מרי וזנה, אמו של פיליפ וזנה שאתם כנראה זוכרים מ"מעושרות", נפטרה ביום שלישי שעבר. עוד לפני שהגופה התקררה הוא והאחים כבר ישבו שבעה בנפרד, וגם ההתנהלות סביב הקבר הפתוח לא הייתה אלגנטית בהרבה. 
 
פיליפ, משתתפת בצערך. הבנתי שהחלה מלחמת כבוד עקובה מדם, תוכל לספר לי מה קרה?
"מה, את רוצה שאספר את זה בעיתון? הגזמת. לא יפה. אני מבין שהשמועה הגיעה עד אלייך".


אכן.
"מי שראה אותי ואת אמא שלי ב'מעושרות' ראה את האהבה והמסירות האינסופית שלי. מי שלא כיבד את אמא שלי בחייה לא יכבד אותה במותה".

אתה מתכוון לאחים שלך?
"לא, לאחים שלך... ברור. אישה שלא הסכמתם לבוא ולסעוד אותה בחייה ולא באתם להיפרד ממנה בבית החולים. לאמא שלי היו עשרה ילדים ושלושה הוצאנו מההלוויה. האח שלי לא בא לקחת את אמא שלי לחתונה של הבת שלו והתבייש בה, כשהיא ישבה בכיסא גלגלים, שבטעות לא יבואו הבעלים של ארומה, כי הוא זכיין של ארומה, שיראו אותה בכיסא גלגלים, שתהיה לו בושה".


מחזיר את כבודה. פיליפ וזאנה עם אמו מרי (צילום גולשים)



אין מצווה גדולה מכיבוד אם ואב.
"אחד כזה שלא לוקח את אמא שלו לחתונה של הבת שלו יבוא בצביעות ויעמוד ליד גופתה? אין מצב כזה. אמרתי לו 'החוצה, החוצה, קישטה'. ואח אחר שבא לתקן לאמא שלי משהו בבית ומבקש כסף לתיקון בבית של אמא שלו? ועוד אח אחד שלא בא שנה וחצי, בא לעמוד ליד הקבר של אמא שלי? לא מאמי, לא. הצביעות הזו בלתי אפשרית". 

"אני אדם נבון ושקול, שנייה לפני שאני עושה בורדל. אמרתי לעצמי 'או שאני מאבד את כבודי או שאני מחזיר את כבודה של אמא שלי'. היא עד הדקה האחרונה התייסרה שהם לא באו אליה. אמא שלי כל כך רצתה שהילדים שלה יבואו. אמרה לי ומנתה אותם בשמות. אמרתי לה 'ממו, הם לא רוצים לבוא. מה את רוצה שאעשה?'. אמא הייתה בת 83 במותה, ובהלווייתה לבשתי מדים של משוגע והשתוללתי שם ולא נתתי להם להשתתף. הם לא היו בהלוויה, הוציאו אותם מבית העלמין על ידי יחידת האבטחה של בית הקברות".

פטריק, האח, הזכיין של ארומה, משתתפת בצערך. הבנתי שהיה עימות מעל קברה הפתוח של אמך ז"ל וגורשת.
"אוי באמת. זה לא מתאים לכם, זה לא לעניין. אנשים אבלים. תודה, סליחה ושיהיה המשך יום טוב".