ביום שאחרי פרסום חקירת רפאלי ברשות המסים, מעניין היה להציץ בחשבונות האינסטגרם של כמה פרצופים מוכרים כדי לבדוק עד כמה, אם בכלל, הזיזה למישהו פרשת חופשי על הבר.
 
נסטיה ליסנקי, סטייליסטית ואייקון אופנה עם 39.2 אלף עוקבים באינסטגרם, העלתה פוסט עם שיתוף פעולה עסקי שעשתה עם חברת ASOS. הדוגמנית נטלי דדון מתחזקת 176 אלף עוקבים באינסטגרם, והעלתה אתמול סלפי דווקא ללא תיוג יחצני. אושיית האינסטגרם חן טל, שבנתה את הקריירה על 133 אלף עוקביה, בכלל נופשת בימים אלה בפראג. וגם חשבון האינסטגרם של אליענה תדהר שמונה 212 אלף עוקבים נקי בשבוע האחרון מפרסום סמוי/גלוי. הכל כמובן נכון לרגע זה. 
 
לפני חודש דווח שיהודה לוי קיבל בין 30 ל־40 אלף שקל עבור הגעתו מגולח לאירוע יחצני של סכיני גילוח. אבל הוא חריג במונחים מקומיים. בזמן שמפורסמים בארה"ב נהנים משש ספרות בדולרים, בישראל מדובר בסכום צנוע של ארבע ספרות, בשקלים. יהודה לוי, שלום מיכאלשווילי ונינט טייב למשל, דורשים 8,000 שקל לאירוע. עופר שכטר, דנה פרידר או איתי תורג’מן יסתפקו ב־5,000 שקל ומכאן הסכומים הולכים ויורדים בהתאם למעמד. בדרך כלל את הסכומים הללו ידרשו פליטי ריאליטי וסלבס בעיני עצמם, שעבורם זו דרך קלה להתפרנס בקלות. 
 

ד’, ממשרד יחסי ציבור מוביל, מגוננת על המשוואה הכה מקובלת בענף. “זה עניין נפוץ ומקובל”, היא אומרת, “לאחרונה עשינו במשרד שיתוף פעולה עם חברת קוסמטיקה, אך מלכתחילה הגבלנו את הסכומים ששולמו לסלבס ל־500 שקל לפוסט. הם גם קיבלו ערכה מכובדת של מוצרים”. במשרדים אחרים הייתה עדה לסכומים גדולים יותר שמרפדים לסלבס את הארנק ואת האגו. 
 
רוז רווה, ממשרד יח"צ מוכר בתחום האופנה, מנסה לצנן את הרעש: “העניין יצא לגמרי מפרופורציות”, היא חורצת, “לא כל סלב שמגיע לאירוע מקבל תשלום. הקרנבל התקשורתי מיותר ומביך. שיתוף הפעולה עם הסלבס הוא הדדי וטוב לשני הצדדים. בסופו של דבר שני הצדדים צריכים להתפרנס, ועל כן התשלום שניתן לאותם מפורסמים מתנהל רק מול הוצאת חשבונית ודיווח לרשויות”.