בשבוע שעבר פרסם ד״ר יריב בן אליעזר בעמוד הפייסבוק שלו את הסטטוס הבא: ״פגשתי בפעילה חברתית ממוצא מזרחי, שהרשימה אותי, והצעתי לה ללמד שני קורסים במרכז הבינתחומי הרצליה. כמה ימים לאחר מכן שכרה שרת הבריאות דאז, יעל גרמן, למשרת אמון, את חברתו לחיים של עפר שלח. 'איזה נפוטיזם זה!!!', התרעמה הפעילה החברתית ותבעה לפטר את שרת הבריאות. 'האם קיבלת את הקורסים בבינתחומי במכרז, או שחבר שלך סידר לך את הקורסים?', הקשיתי בפניה. 'זה לא אותו הדבר!!!', הייתה התשובה הכועסת. במילון שלי זה נקרא צביעות ודאבל סטנדרד״.



בן אליעזר, רוצה להרחיב?


״הדעות החברתיות שלה מצאו חן בעיני ואמרתי לה שאני אסדר לה סמינריון וקורס בבינתחומי. היא אמרה 'וואו, בכיף'. היא כבר לימדה בבר אילן ובתל אביב. סידרתי לה. אחרי חודשיים בערך היא כתבה את מה שכתבה על יעל גרמן וציינה שצריך להעיף את יעל קיבינימט. תפסתי אותה ואמרתי לה שאין הבדל בין מה שיעל עשתה לבין מה שאני עשיתי. אני הכנסתי אותה, לא במכרז אלא בחברות. היא אמרה שזה לא אותו דבר. למה? כי יעל אשכנזייה ואת מזרחייה? זה הרגיז אותי. אני מחומם בנושא.



"לפני שנתיים וחצי היה דיון בפייסבוק בנושא קליטת עולים מהמזרח. אני הבעתי את דעתי על כך שנעשו המון שגיאות, אבל שהן היו בלתי נמנעות. יעל בן יפת קפצה נגדי, היא מנכ״לית הקשת הדמוקרטית המזרחית, גוף של אינטלקטואלים מזרחים. היא אמרה לי קל לך לדבר, כי אצלך במשפחה אף אחד לא מת מסרטן המוח. עניתי לה שהיא טועה כי במקרה לפני חודשיים אשתי מתה מסרטן במוח. היא לא הגיבה. אגב, יש לי המון חברים מזרחים משכילים, הם התערבו בעניין. למה היא לא התנצלה? החברים שלי אמרו לי כי היא דיברה מנהמת לבה. רגע, לי אין נהמת לב בגלל שאני אשכנזי? יש פה המון דאבל סטנדרד. נכון שנעשו המון עוולות, אין ספק. מירב אלוש היא אותו סיפור. היא בחורה אינטליגנטית, משכילה, נאה, אבל בגלל שהיא ממוצא מזרחי מגיע לה כי היא מזרחייה. זה לא מקובל עלי. אני חושב שיעל אישה הגונה, ואני לא מוכן שמישהי שנכנסה בחברות תבוא ותגיד שיעל עשתה נפוטיזם״.



מירב אלוש, תרצי להגיב או לעשות לייק?


״במילון שלי זה נקרא ׳לא ראוי לתגובה׳. אני רק מבקשת להזכיר לבן אליעזר שפטפוטים ברשת הפייסבוק אינם מזכים בדרגת פרופסור״.