יש עמים שיודעים ליהנות מהחיים; אם זה האיטלקיים והאפריטיבו היומי שלהם, מנוחת הצהריים של היוונים או הסיאסטה של הספרדים - לנו מקסימום יש שלאף שטונדה קטן מהצד הגרמני-יהודי, וגם זה מגיע עם רגשות אשם ובלי הרבה אוכל.

ואנחנו אומרים לא עוד! גם לנו מגיעה סיאסטה קטנה. ואם לא סיאסטה קטנה באמצע השבוע, אז לפחות איזה צהרי שישי, ככה שנרגיש את הסופשבוע מגיע עם איזה דרינק ביד.

במיוחד כמענה לחשקינו, קם לו פופ-אפ טאפאסים חדש של מותג הבירה הספרדיתEstrella Damm  (אסטרייה דאם). ה-Friday Fiesta נפתח מול חופי הים, והוא יימשך שלושה חודשים - עם שפים שונים ובלוקיישנים מתחלפים. כל שף יגיש תפריט טאפאסים שונה לצד הבירה ולצד עוד דרינקים מסביב.

למשך החודש הראשון הפופ-אפ יהיה ב"אספרנטו" עם השף גיא גמזו, שלקח את התפריט למחוזות של מדינות חמות ולא רק ספרד.

מה אוכלים?

קודם כל, קחו כוס בירה קרה, ואחרי הבירה לכו גם על איזה קוקטייל סטייל ג'ין-טוניק או אפילו מרגריטת משמש קפואה. עכשיו, אחרי שהתקררנו קצת, אפשר לאכול: צלעות תירס פיקנטיות עטופות ברוטב לוהט וגבינה; עלי קייל מטוגנים ופריכים בטירוף עם גבינה מעושנת וליים; טאקוס סביצ'ה וגוואקמולי קריספי; פדרונים מטוגנים; לחם קלוי עם עגבניות טריות ואנשובי; דגי ים מטוגנים פריכים עם הרבה לימון ועוד. אלו בדיוק המנות המושלמות לאכול עם בירה קרה, ובטח ובטח כשהלוקיישן הוא מול הים והחוף הגדוש בחבר'ה משחקים במטקות. לאיזו שעה הרגשנו כאילו אנחנו באיביזה או סתם ככה בחופש.

הבירה עצמה מרעננת מאוד. יש בה מרירות עדינה וקצת הדריות, ולכן היא עובדת נהדר עם אוכל מתובל או מטוגן. עובדה משעשעת - אסטריה דאם הומצאה על ידי מהגר גרמני בשם אוגוסט דאם, שהגיע לספרד והחליט שבא לו בירה שתזכיר לו את הבית. הוא בכלל קרא לה שטרסבורגר ושם עליה ציור של כוכב. הספרדים, שהתקשו להגות את השם הגרמני, פשוט ביקשו "את הבירה עם הכוכב", ולאט-לאט קראו לה אסטריה דאם - "הכוכב של דאם"
אם לא תספיקו לקפוץ ל"אספרנטו" בחוף קרלטון בחודש הקרוב, אל דאגה. לאחר שהפיאסטות במסעדת "אספרנטו" בחודש יוני יסתיימו, הפופ-אפ ינדוד למסעדות נוספות. את השפים והלוקיישנים הבאים שאליהם ינדוד ה- Friday Fiestaתוכלו למצוא בעמודי הסושיאל של אסטריה דאם.

 אספרנטו - אליעזר פרי 10, תל אביב-יפו