קפצנו השבוע למסעדת "סאי" החדשה שנפתחה בבורסה. "סאי" מנסה להביא את המטבח האסייתי הכשר אל חבורות המורעבים שבמשרדים. בעיקרון, אין לכשרות המון חסרונות כשזה מגיע מטבח האסייתי, כי כמעט אין שימוש בדברים חלביים במטבחים הללו, ורוב הרטבים וחומרי הגלם קיימים גם בגרסה נטולת שרצים. החסרונות מגיעים במחיות המקוריות, שנותנות מלא עומק לתבשילים.
"סאי" מתמקדת בעיקר בהגשת סושי ובמטבח התאילנדי הקלאסי. זו מסעדה שלא באה לחדש או לרגש עם מנות גורמה או מנות בטעמים שלא ניסינו, אלא לספק ביס כיפי ממשהו שאנחנו מכירים ואוהבים, עם חומרי גלם טובים. על המטבח אחראי השף שרון כהן - בוגר תדמור, בעל התמחות במסעדות מעל עשור, בין היתר בתאילנד.


מה אוכלים?

"סאי" מציעה באנים ממולאים בבשר או בטופו, אגרולים, שיפודי סלמון בטמפורה, סלטים וגיוזות רכות של עוף. תמצאו שם גם ערימה של כנפיים מטוגנות בציפוי ממש טוב של חמאת בוטנים וצ'ילי, שמספק ביס חריף-מלוח-מתוק. הכוח של "סאי" מתבטא בעיניי במנות העיקריות, קודם כל בגלל הגודל, גם בגרסת המשלוח וגם באכילה במקום. המנות נדיבות - מה שמתאים לאזור שבו היא פועלת.
אחת המנות שאהבתי הייתה קערת הפוקי - הגרסה הבריאה למוקפץ התאילנדי, או סוג של סושי ענקי מפורק אם תרצו. הפוקי כולל בדרך כלל חלבון כלשהו, דגים נאים או טופו. לצד החלבון תמצאו מלא ירקות טריים כמו כרוב ואבוקדו, ירקות מבושלים (שעועית ובטטה), לצד פחמימה כמו אורז או אטריות. תוסיפו לזה סויה וצ'ילי - ויש לכם ארוחה משביעה עם מעט שומן ופחמימות והרבה ירקות וחלבון. ב"סאי" יש פוקי גם בגרסה טבעונית וגם בגרסה המשלבת סלמון בטמפורה.
במחלקת המוקפצים יש הרבה יותר אופציות, והטמפורה חוגגת עם עוף בטמפורה על נודלס מושחת עם ביצת עין ומלא ירקות; סלמון טמפורה על אורז וירקות; אורז עם נתחי אנטריקוט וירקות; תאילנדית חריפה ומצוינת של נודלס ביצים עם אנטריקוט ברוטב עשיר ועוד. 
מי שלא מחפש את הפחמימה המוקפצת, ימצא את עצמו עם עיקריות כיפיות של נתחי עוף בלימון, פיש וצ'יפס, נתחי אנטריקוט עם ירקות, וכמובן שניצל. המחירים נעים בין 53 שקל ל-63 שקל למנה נדיבה.
הסושי ממשיך את קו המוקפצים מבחינת עושר וגיוון - מה שאומר שאלו לא הרולים הכי מהודקים ומדויקים שתקבלו, אבל לא חוסכים פה בדגים ובחומרי גלם. רול גדול יעלה בממוצע 55 שקל, שזה נחשב יחסית זול.
ההמלצה שלי: האלגריה רול - מגיע עם ספייסי סלמון וסביצ'ה מעל (יופי של ביצוע) - דאבל פיש רול, שמכיל גם סלמון וטונה בתוך הרול וגם במעטפת, מה שמייצר ביס מאד עשיר ובשרני. 
ההמלצה של המקום היא על ROLL STAR  - רול מטוגן בציפוי פנקו חצוי לאורך, במילוי סביצ’ה דגים נאים (סלמון, טונה אדומה), בטטה, בצל ירוק, שומשום קלוי ופונזו. כמובן שאפשר להרכיב לבד סושי וליהנות מסושי קלאסי.
סך הכל, האוכל של “סאי” עובד טוב, זה לא “בית תאילנדי”, אבל זה מקום נהדר לסגור רעב - אם בצהריים או בארוחת ערב, ובטח במשלוח. המנות גדולות, הטעמים מעט מתקתקים מדי בעיניי, אבל כיפיים, הסושי סבבה לחלוטין, והמחירים סבירים יחסית למה שקורה היום בחוץ.

תובל 9, רמת גן, טל' 2932*
המקום כשר ופתוח גם במוצ"ש