על רקע מותו הטרגי של גבי שושן החליטה ועדת הכלכלה של הכנסת להתגייס למען האמנים הוותיקים, עד שיקום הרדיו של מירי רגב. בינתיים ליאורה נזכרה במשהו שסיפרו לה: יום אחרי ההלוויה של שושן, בתור לקופ"ח כללית בסניף באזל בתל אביב, עומדת דמות של אישה מוכרת. 



בסוף מישהו זיהה - “היי, את הזמרת מרגלית אנקורי". אנקורי כמעט הבריאה מזה שזיהו אותה ופתחה במונולוג לנוכח אירועי השעה: “כואב הלב ועצוב, ואפילו התביישתי בשביל גבי, לבוא להלוויה שלו. מה אתם חושבים, שהוא לבד בזה? חבל שבארץ נזכרים בנו רק כשאנחנו מתים".

אנקורי, המיקרופון שלך.

“מה, רצית להיזכר בי לפני שיקרה לי משהו?".

חס ושלום.
“הבעיה היא שעיתונאים לוקחים את זה בתור סקופ. אני פניתי למירי רגב דרך לימור לבנת. מירי הרגיעה אותי, אבל שום דבר לא נהיה בסדר. כשתופסים תחת נגמר הסיפור".

מצבך הכלכלי לא טוב?
“לפני שמדברים על מצב כלכלי, זה קודם כל מצב נפשי רע. בארצות הברית הייתי באיגוד שחקנים שהיה דואג ומדווח לי על תפקידים פנויים ועל אודישנים. אם את מכירה את צדי צרפתי אז את עובדת, ואם לא אז לא. אם הוא לא רוצה אותך בסביבה שלו, אז לא תעבדי. יש קליקות ושקרים".

כמו מה למשל?
“עשיתי את שילה ב'שיער' עם גבי שושן ז"ל, שהיה לי איתו סיפור אהבה גדול. צדי היה שם בתפקיד אזוטרי, כמו גם מרגלית צנעני שהייתה אחת מהשבט, לא שחקנית ראשית. כשראיינו את צדי עכשיו הוא טען שהוא ביים את 'שיער' כמה פעמים, אבל הוא עשה מזה יותר פסטיבל משיער. הוא אמר ‘הייתי לאורך שנה שלמה עם גבי שושן'. איזה שנה שלמה, הוא דאג להיות ב'שיער' כי כולם רצו להיות שם. הייתי תמימה, עבדתי עם גבי המון שנים באמריקה והיו לו בעיות עם גרושתו והילד. הוא קיבל צו הרחקה מקליפורניה והיה כאוב, הרגשתי את העצבות שלו".

כך זה נראה בימי המחזמר "שיער". צביקה פיק, גבי שושן ומרגלית אנקורי

מה יש לך נגד צדי?
“הוא משכתב את ההיסטוריה, שם את מרגלית צנעני במקומי כשילה, כי הם חברים. כשראיינו אותו זה מה שהוא אמר. אמר שהיה עם צביקה פיק או עם מרגלית צנעני. הכוכבים היו גבי, צביקה ואני. רוצה לשמוע על מצבי הכלכלי?".

למה לא.
“הייתי פעם שפויה וקניתי דירה, יש לי קורת גג. יש לי בן אחד שגר בארצות הברית, היה לי קשה להתקיים והמקצוע שלי אכזרי. הקהל אוהב אמנים אחרים כל הזמן. לי היה קשה כשלכולם היה קל. חזרתי מארצות הברית וכשחזרתי הייתי כביכול חברה טובה של צדי, פניתי אליו ואמרתי בשיא החברות ‘צדי, תסדר לי עבודה'. הוא פטר אותי בכל מיני משפטים כמו ‘זה לא בשבילך'. כל דבר לא בשבילי? כשהוצאתי את הדיסק ‘מוכרחים לזוז' פניתי לאהוד מנור המנוח וביקשתי שיראיין אותי בטלוויזיה. הוא דחה אותי ולא הבנתי למה, אבל אחר כך סיפרו לי שצדי אמר לו שאני לא מתאימה למצלמה. מוזר, הייתי פוטוגנית בשביל אורי זוהר ב'מציצים', אז פתאום עבור צדי אני לא נראית טוב?".

ניסית לדבר איתו?
“התחננתי אליו במשך שנים. לכל דבר לא הייתי מתאימה".


לא ראה אותה 30 שנה. צדי צרפתי עם משה דץ (צילום: רפי דלויה)

צדי צרפתי, מרגלית אנקורי טעונה עליך וטוענת ששכתבת את ההיסטוריה.
“מרגלית אנקורי אכן הייתה בתפקיד ראשי, אבל לא התראיינתי על זה. לא תמצאי קטע עיתונות כזה, בחיים לא דיברתי עליה. היא שיחקה בתפקיד מרכזי ואני שולי. כשהתחלתי לביים היא חשבה שאני לא מקדם אותה. אני נלחם על חיי, עובד קשה ולא שייך לשום קליקה".

היא טוענת שמידרת אותה, שאמרת שהיא לא עוברת מסך, שמי שלא עובד איתך בתעשייה - מחוק.
“אני נלחם על הקריירה שלי. בכל הדברים שביימתי היא לא הגיעה לאודישן אף פעם, ולא קיבלתי שום טלפון ממנה. היא מייחסת לי כוח שהיא טועה לגביו, הלוואי שהיה לי כוח כזה".

הייתה לך אינטראקציה איתה במהלך השנים?
“לא ראיתי אותה 30 שנה, אפילו לא ברחוב. אני אפילו לא יודע אם היא בארץ. עבדנו יחד ב'שיער'. היא שיחקה שם בקושי חצי שנה, מה הסיפור? כשהתחלתי לביים אנשים נתנו לי את העבודה. לא אני בניתי אנשים".

אתה לא זוכר שום אודישן שהיא הגיעה אליו?
“חד משמעית לא. לא יודע מה יש לה. אני מאמין שהיא זמרת מצוינת עם נוכחות, ואני באמת לא מבין מה יש לה נגדי".