעות רשת האינטרנט, ללא דיווח.

רשות המיסים מסרה בתגובה: "הפעילויות שהוזכרו מחויבות בתשלום מס ובדיווח לרשות המסים. רשות המסים ערה לשימוש הגובר ברשת האינטרנט לצורך ביצוע עסקאות כאלה ואחרות. בין יתר הצעדים שהיא נוקטת, פורסם לאחרונה מכרז להפעלת מנועי חיפוש, שיאתרו עבור הרשות פעילות ברשת שיש חשד שאינה מדווחת כדין".