ביום חמישי, 30 ביוני 2022, תל אביב- יפו תמשיך את המסורת השנתית שהופסקה זמנית בשל הקורונה ותחזור לחגוג ובגדול את "לילה לבן" ברחבי העיר. הלילה הלבן הוא חגיגה הכוללת עשרות אירועים הנערכים במקביל בכל רחבי העיר - בחוצות ובמרכזי התרבות – משעות הערב המוקדמות אל תוך הלילה. האירועים מגוונים בתוכנם, נגישים לכולם, בחינם או בתעריפים מוזלים. אנו מזמינים את תושבות ותושבי העיר והציבור הרחב כולו ליהנות מהופעות של אמניות ואמנים מובילים, ריקודי עם בלבן, תאטרון וקרקס רחוב, מופעי הרכבים מוסיקליים ועוד ועוד.

רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב-יפו: "תל אביב-יפו היא עיר נפלאה שלא מפסיקה להשתבח והיא שוקקת מאי פעם. גם השנתיים יוצאות הדופן והמאתגרות של הקורונה, לא הצליחו להפחית מערכה ומחיוניותה של העיר. שפע הבילויים שעירנו מציעה אינו דומה לשום מקום אחר. חיי התרבות והאמנות הפעילים שלנו יוצרים בסביבתם תנועה בלתי פוסקת, המאפשרת לתל אביב-יפו להיות "עיר ללא הפסקה". את כל אלה אנו מעלים על נס ביום החג שכבר הפך למסורת - הלילה הלבן. אני מזמין את כולם לצאת, לשוטט, לפזז וליהנות מהמגוון הגדול והייחודי של המופעים והחוויות. בילוי נעים!"

מסורת חגיגות הלילה הלבן החלה ביולי 2003 כאשר הכריז אונסק"ו על "העיר הלבנה" של תל אביב – מרקם עירוני, היסטורי וייחודי – בתור אתר מורשת תרבות עולמית. מרכז העיר בו שוכנים למעלה מ-4,000 מבנים מהווה את האוסף האדריכלי הגדול בעולם של מבנים בסגנון ה"באוהאוס" הבין-לאומי, שהקנה לתל-אביב-יפו את מעמדה הייחודי במורשת התרבות האדריכלית של התקופה המודרנית. מאז ההכרזה, בכל שנה, מציינת עיריית תל אביב-יפו את הכרזת אונסק"ו בסדרת אירועי ה"לילה לבן", המשלבים בתוכם ערך נוסף של העיר: היותה "עיר ללא הפסקה".

העיר תל אביב-יפו משמשת בית חם למוסדות תרבות רבים, לאמנים וליוצרים, הניזונים ממנה ומזינים את הדופק שלה. תל- אביב-יפו היא המוזה ומקור ההשראה ליצירה תרבותית ענפה ומגוונת, והיא פתוחה לכל גילוי של מחשבה מקורית. האירועים פתוחים לקהל הרחב, בחינם או בתעריפים מוזלים, והציבור מוזמן ליהנות ממגוון גדול וייחודי של מופעים ואירועי תרבות.

 רשימת האירועים מופיעה גם באתר העירוני: https://bit.ly/3tNBGGf