הוא בחור גדול, תמיר גל. החולצה השחורה המתוחה על פלג גופו העליון מבהירה שלא כדאי להתעסק איתו. כפות ידיו גדולות, והוא חסר מנוחה. אולי כך מתנהל אדם שחווה ניסיונות חיסול, בגלל משחקי בינגו, או שטויות אחרות שלחצו למישהו על הבהונות. אבל עכשיו מלי עציון, שהייתה מלי ציונשווילי, שלימים שינתה את שמה למרטין גל - היא זו שמעסיקה אותו. היא אם בנותיו, בנות 23 ו-17, והייתה נשואה לו 13 שנים.


 

גל, בן לאב דרוזי ולאם יהודייה, הכיר את מלי כאשר הייתה כבת 15. הוריה שידכו לה חתן, היא ברחה מהבית וסיימה במוסד לנערות חוסות. בגיל 17, כבר ילדה את בתה הבכורה. היא תחזקה את הקריירה של תמיר באמצעות 25 להיטים שכתבה לו, שיחקה איתו בסרטים, עד שיום אחד הודיעה לו: מיציתי. 

"וואלה, הצעתי לה להישאר בבית שסיימתי לבנות, שתגור שם עם הבנות, אבל היא כבר הייתה מאוהבת בבחור מרמת אליהו, וידעה שלא אתן לה לגור איתו בבית. תתפלאו, אבל היא לא רודפת בצע, היא ויתרה על הכל בשביל האהבה", מספר גל.



ויתרה על הכל. תמיר גל (צילום: רענן כהן)

לדבריו, מלי/מרטין חייתה עם האהבה עשר שנים. לפני ארבע שנים נכנס לחייה דני פדרמן, בנו של דיוויד, מאצולת הממון בארץ, "ואז השתנה הכל. היא מתביישת בי, הבנות נגדי, וכואב לי". תמיר היה עצור בחשד לרצח אחותו, מכורה לסמים שסיימה את חייה במערבל בטון. זה קרה ב–1992. הגבר שדרדר אותה לסם, סיים את חייו במכונית שהוצתה. "הוא לא סבל מספיק, אבל כנראה שהוא בער יפה", אומר גל.
אז אולי יש למרטין סיבה לפחד ממך, או לפחות למחוק מהתודעה את פרק החיים שלה איתך? 
"אין לה סיבה, התנהגתי אליה כמו מלכה. והאמת, היא הייתה שווה את היחס. ניקתה, בישלה, גידלה את הבנות לתפארת. כתבה לי שירים, היא מאוד מוכשרת. כל שיר שלה היה להיט".

ליכולתה כנומרולוגית, הוא נחשף רק אחרי הגירושים. "ניסינו לחזור, הולדנו עוד ילדה וזה לא הלך. פתאום אמרו לי שיש לה כוחות. לא האמנתי, אז הלכתי אליה לפגישה. היא פתחה לי בקלפים. שאלתי אותה אם זה זמן טוב לחזור לבינגו. אמרה לי תפתח קלף חמישי, תפתח פה, תפתח שם, ואמרה לי שהיא רואה בעיות. לא הקשבתי לה, ופתחתי סיבוב. פתאום בום, ירו עלי חמש פעמים. אז יש לה את זה".

ניסו לחזור. תמיר גל (צילום: רענן כהן)

את פדרמן הוא פגש לדבריו כמה פעמים, גם את גרושתו, שני. "היא הייתה פותחת להם. דני נדלק עליה, והבנות סיפרו לי שהוא חיזר אחריה הרבה זמן. אני מפרגן לה, אבל למה להתעלם ממני? למה לא לענות לטלפונים שלי? כי עכשיו היא בשפיץ של העולם, נפגשת עם כל הגדולים?".

גל מספר שמרטין פתחה בתל אביב בית ספר לנומרולוגיה, שדני מנהל. לדבריו, מויש מאנה (מוישה מובר'ס מארצות הברית) הוא הגב הכלכלי של העסק, והיא מצליחה מאוד. כיום גל נשוי בפעם השלישית, כבר אב לארבעה ילדים, ועסוק בתחזוקת הקריירה שלו כזמר. מה שנשאר מהחיים עם מרטין זה אלבומים, פלקטים של סרטים שבהם השתתפו, והרבה זיכרונות. וכן, הוא מתגעגע, אפילו מאוד.

מרטין גל, אני מכינה כתבה על תמיר גל, והוא סיפר על מערכת היחסים ששוררת ביניכם. הייתי שמחה לקבל ממך תגובה.
"חחח".

לגבי התחושה שאת מתביישת בו? הוא מאוד מעריך אותך. 
"ליאורה מאמי, הקשר בין המציאות למה שנאמר הוא מקרי בהחלט".

מה עם מערכת היחסים שלכם?
"איזו מערכת יחסים?".

שלכם. הוא טוען שאת לא סופרת אותו מאז שאת עם דני פדרמן, שאת מתביישת בו. שאת לא אותה בחורה לויאלית שהיית כלפיו.
״חחח״.