מה עשה הראל סקעת, שגרם לגורמים בקהילה הגאה לצאת נגדו באופן גלוי? הכל החל בדברים שאמר הזמר הגאה, שיצא מהארון בכתבה מיוחדת לפני כחמש שנים ובשנים האחרונות מנהל זוגיות מתוקשרת עם הדוגמן עידן רול, בראיון שפורסם בסוף השבוע האחרון. סקעת, שופט בתחרות הריאיליטי "הכוכב הבא" - שהמנצח בה יזכה לייצג את ישראל בתחרות האירוויזיון - התבטא נגד סמלים המזוהים עם הקהילה הצבעונית, בהם מצעדי הגאווה ותחרות הזמר האירופית, שרבים מאוהביה הם הומואים, לסביות וטרנסקסואלים. 
 
בסוף השבוע, דיבר בראיון לקידום ריאליטי הכשרונות וסיפר ש"התחרות הזאת היא פחות הטעם האישי שלי... כשנסעתי לשם פגשתי מעריצים שהיו הזויים לחלוטין. מיוחדים בואי נגיד את זה ככה". כשנשאל על מערכת היחסים שלו עם הדימוי הציבורי שלו כהומוסקסואל, השיב סקעת: "טוב נו ידוע שאני לא בעד מצעדי הגאווה וכאלה. כמו שלא הייתי רוצה שסטרייט ירוץ לי עם תחתונים, אני לא אוהב שהומואים עושים את זה". 
 


לא בקטע של ריצה בתחתונים. סקעת עם בן הזוג, עידן רול (יח"צ)


מאז שפורסמו, הדברים של סקעת עוררו את זעמם של כמה חברים בקהילה הגאה. היום, אנשי החוג הגאה של מפלגת העבודה הגדילו לעשות ולפרסם ציטוטים מהריאיון ולצדו את דעתם על הדברים של הזמר האהוב. "שלום לך הראל סקעת ... נתחיל בזה שאנחנו מאושרות בשבילך. באמת. כיף לשמוע שכהומו מוצהר, מצאת אהבה ואתה מנהל חיים יציבים ופורים. אבל רק שאלה, למה להרוס לכל השאר?", טענו נגדו.
 
"למה אתה מרשה לעצמך לעלוב בצורה כזו במעריציך שנסעו להריע לך באירוויזיון? מדוע נראה לך לגיטימי להגיד בפומבי שפגשת שם 'מעריצים שהיו הזויים, מיוחדים בואי נגיד'? מאיפה עזות המצח הזו לירוק כך לבאר ממנה שתית? למה אתה נותן יד למחנה הלהט"בפובי הלא שקט לצערנו, שטוען שמצעדי גאווה הם דווקאיים, מופגנים מדי, בוטים מדי?". 
 
"האם גם אתה מתומכי אסכולת ה'הומו במיטה בלבד?' מדוע נראה לך לגיטימי לקבוע שההצלחה של הקהילה הלהט"ב היא בנורמליות שלנו? מי קובע מה נורמלי ומה לא, אתה?!". עוד כתבו לו, "אולי אתה מעדיף ערבי חמין שקטים עם בר רפאלי, ואנחנו מפרגנות לכם, אבל למה לרמוס ככה, הכי פומבי שיש, מגוון של זהויות, סגנונות, נטיות מיניות וזהויות מגדריות בשם הנורמליות? איזו מין דוגמה אתה מהווה לנער הנשי שנמצא בארון? לקווירית שלא רוצה להיות נורמלית, אלא שיקבלו אותה כמו שהיא?". 



"כדמות ציבורית שזכתה לכיסוי ואהדה בין היתר על רקע יציאתה מהארון, אתה בוודאי מבין שאתה מהווה דוגמה לנוער, להורים, מעסיקים. כל מי שקרא את הריאיון איתך יצא מנקודת הנחה שלגיטימי להפלות הומואים, לסביות, קווירים, טרנסים וטרנסיות, כי הן לא נורמליות, והומואים מוצלחים הם הומואים 'נורמליים'". את הדברים, סיימו כשקראו לו  להתנצל על דבריו, "תתבייש לך הראל סקעת ותתנצל, בכמה מילים פזיזות ונטולות מחשבה החזרת אותנו שנים אחורה". אאוץ'.

(עדכון 15:45)

סקעת עצמו, שמר על זכות השתיקה, עד שהחליט להגיב היום (שני), אחר הצהריים כשכתב פוסט ארוך בפייסבוק "כולנו שווים. על ידי אלוהים... קצת הופתעתי מהפוסט של החוג הגאה... .אבל אין לי בעיה עם ביקורת ואני חושב שדיאלוג ודעות שונות הם אלף בית שחייבים להיות בכל קהילה לגיטימית". עוד המשיך, "בכל אמצעי שיש לי, על הבמה, ברשת, ברמה האישית מול אנשים בארץ ובעולם הורים וילדים וברמה הציבורית מול שרים נשיאים וראשי ממשלה, אני פועל למען את הקהילה וזכויותיה בצורה החדה ביותר ובלי שום התנצלות או בקשה לרחמים".

"תוכלו למצוא את הדברים החל במכתב פתוח שכתבתי לראש הממשלה ערב מבצע צוק איתן בו דרשתי זכויות מלאות לכל אלו הנקראים לצו המדינה בצורה שווה גם כשהמדינה תדרש להילחם בעבורם... בו בירכתי על הסובלנות והדגשתי כמה פעמים עד כמה אנחנו אוהבים ומכבדים, וככה זה צריך להיות בלי להתבייש. קבל עם ועדה. ושכולם בבית יראו וישמעו. אני לא עושה זאת כדי להתחבב על אף אחד. זה לא מעניין אותי. מבחינתי כולנו אותו דבר".

"קהילת הלהט"בים בבסיסה היא ככל קהילה שווה בת שווים. ולפעמים עצם הבידול מעצבן אותי. אבל איני טומן ראשי בחול. ויודע שעל מנת לעשות שינוי אמיתי לא רק בנו אלא בחוץ דברים צריכים להיראות ולהיעשות. גם אם יש חילוקי דעות. כמובן שלא ביטלתי שום אהדה או קהל אירווזיוני בזה שטענתי שזה לא טעמי המוסיקלי. אנשים הזויים שהיו שם ממדינות שונות בעולם אינם נציגי קהילה כזו או אחרת. פשוט אנשים הזויים. ומותר לכנות אותם ככה. אגב לפחות מחציתם היו סטרייטים ונשים. ועם חלקם אני בקשר עד היום", כתב סקעת.


תהיו אתם. הראל סקעת (צילום: אביב חופי)

"לגבי מצעדי הגאווה. אני חושב שמותר לי להביע את דעתי עליהם. זכויות לא...? לשיטתי, השינוי שאנו רוצים להביא מתחיל בנו וממשיך אל עבר שאר אנשי העולם שלא נמנים בקהילה. אלו עוברים תהליך יציאה מהארון אל מול הקהילה לא פחות ממה שאנחנו עצמנו עברנו. וצריך באירועי ראווה כאלו להציג להם את הקהילה אותה אנו דורשים לקבל בצורה בה היינו רוצים לדבר עם אותו ילד שמגלה כרגע את נטיותיו. לפחות בשלבים הראשונים. מה גם ששלושה פריימים שנכנסים בסופו של דבר למהדורות החדשות של בחורים רוקדים עם תחתונים ברחובות (כי זה בדיוק מה שבוחרים להראות) בעיני בלבד לא משרתים את אופי השינוי", הסביר את דעתו.

"מצעד הוא כלי תקשורת לכל דבר וצריך לדעת להשתמש בו בתבונה. זוהי דעתי בלבד והיא אינה מבטלת אף אחד לא משנה כמה יבקשו להגיד שכן. בכל אופן, היה ומישהו נפגע או הרגיש מבוטל מדבריי מקווה שהמילים האלו יבטלו את ההרגשה. תהיו אתם. איך שבא לכם. ושילך לעזאזל מי שאומר לכם אחרת.. כולל אותי", הכריז סקעת. הידד.