לפני כשלוש שנים, מעריב חשף כי אחת המתמודדות הכי זכורות בתלדות ההפקה המקומית של  "האח הגדול", עדנה קנטי, תובעת את הפקת "האח הגדול" וזכיינית ערוץ 2 קשת. החודשים חלפו, אך רק מחר (רביעי) יפתח המשפט של מי שכיכבה בעונה השנייה (בין השנים 2009-10) ותבעה את התכנית על מיליוני שקלים, כשעל דוכן העדים לא אחר מאשר המתמודד לשעבר, סער שיינפיין.


מספרת הסיפורים והסטנדאפיסטית, יצאה מבית "האח הגדול" חמישה שבועות אחרי שנכנסה אליו, זאת בעקבות בעיה רפואית שהתגלתה בראשה. רגע אחר כך, תבעה את קשת וחברת קופרמן הפקות, על סך שני מיליון שקלים - זאת כי לכאורה הוציאו את דיבתה, הפרו חיסיון רפואי וכלאו אותה לשווא (זאת כיוון שלטענתה, לא אפשרו לה לצאת מהבית כשרצתה). 

אדני השופט. עדנה קנטי (צילום: אורלי לנדאו)

מאז, נערכו מספר פגישות בגישור בין הצדדים שלא צלחו, דחיות נשנות וחוזרות של מועדי המשפט, קנטי החליפה שני עורכי דין עד שלבסוף החליטה לייצג את עצמה במשפט מול שבעה עורכי דין מטעם קשת והפקת "האח הגדול". כאמור, מי שישוב מחר לדוכן העדים מטעמה של קנטי, הוא לא אחר משיינפיין, שהשתתף בעונה השנייה של הריאליטי ותבע אף הוא את חברת ההפקות קופרמן במסגרת פרשיית הכדורים הנודעת. 


שיינפיין, אם שכחתם, פתח חזית עם קנטי ואמר עליה במהלך שידורי "האח הגדול" שהיא מרביצה ויורקת על חיילים. למרבה ההפתעה, הוא צפוי להעיד מחר מול השופט ולחשוף כי הפסיכיאטר שטיפל בדיירים דאז, אילן רבינוביץ', היה משוחח איתו כשבילה בחדר "האח הגדול" ואומר לו "תיכנס בעדנה, אנחנו לא סובלים אותה היא מגעילה אותנו".  

עדנה קנטי, למה נזכרת רק עכשיו?
"לתביעה הזאת, שהיא הראשונה בתולדות הריאליטי בישראל שלא נסגרת בחשאי מתחת לשולחן, יש חשיבות ציבורית עצומה - מפני שתכנית 'האח הגדול' עם הרייטינג המטורף שלה, נצפית על ידי ילדים ונוער. כמעט כל מה שיוצא ממנה הוא אלימות מילולית קשה, אלימות פיזית, שנאה ועוינות. אני לא חושבת שהמשפט שלי ישנה באופן גורף את ההתייחסות הרצינית התהומית לתכנית המציאות הזאת. אבל אולי סוף סוף יידלק זרקור ויראה את המציאות הזאת כהווייתה".