זה קרה, גילי כהן מטנף בגדול, על "האח הגדול": שבועות ספורים אחרי שהודח מהעונה השביעית של "האח הגדול", נהג המשאית ואישיות הפייסבוק מחולון החליט לשתף את כולם ב"אמת שלו", לגבי מה שקרה בבית המצולם ביותר במדינה. בסטטוס רשת מפורט וארוך מאוד, כתב על עורך התכניות המדובר יורם זק, המנחה הוותיק ארז טל וכמובן - דיירי הבית בהם שי חי, כשהוא מפרט את דעתו כמשתתף בעונה האחרונה.

שימו לב למה שכתב, כי כאשר תסיימו לבחון את הדברים הקשים נגד הפקת התכנית, תבינו שכנראה לא תזכו לראות את כהן העצבני במהלך שידור הגמר החגיגי של העונה. אז ככה זה הולך: "כשהודחתי מבית 'האח הגדול' והבנתי שהייתי ניצב בתוכנית, כתבתי לכם שיש לי הרבה מה לומר, הייתי טעון ברמה שאי אפשר לתאר. חלף כמעט חודש, אני יכול לומר לכם שהזמן עשה את שלו ועכשיו אני הרבה הרבה יותר... טעון!", פתח כהן את הסטטוס הארוך שלו. "חלקכם הסיק מהשתיקה שלי שאני תחת חוזה ולכן פוחד 'לפתוח'. אז זהו - שלא! שתקתי עד עכשיו, מכיוון שהחלטתי לקחת את הזמן ולהגיב מהראש, לא מהבטן".
 
אז, החל לתאר את הרגשתו כלפי הריאליטי שבו השתתף עד לא מזמן. "התיעוב שאני מרגיש כלפי ההפקה של האח הגדול - גדול מהתיעוב שאני מרגיש כלפי מנהיג החיזבאללה, חסן נסראללה (הוא רק רוצה להעלים אותי, הם העלימו!). יפים שלי, אני הולך לכתוב פה דברים קשים נגד ההפקה ונגד העורך, סליחה, התסריטאי והבמאי הראשי - לא עושה להם חשבון בלירה! (בדיוק כמו שהם לא עשו לי חשבון)... אם בהפקה לא פוחדים כשהם מראים שקר, אני בטח לא פוחד כשאני אומר אמת!", המשיך.



"יורם 'האח הגדול' זק - כל האמת בפרצוף! (הנה, עשיתי מחווה לדמות שיצרת). אח גדול, לפני שנה בערך שלחת לי הודעה בפייס – 'אתה בא לאודישן?'... היום אני וחצי מדינה יודעים שאתה ה"אלוהים" של התוכנית, זה שמושך בחוטים ומחליט הכל, אבל הכלללללללללל... 40 יום שהיתי בבית שלך, סליחה, בגן הילדים שלך. מצאתי את עצמי עם חבר'ה צעירים, שרוב השיחות שלהם הסתכמו בפנטזיות על 'הנחות סלב', 'קמפיינים' ו'צילומי סלפי' ברגע שייצאו מהבית. הכנסת אותי לבית בידיעה שהכח שלי זה ההומור ולא הראית לצופים כלוווווווום, אבל כלווווווווום ממה שעשיתי/ אמרתי/ הצחקתי - ועשיתי, אמרתי והצחקתי!! (לעניות דעתי, דעתם של הדיירים בבית ודעתם של חלק מצופי ערוץ 26 שעדיין לא 'נשטף' להם המוח על שי חי)".
 
"החלטת שאתה הולך על הקטע של 'בית משוגעים'? החלטת שבמקום תוכנית מציאות אתה הולך לביים 'טלנובלה'? זכותך! אבל תגיד. תקרא לי לחדר שלך, תגיד לי: 'גילי, אני הולך להציג לעם רק 2 וחצי דמויות, אני הולך להראות לצופים את מי שיצעק הכי חזק, את מי שיקלל, את מי שיתנהג כמו בית שימוש ואת מי שתתקלח בחוץ עם ביקיני'. תגיד לי 'אני בונה את התוכנית על שי חי, קצת דודו, נגיעות מפלורי וברקע רומן מלאכותי בין קסניה לעומרי' - תאמין לי שהייתי יוצא לבד ולא כועס עליך...."

"אדון יורם זק הכרת אותי, ראית אותי באודישנים, הבנת עם מי יש לך עסק. לא באמת ציפית שאגרר למריבות מיותרות ואלכלך את הפה, נכון? לא באמת ציפית שאבכה כל 5 דקות, או שאשחק אותה עצוב בשביל שהמצלמות יהיו עליי, נכון? כי אם כן ציפית - אני שמח שלא נגררתי לעולב הזה!", הסביר, "לקחת קראטיסט 'נכה חברתית' שמגלגל כל היום סיגריות והפכת אותו לדמות שמגלגלת לך מזומנים (שאפו! מאז פינוקיו לא הייתה דמות כזו מצליחה). לא ראית בעיניים, לא עניין אותך אף דייר אחר, התמקדת בו ובמי שבא במגע איתו. הקצנת בעריכה כל שיחה שלו, כל ריב שלו, כל אפצ'י שלו. הצגת לצופים בבית מצג שווא של 'חרם', בזמן שגם אני, גם אתה וגם מנהל אתר החרמון יודעים שלא היה עליו 'חרם'! חלק מהדיירים כעס עליו ובצדק, אבל בשום שלב לא בודדו אותו - הוא זה שבחר להתבודד".

"הפכת אותי ואת שאר הדיירים לניצבים בתסריט העלוב והתלוש מהמציאות שהצגת בתוכניות הערוכות. הלוו, אדון תסריטאי, יש עוד אנשים בבית! אני אדבר פה על עצמי, אבל אני מאמין שכששאר ה'ניצבים' ייצאו החוצה, גם להם יהיה מה לומר. 'אח קטן' אם היית מראה ומשמיע לצופים חצי, רק חצי מהשיחות והצחוקים שעשיתי בחדר שלך. שיחות בהן הסתלבטתי, צחקתי, ליכלכתי, 'איימתי' והכל בדרך שלי, כמו בסרטונים - הומור, שנינות ועצבים (שכחתי, השיחות איתך בחדר שמורות רק לשי חי ודודו - אל תפגע)".

הכל בפנים. גילי כהן (צילום: ינאי יחיאל)

אחר כך, המשיך "לא מגיע לאמא שלי, לחברים שלי, לעוקבים שלי לראות ולשמוע אותי מסתלבט קצת? יזמתי דיונים נחמדים ומעניינים (ערבים, הומואים, הימורים, ספורט, סלקציה) - רק כדי שאנשים בבית יבינו, עזוב יבינו, שאנשים יחשבו שיש גם אנשים עם ראש על הכתפיים בבית המטורלל הזה - אבל את מי זה מעניין? אתה רוצה רייטינג, ורייטינג זה צעקוווווות, מריבוווות, קללוווווות ו...שי חי!!".
ואז, הוא נכנס גם בארז טל "אפרופו ארז טל, אדון בן טולילה, אתה מנחה עלוב! אם הייתה לך טיפת יושר, לא היית משתף פעולה עם הרדידות של התוכנית והמניפולציות הזולות שלה. הדיירים מבינים ששי חי חזק בחוץ, גם בלי שתצעק את השם שלו כמו גרופי מתלהב ותאפשר לקהל למחוא כפיים חצי דקה. וואלאק אתה אפילו לא רואה את התוכנית, אין לך מושג מה קורה - אתה רק קורא ומקריא. תירגע ילד!".

"מתוך 13 תוכניות של שעה וחצי, סליחה, של ש(ע)י וח(צ)י, מצאת לנכון להראות אותי 5 דקות ושנייה - אתה לא מתבייש? (בא לי לדפוק לך קללה, אבל אני מתאפק). טוב שנפלתי לג'קוזי ולימדתי את שי ותני את השיר "לילות בבית", אחרת הייתי מופיע 2 דקות בלחץ (חבל לא ישבתי בפינת עישון על הברכיים של שי חי ונתלתי לו על הגב כשהוא היה הולך להשתין - כך הייתי מקבל מלא מלא זמן מסך..)".


מנחה עלוב? ארז טל עם קורין גדעון (צילום רפי דלויה)

"והשיא היה: יום חמישי, אחרי הריב עם שי, אני נכנס לחדר שלך, "מלכלך" עליו, אתה מעלה פרומו שבו אני אומר "אני אעשה את שי חי כזה קטן" ו... הפרומו לא משודר בתוכנית עצמה. אמרת לי בשיחה איתך שרצית שאשאר, שקיווית שאשאר. אם באמת רצית וקיווית שאשאר, איך זה שלא שידרת לצופים בתוכנית המרכזית את הפרומו שהרצת יומיים לפני? אני שואל אותך ושואל את הקוראים פה - יש דבר כזה שפרומו, שאמור לקדם את התוכנית, לא משודר בתוכנית עצמה?".

"חיפשת ואתה עדיין מחפש בעונה הזו רוע, בכי, לכלוך, זבל, אשפה וגועל. את האנשים השפויים לא הראית, העלמת, הדחת - כן, כן, אתה גרמת להדחתם... 'אח גדול', עזוב שטויות, בוא נדבר ת'כלס, בוא נספר לכולם כמה באמת הכל 'אורגינל' (תרגיש חופשי לתבוע אותי אם משהו לא נכון): אתה, רק אתה ואך ורק אתה גורם (במודע) לכך שדייר כזה או אחר ילך הביתה! (מי שמסמס, פראייר!)... אתה משחק בראש של דיירים ומנסה להשפיע עליהם בהחלטות הקשורות בהדחות! לדוגמה: אחרי שאני וגיל יצאנו מנצחים מחלל הזמן והעמדנו את קסניה להדחה, לא התאפקת, קראת לנו להגיע לחדר ובטון כעוס שאלת אותנו 'מה אתם עושים'. בוא תסביר לקוראים פה מה הכוונה ל'אנחנו לא מבינים מה אתם עושים?'. למה כל כך נלחצת וכעסת? מה זה אכפת לך את מי אנחנו מעמידים להדחה? ועוד הוספת 'זה לא נראה טוב בחוץ'". 

"אתה 'מרפד' לסטארים שלך את השהייה בבית, שיהיה להם יותר קל ונעים: הכנסת לשי את החברה שלו מהבית, כדי שירגיש בבית ולא יהיה עצובי. אשכרה סידרת לזוג הזה נופש בבית שלך - הכל כלול. ראית שעומרי לא עושה מהלך עם שי מיקה (כן, כן, יש דיירת כזו בבית, נשבע) ולא עם גב' טרנטול, גם כשהוא מסטול - אז הכנסת לו מישהי שהוא 'העמיד להדחה' בעבר. בינינו יורם, אם הוא לא היה עושה בסוף מהלך עם קסניה, היית מכניס לו גם את צ'יצ'ולינה - העיקר שתהיה לך סצנת סקס, אה? אם זו לא התערבות של הפקה - מה כן?... יום שישי נכנסתי אליך לחדר, דיברנו קצת אמרתי לך "אני מקווה שרואים הכל" ואתה ענית לי 'האח הגדול מראה הכל'. שקרן! 

"בקשר לשי חי: נשבע שאין לי שום דבר נגדו, הייתי חבר שלו בבית ונשארתי חבר שלו עד שיצאתי מהבית - למרות שלא הסכמתי איתו בהרבה דברים. לא "בגדתי" בו... כשהיה צריך, הייתי לצדו בריב עם סלים, אבל אם שי חי יורד (בלי סיבה) לחייו של דודו, אני אתמוך בדודו ואגיד לו איך ומה לענות לשי! שי חי לא "אשם" באיך שההפקה מציגה אותו בחוץ. כשהוא ייצא ויבין מה עשית ממנו ואיך האדירו את שמו, הוא יצחק עליך יורם. שיגעת את העם, כל התוכניות (אם אחינועם ניני הייתה אומרת מה שהוא אמר על הצבא ועל המוזיקה המזרחית - היו צולבים את אמא שלה, אבל זו הגדולה של שטיפת מח)".


מרופדים? שי חי עם תניה גרבר (צילום עצמי)

"זה שהוא לא הצליח להשתלב בבית, רצה לעזוב (עודדתי אותו להישאר) והיה צריך שיכניסו לו את החברה מבחוץ - זה לא הכי מעורר הערכה מבחינתי.... אם דודו, הסופר רגיש, מתמודד לבד, גם שי הקראטיסט יכול להיות לבד - זו דעתי. זה שהוא לא מדבר אליך לפני שהוא רואה מצלמה מכוונת עליו - זה חמוד. זה שהוא נכנס 35 פעם ביום לחדר של ה'חבר שלו הגדול' - זה הגיוני! (הם חברים הרי). זה שהוא הודיע שהוא לא עושה כלים 'לא בכבוד שלי שהתלמידים שלי יראו אותי עושה נקיונות' ומהיום שתני נכנסה הוא עושה כלים, שואב אבק, עושה פאנלים ומנקה חלונות - זה רק מראה על ה'אמיתיות' שבו וזה הכי מצחיק...".

לסיכום 'אח יקר', אני בז לך, בז לתוכנית שלך, בז לעריכה המגמתית שלך, בז ליושר שלך, בז לשיקול הדעת שלך, אבל הכי הכי - אני בז לעצמי, על שהייתי שותף לתוכנית הבזויה שלך! העם לא טיפש (חלקו לפחות), כולם רואים וראו מהפרק הראשון לאן נושבת הרוח ולמי אתה מכוון את הזרקור... יורם זק, אתה לא "אח" ישר - אתה יותר עקום מהאף שלי... תאמינו לי שלצד הצעקות של פלורי, היו לה המון רגעים יפים של הומור ושל שיחות יפות. לצערנו ה"אח" בוחר להראות רק זבל, גועל, צעקות וקללות. ומה שעוד יותר עצוב ועלוב - השנה הוא סימן דייר, הריץ אותו, הרים אותו, האדיר אותו והפך את כולנו לניצבים בתוכנית שלו".

"אם העליתי את הפוסט הזה ולא נבהלתי מהאיומים שלהם "אתה חתום על חוזה" - תבינו לבד! ואני לא מדבר על ה SMSים, את זה אני לא יכול להוכיח - אבל תודו שזה היה נראה לא טוב (שבועיים עשה עמידות ידיים ופיפי, זהו!)... ה"אח" ורק ה"אח מחליט כל עונה מי, מה ואיזה סיגנון של דייר ירוץ למעלה! לאלה שיגידו "הוא יורק לבאר ממנה הוא שתה", אני אענה בפשטות: אם אני לוגם מהבאר ומרגיש שהטעם של המים שלה עכורים, אני לא יורק - אני מקיא לתוכה!! נ.ב: אם אקבל תביעה, איידע אתכם".

מהפקת התכנית נמסר בתגובה: "אנחנו מודים לגילי על השתתפותו בתכנית ומאחלים לו הצלחה בהמשך הדרך. מיותר לציין כי מעולם לא היתה התערבות הפקה בבחירת המועמדים להדחה".
 

 

חברים שלייייייכשהודחתי מבית האח הגדול והבנתי שהייתי ניצב בתוכנית, כתבתי לכם שיש לי הרבה מה לומר, הייתי טעון ברמה שאי א...

Posted by ‎גילי כהן‎ on Tuesday, February 16, 2016