קשה להישאר אדיש לתופעת הרשת המדוברת עדן אברג'יל, שפרצה לחיינו הווירטואליים בשבועות האחרונים עת העלתה סרטונים ותמונות על גבול הפורנוגרפיה המלווים במשפטים שהותירו את חותמם כמו "מי שלא טוב לו יום טוב לו"; "רק כשאני יושנת אני לא מאוננת" (הטעות במקור); "לכל הקנאיות תאכלו עגבניות"; או "אף פעם לא הייתי טובה בחשבון, בגלל זה אני לא עושה אותו לאף אחד". עם כ־70 אלף עוקבים הצליחה אברג'יל, 21, להפוך לתופעת רשת ויראלית. באחד הסרטונים שהעלתה מציעה אברג'יל להעניק שיעור פרטי לבחורות "בתולות או שלא הולך להן עם בנים"; סרטון אחר מקדישה אברג'יל ל"כל הבחורות שמקנאות בי".



היו כבר מי שטענו שמאחורי הדמות הפרובוקטיבית והשנויה במחלוקת של אברג'יל עומד בכלל גבר. אלא שלמרות הטענות האלה, היא אישה מלידה, וגופה נטול ניתוחים. "זה מחמיא לי", אומרת אברג'יל כעת בראיון ל"מעריב המגזין". "אני מאוד אוהבת טרנסים והומואים. תמיד בכל מקום יהיו אנשים פרימיטיבים וקנאים שמנסים לרדת על האחר, ומה שטוב אצלי שאני לא מתייחסת לכלום וממשיכה בדרך שלי”.



איך את מתמודדת עם הפרסום?


"למען האמת, אני מאוכזבת מבנות שהיו חברות שלי והפכו פתאום לאויבות ומנסות לעשות לי רע. כבר אי אפשר לסמוך על אף אחד. הרוב קנאיות. ההצלחה שלי התחילה כבר לפני מספר שנים כשהייתי מעלה תמונות פרובוקטיביות לחשבון הפייסבוק שלי. עשיתי לעצמי סרטון סלפי כשהיה לי משעמם והראיתי את זה לחברה טובה. היא אמרה לי שאני מצחיקה וכל מיני דברים, אז התחלתי להעלות וקיבלתי אלפי לייקים בסרטונים. כבר תקופה ארוכה שהתפרסמתי מסרטונים מצחיקים שאני מעלה. ההצלחה שלי בזכות עצמי ומי שאני. אני יודעת מה צריך לעשות ואיך להתנהג”.





"מרגישה שטן"



אברג'יל נולדה כבת בכורה להורים גרושים בעיר בצפון הארץ, אותה היא לא מעוניינת לפרסם מחשש למטרידים. לדבריה, בילדותה, בניגוד להיום, הייתה ביישנית וחסרת ביטחון. מבית הספר החליטה לפרוש בגיל צעיר. "לא היה לי ראש ללמוד", היא אומרת ומספרת שכילדה פונקה מאוד וקיבלה כל מה שרצתה. אברג'יל כבר התרגלה לכך שאנשים טועים וחושבים שהיא עדן אברג'יל, הצעירה מאשדוד שפרסמה ב־2010 צילום שלה עם פלסטינים כפותים משירותה הצבאי וחוללה סערה רבתי. אלא שאברג'יל הנוכחית כלל לא שירתה בצבא. במקום זה היא החלה לעבוד ברשת קסטרו וחלמה כמו הרבה מבנות גילה להיות שחקנית מפורסמת. במסגרת החלום נהגה להגיע להצגות תיאטרון בתל אביב.



היא מספרת שהיא מעריצה את השחקנית גלית גיאת ואוהבת להאזין לזמרת דיקלה, לעשן נרגילה ולפתוח את הבוקר עם XL וסיגריה. את היום שבו אנו מדברות היא פתחה דווקא בקניית תחפושת לפורים. "אני אתחפש לשטן סקסית", היא אומרת. "זאת דמות יפה בעיני, והאמת היא שלפעמים אני גם מרגישה שטן. לפעמים אני יכולה להיות קצת רעה ולהתחשב רק בעצמי בלי שיהיה לי אכפת מאחרים".



המשפטים שטבעה אברג'יל בפוסטים שלה הפכו, כאמור, למזוהים איתה מאוד, ויש לא מעטים שתהו מה עומד מאחוריהם, ועד כמה הם מבוססים על חייה האמיתיים של אברג'יל. לטענת אברג'יל, היא לא מצטערת על סרטונים או תמונות חושפניים שהעלתה בעבר. “אני בעצמי העליתי לפייסבוק סרטון שלי עירומה ומחקו לי”, היא אומרת. “התמונות שאת מדברת עליהן הן משיחות סקס שהייתי מנהלת עם אנשים במחשב ושלחתי להם”.



והם פרסמו בלי רשותך?


“לא יודעת בדיוק. רק ממה שידוע לי מישהו פרץ לי למחשב”.



למה לא פנית למשטרה?


“סידרתי את זה עם טכנאי. זה היה מישהו אובססיבי אלי שפרץ לי כל הזמן למחשב”.



איזה מסר את מנסה להעביר בתמונות ובסרטונים הפרובוקטיביים?


“אני רוצה להעביר לכולם שכל אחד יכול לעשות מה שבא לו בלי לפחד. זאת מדינה חופשית להביע דעות ולהראות כל מיני צדדים, גם אם מפחדים מה יגידו אחרים. אני רוצה לתת אומץ וביטחון לכולם להרגיש חופשי להתבטא ולהצטלם כרצונם”.



את מודעת לעובדה שאת חיה בסופו של דבר במדינה די שמרנית?


“נכון, כולם מדברים עלי בעיר ומזהים אותי, ובגלל זה אני מאוד רוצה לעבור לתל אביב”.



לא מביך אותך להיחשף בעירום?


“אני לא מרגישה שזה מפדח. כולה תמונות”.



איך את מרגישה לגבי העובדה שבנות צעירות יחקו אותך?


“אני מודל לחיקוי לאלפי בנות בארץ. הרבה בנות פונות אלי ושואלות אם אני יכולה לעזור להן להיות חזקות כמוני ושואלות מאיפה האומץ. אני משתדלת לעזור לכל אחת ולחזק אותה”.



לצד אלפי הלייקים שאברג'יל מקבלת על כל סרטון או תמונה, היא גם סופגת לא מעט ביקורת מצד גולשים שסולדים מהנטייה שלה להיחשף לעיני כל. "לא עדיף לך לשמור על הכבוד שלך?" כתבה לה אחת הגולשות והוסיפה: "מישהו חייב לעורר אותה, היא עושה לעצמה נזק והיא אפילו לא מודעת". גולש אחר כתב: "לפעמים אני תוהה לעצמי האם את מודעת לעצמך או עושה את עצמך", ושלישי הוסיף ש"מישהו חייב להציל את הילדה הזאת מעצמה. היא איבדה את השפיות והכבוד העצמי ממזמן. באמת שהיא מסכנה". אלא שאברג'יל לא נותנת לביקורת לערער אותה ולרוב עונה בססמאות כגון: "לכל הקנאים תאכלו תאנים" או "התגובות שלכם לא מזיזות לי". כאשר היא נשאלת על כך כעת, היא אומרת שאין לה מושג למה אומרים שהיא עושה מגופה חפץ, ובעיקר היא לא מבינה מה רע בזה. "כל עוד אני לא פוגעת באף אחד, הכל טוב", היא אומרת. "אנשים מקללים ומדברים בצורה מזעזעת בגלל החשיפה הגדולה שלי, אבל אני לא עונה ולא מתייחסת לזה. העצה הכי טובה שהייתי נותנת לבנות במצב שלי היא לקרוא את התגובות, לצחוק על כולם, להיות גאה בעצמך על כל מה שהשגת ולהיות שלמה עם עצמך. לא לתת לאיש להוריד אותך".



מה התגובה שהכי הצחיקה אותך?


"היו הרבה מצחיקות. באחד הפוסטים העליתי תמונה של הכסף שלי ומישהו הגיב: 'מאיפה הכסף יא כלבה אחת אני קורע את התחת בשתי עבודות ואין לי סכום כזה. שתידרסי על ידי קלנועית'".



וזה לא העליב אותך?


"אני משתדלת לא להיעלב, אבל זו חוצפה כשאנשים מטורפים חושבים שאני צריכה אשפוז וטיפול. מגיבים לי כך תמיד. והרבה סתם מאיימים".



מה את עונה למי שאומרים שאת הופכת את הגוף שלך לחפץ?


"אני ממש לא חושבת שגוף של אישה הוא חפץ או כלי פרסום. זה שאני מעלה כאלה תמונות לא אומר שאין לי כבוד. כל אחת והדעות שלה".




"לא חובה להתפשט"



אברג'יל הצליחה לעורר לא מעט ביקורת לא רק בגלל הבחירה להתפשט דרך קבע מול עדשת המצלמה, אלא גם בגלל התבטאות שלה נגד חיילי צה"ל במהלך מבצע צוק איתן. אותה התבטאות עוררה את חמתו של הראפר הצל (יואב אליאסי), שידוע בדעותיו הימניות הקיצוניות, והוא מיהר לפרסם פוסט נגד אברג'יל שבו כתב: "לפני כמעט שנתיים לא היה בן אדם שלא שיתף את התגובות של היצור הבלונדיני עם שיער הקש המכונה עדן אברג'יל... שלא הפסיקה לטנף את הפה ולבזות את לוחמי צה"ל שנהרגו בצוק איתן. אני מבין שזה מצחיק... אבל היחס והלייקים שלכם הופכים אותה לכוכבת".



הפוסט גרם לגולשים רבים להציף את הפרופיל של אברג'יל בקריאות להחרימה. בתגובה למתקפה פרסמה אברג'יל תמונה שלה בעירום כשהיא מכוסה בדגל ישראל, אך בעקבות זעם הגולשים הסירה את התמונה ופרסמה התנצלות שבה כתבה: "מאז הפרסום של הצל עם התמונות שבהן התבטאתי בצורה לא מכבדת כלפי חיילי צה"ל, אני מנסה לפצות ולהוכיח בכל דרך שאני אוהבת את המדינה ואת חיילי צה"ל, וגאה להיות אזרחית במדינת ישראל. את התמונה מכוסה בדגל ישראל פרסמתי בתום לב, תוך ציפייה שהיא תהווה הוכחה לנאמנות שלי למדינה. הבנתי בדיעבד שביזיתי את הדגל ואני מבקשת להתנצל, לא זו הייתה כוונתי. בבקשה תבינו, גם אני בן אדם וגם לי יש רגשות".



“לגבי הפוסט שהעליתי על החיילים, אני לא מצטערת”, אומרת כעת אברג’יל על הפרשה. “מי שצריך להצטער זה כל המפגרים שמקללים. אני לא עשיתי רע לאף אחד. אני לא מכירה את הצל בכלל. הוא ככה סתם התחיל להיות נגדי ופרסם דברים לא יפים עלי בדף שלו".



אי אפשר לדבר על עדן אברג'יל בלי להזכיר אושיות רשת אחרות כמו חן טל, שגם היא הפכה לתופעה ויראלית בזכות תמונות חשופות ופרובוקטיביות. "אני חושבת שחן טל היא סבבה וכוסית ופעם הייתה מפציצה ועכשיו נהייתה צנועה יותר ונעלמה מהמסך וזאת זכותה", אומרת אברג'יל כעת. על הבחירה בפרובוקציות כדרך חיים היא, כאמור, לא מתנצלת. "כל אחת צריכה לחשוב קודם כל במה היא רוצה להתפרסם וכל אחת תבחר בדרך שתבחר”, היא אומרת. “לא חובה להתפשט”.



חן טל. צילום: אינסטגרם
חן טל. צילום: אינסטגרם



יש לך קו אדום?


“יכול להיות. אני בחיים לא אפגע באנשים ולא ארד על אנשים שלא עשו לי כלום”.



לאן היית רוצה להגיע?


"המטרה שלי היא להיות הכי מפורסמת ומדוברת וזה מצליח".



והמחיר לא כבד מדי?


"יש עלי לפעמים איומים ודברים כאלה, ולפעמים אני עצבנית ממה שנכנסתי אליו. אני עובדת עכשיו על איזו סדרת טלוויזיה, אבל צריכה לחשוב עם עצמי מה מתאים לי".



מה עם להתחתן או להקים בית ומשפחה?


"כרגע אני לא מחפשת אהבה. טוב לי ככה, אבל יש לי את המשפחה שלי וסבתא שלי שהיא מדהימה. וחוץ מזה אני בקטע של בנות".



את דווקא מדברת הרבה על בנים בסרטונים שלך.


"בנים יותר טובים במיטה, אבל אני נמשכת למבוגרים יותר. הייתי רוצה בעל עשיר שיכבד אותי, שיפנק אותי והכי חשוב שיהיה מפורסם. הייתה איזו פעם שמישהו בן 10 התחיל איתי בפייסבוק, ביקש לראות לי וכאלה. הייתי בהלם".



מה עשית?


"חסמתי אותו ישר. הוא רק ילד".



אם היית מגדירה את עצמך במשפט, מה זה היה?


"עדן אברג'יל היא מהממת ושווה".