הפעם אני מביאה אתכם לאחת ממנות הילדות האהובות עליי - עוף בגריל. יש משהו בעופות המסתובבים לאיטם שניצלים ארוכות, עם העור הקריספי והמלוח והבשר העסיסי, שפשוט עושה לי חשק לשבת עם לחם וסלט ירקות הכי פשוט שיש, ולהתחיל לאכול עם הידיים.
אבל בארץ הטיפול בעופות לא תמיד ראוי. לכן לא הרבה מקומות יודעים להוציא עוף צלוי שנשאר עסיסי, שיש לו טעמים מיוחדים ושהעור מספיק קריספי.

אחד מאלו שכן יודעים לעשות הוא השף ישראל אהרוני. להזכירכם, לפני קצת יותר משנה פתח אהרוני את הרוטיסרי "עוף בשינקין" ברחוב שינקין בתל אביב, ומאז הוא גם הספיק להתרחב ולפתוח סניף נוסף ברחוב אופנהיימר. 
הרבה כתבו על "עוף בשינקין" כשהוא נפתח – ואנחנו החלטנו לבדוק מה התחדש בשנה האחרונה. לשמחתנו, הוא מצליח להשתדרג כל הזמן. בשונה מהרבה מקומות של עוף בגריל, פה לא תקבלו עוף קלאסי אלא עוף צלוי בשני סוגי תיבול: האחד במרינדה אסייתית מתקתקה וארומאטית; והשני - במרינדה לימונית עם עשבי תיבול. ההבדל במרינדות הוא בעיקר במרקם שמצליח לבדל בצורה נהדרת בין העופות וליצור חוויית אכילה אחרת. לכן, מבחינתי בכל פעם שאני עוברת שם וקונה לי נתח או כריך, אני יכולה ליהנות משתי חוויות ביס שונות.
מלבד עוף, במקום יש תוספות די סטנדרטיות, אבל שבהחלט סוגרות פינה, כמו כרוב צלוי, תפוחי אדמה רכים ומתובלים, קולסלאו ואורז. יש גם מקרר של סלטים מוכנים שאפשר לקחת לצד העוף, שתיה וקינוחים.
העוף עצמו עסיסי במיוחד, העור קריספי והבשר נשאר לח ורך, המרינדה האסייאתית איכשהו מספקת עוף יותר רך, יותר עסיסי אבל גירסת עשבי התיבול מספקת טעם יותר מעניין ורענן .

לא רק עוף בגריל

חוץ מזה, ברוסטרי יש עוד שתי מנות עם עוף, שאתם חייבים לנסות. וזה עוד יתרון שיש לאהרוני על מקומות עוף אחרים - היכולת לייצר מנות נלוות ממש טובות- בכל זאת שף.
כריך העוף הוא בעצם פיתת פרנה רכה ממש, עמוסה במוגזמות בנתחי עוף צלויים (יש את שני סוגי המרינדות) עם מלא עשבי תיבול, מיונז, סלרי קצוץ ובצלי שאלוטס קריספיים. זהו כריך ענק ועשיר וטעים בטירוף. לא פחות משביעה וטעימה היא מנת הסלט. כן, כמה שזה מפתיע - סלט העוף של אהרוני הוא אחד מסלטי העוף הכי טעימים שאכלתי, ולא רק בגלל העוף הרך אלא בגלל ערימות עשבי התיבול, הסלרי, השאלוטס הקריספיים והחסות, שמספקים סלט גדול ממש וטעים.

מה הנזק? עוף שלם עולה כ-105 שקל. יש עסקיות במשך היום, וספציפית בשינקין יש עד תשע בלילה, כך שאפשר לקחת עוף ועוד תוספת במחיר מיוחד. יש לאנץ' בוולט עם שתייה ותוספת במחיר מיוחד - הכל תלוי במנה שתיקחו.
סך הכל, העוף של אהרוני הוא מקום ליהנות מעוף צלוי ברמה ממש גבוהה וטעימה במיוחד, ושווה לכם לנסות לפחות פעם אחת. שלא תעזו לוותר על הכריך!

שינקין 55/ אופנהיימר 11, תל אביב, 
הזמנות דרך האתר או וולט