האם שפים מפורסמים על הכוונת של פקחי משרד הבריאות הישראלי? לטענתון של זוכה "מאסטר שף" האהוב, השף אבי לוי - התשובה היא כן. בסטטוס שפרסם היום אחד המתמודדים הבולטים בתולדות תכנית ריאליטי הבישול, לוי טוען שאתמול (שני) הגיעו נציגי המשרד למסעדת "המוציא" בעיר הבירה, על מנת לערוך מה שהגדיר כ"פשיטה מתוקשרת". בסופה הושמדו כ-500 ק"ג של מוצרי בשר שהוגדרו "אסורים לשימוש".


לוי, שקנה את הצופים והשופטים בתחרות כשסיפר שעבר גמילה מסמים, פרסם ברשת כי "אני איש של עבודה, לא מפחד ואפילו נהנה מהמאבק היום יומי הזה. אבל גם לי יש רגעים קשים ובתקופה האחרונה בירושלים יש רבים כאלה". לדבריו אתמול, "מלווים בצוות טלוויזיה, הגיעו למסעדה פקחי משרד הבריאות לפשיטה מתוקשרת". עוד הוסיף ש"תוך דקות ולפני קבלת תוצאות בדיקות החליטו שמוצרי הבשר והדגים במסעדה (שאגב, מסופקים לנו על ידי חברת תנובה, לא איזו חברה אנונימית שלא שמעתם עליה) עליהם אנחנו עמלים קשות מדי יום באהבה לכל לקוחותינו, אינם ראויים למאכל, השמידו אותם והפיצו במהירות הודעה לכל כלי התקשורת".

"אמונה שלמה במסעדה שלי". אבי לוי

"אני חושב שכולם מבינים את מהות ההשמדה של תכולת מסעדה שלמה, בטח בתקופה כזו שבה עסקים קטנים נלחמים על חייהם, ובטח שפשוט אין סיבה להשמדה הרי כל הסחורה המוקפדת וטרייה מדי יום", המשיך. "כשביקשתי לשוחח עם הפקחית והצעתי לצאת מיד מתל אביב כדי לקבוע איתה פגישה על מנת שאציג לה את תעודות המשלוח של כל הרכישות... נתקלתי באטימות שהשאירה אותי חסר אונים ,'לא מעניין אותי תעודות משלוח אין סימון על הבשר', עניתי שאין סימון כי אני לא נוהג להכניס קרטונים למקפיאים, אך יש תעודות משלוח ובאמצעותן ניתן לראות מהיכן נרכש הבשר, בקשותיי והצעותיי היו לשווא". 


"למרות הפגיעה, והאכזבה, אנחנו עובדים עם הרבה כוחות מחודשים, בזכותכם ולמענכם, כי מדי יום אני נתמך על ידי הלקוחות והסועדים שפוקדים את המסעדה, ורואים את כל ההכנה והבישולים במטבח הפתוח. אתם נותנים לי סיפוק וכוח והופכים את המקצוע הקשה הזה לחוויה שאין כמותה. מתוך אמונה שלמה שלי במסעדה, העובדים והאוכל, אני מזמין אתכם לראות ולטעום בעצמכם את כל תהליכי ההכנה והמנות שלנו. היום, כולם כולל כולם מוזמנים לארוחה אצלי... תשלמו לא לפי החשבון אלא לפי כמה שאתם תחליטו שראוי ונכון. אתם מוזמנים לראות ולשפוט בעצמכם את הסטנדרטים, האיכות והטריות שלנו".

מלאה באנשים. המסעדה של לוי, היום (צילום מסך)

היום (שלישי), מאות סועדים החליטו להגיע למסעדת "המוציא", על מנת לפרגן לזוכה הריאליטי והבשלן - רגע אחרי שפרסם את הסטטוס שלו. "מאז השעה 12 בצהריים המקום מפוצץ באנשים, אין רגע שהטלפון לא מצלצל", מגלה עד ראייה במקום, "הגיעו מאות אנשים לאכול אצל אבי".