פרשת “טיסת השוקולד" ממשיכה להעסיק את המדינה, שאף פעם לא חשה מיצוי כשזה נוגע להתנהגות ברברית של ישראלים. בינתיים, כוכבי הסרטון הספיקו להתנצל, לחזור לארץ רעולי פנים, להתראיין לחדשות, להתנצל שוב, להסביר ש"הם לא כאלה" ולהישבע להתרחק משוקולד לשארית חייהם. פרידה בת ה-68 , אמן של האחיות ש' ו-ח' המככבות בסרטון, נשארה כאן בארץ והתמודדה עם ההדים של הפרשה. בראשון שעבר, לפני שובן של הבנות, ליאורה הרימה לה טלפון.

ערב טוב פרידה, מה נשמע?
“לא יודעת. אני עם הפנים באדמה. אני עוד לא מעכלת את זה. אני הייתי בהלם".
 

פדיחה, לא?
“מאוד".
 
איך בעלך מגיב לזה?
“הוא ייתן להן בראש. עכשיו הוא הלך לבית כנסת".
 
הן מהמרות? בשביל זה נסעו לורנה?
“לא. הן נסעו סתם לסופ"ש. הבת שלי, ח', זאת שהתפרצה וקיללה, היא נתונה למצבי רוח. היא גרושה. ש' נשואה, מאושרת, אמא טובה, בעל טוב, תפקיד מכובד. היא מנהלת משאבי אנוש. עוסקת בכוח אדם".
 
מרוצים ממנה בעבודה?
“מאוד. היא ממונה על 400 עובדים. זה לא מתאים לה בכלל".
 
ול-ח' כן?
“היא התעצבנה שלא מכרו ל-ש' שוקולד. לא יודעת כלום, יודעת רק שזה פגע בכל המשפחה ועשו מנמלה פיל. ממש לא יפה ככה לפגוע במשפחות. איך שהתקשורת בונה אנשים, ככה היא הורסת משפחות.
 
את אומרת שלא התפלאת על ח'.
“לא. על ח' לא התפלאתי".
 
למה? היא מקללת כל הזמן?
“היא חיה חיים מאוד קשים, אני שיקמתי אותה, איבדתי נכדה לפני שש שנים וזה פגע בי מאוד קשה. אני אישה מכובדת בירושלים, אני לא אישה מהרחוב. הייתי בעסקי הווילונות 54 שנה. אני אישה שיכולה לתת לך סקופים. כל השופטים, כל המרים נאור הזאתי וכל האיך קוראים לה, דורית ביניש וזמיר, כל אלה היו קליינטים שלי. נכדתי נפטרה כשהייתה בת 18 וחצי, זה מקרה שדנה ויס עשתה עליו כתבה, הסיפור של הרשלנות הרפואית שנתנו לה יותר מדי חומר הרדמה במנהטן, עם רופא מאוד מפורסם".
 
תהיי בריאה. איך שאר הנכדות מרגישות?
“כולן המומות. מסכנה הנכדה שלי הגדולה, הבת של ש'. היא בחיל רפואה ואיך שהיא מושפלת היום, הרגישה מושפלת. הרסו לנו את הבית, הרסו לנו את החיים".
 
מה את מתכוונת לעשות מכאן והלאה?
“אני אפתח את הפה שלי, נשבעת לך, אני אשב בכיכר העיר. בכיכר המדינה אני אשב. אני אתן לכולם למות בתוך הכלא".
 
מה זאת אומרת?
“לא משנה כרגע, אני אספר לך. את רואה את כל אלה? כל אלה זבל בני זונות".
 
טוב מותק, תהיי בקשר. תיקחי איזה כדור, תירגעי.