אלוהים כנראה אוהב במיוחד את הכדורגל בפ"ת. עובדה: לפני עונת 2021/2, כשהפועל פ"ת נערכה לשחק בליגה השלישית, הבקרה התקציבית לא אישרה את תקציבה של הפועל איכסל, שהורדה לליגה א' ובכך הותירה את הפועל פ"ת בליגה הלאומית - שם היא הוכיחה בעונה האחרונה שהיא עברה מסע שיקום יעיל ונכון, שהביא אותה למאבק על העלייה לליגת העל. את האנרגיות החיוביות הללו היא לוקחת איתה לעונה שבפתח, במגמה ברורה להחזיר עטרה ליושנה ולמקום של כבוד בליגה הבכירה.
מסתבר שאלוהים לא סתם אוהב את פתח תקוה, אלא גם דואג שם לשוויון כדי למנוע חלילה אפליה. ובעיקר הוא כנראה לא אוהב את הדרבי המלאבסי, שלאורך ההיסטוריה לא עשה טוב לעיר ולאוהדי הכדורגל. והנה בשעות אלה, כשעתידה של בית"ר ירושלים בליגת העל לוט בערפל, וכפי שזה נראה בעיניי - אין מנוס, למרות כל המאמצים המוגזמים, החורגים מכל נורמה והבלתי נתפסים, ועם כל הכבוד לבית"ר ולהיסטוריה - במציאות הנוכחית בית"ר ירושלים תרד לליגה השנייה, אם לא למטה מזה.
זה אומר שבמכבי פ"ת מצויים בשעות אלה במתח רב ובכוננות הליגה הראשונה, על כל המשתמע מכך. דהיינו, במקום להיערך למאבק עלייה מהליגה הלאומית, מכבי פ"ת צריכה להיערך לעוד עונה בליגת העל. במקום לשים את הדגש על התקפה כפי שהיא נערכה על מנת לעלות, היא חייבת להתמקד עכשיו יותר בהגנה איתנה, במרכז שדה דפנסיבי, ולעבוד קשה על כושר גופני ופיזיות. כל זאת על מנת לא לחזור על טעויות מהעונה שעברה.
בכל מקרה, אם לא יתרחש כאן נס הפוך בזמן שכל העולם ואשתו יתגייסו להשאיר את בית"ר ירושלים בכל מחיר בליגת העל למרות כל הבעיות והטעויות בשיקול הדעת ובהתנהלות, נראה בעונה הקרובה את מכבי פ"ת בליגת העל. מי אמר שאין נסים בפתח תקוה?

ישראל על הגובה 
בשעה ששורות אלה נכתבו באמצע השבוע, השלים יונתן קפיטולניק בן ה-19.5 מגני תקוה את ההכנות שלו לקפיצה לגובה בגמר אליפות העולם באתלטיקה, שנערכה ביוג'ין שבמדינת אורגון בארה"ב.
לאחר ההצלחה הפנטסטית של לונה צ'מטאי עם מדליית ארד במרתון, קפיטולניק הגיע לשלב הגמר הנכבד של אליפות העולם, עם הקופצים הטובים ביותר בעולם, לאחר שבקפיצות המוקדמות הוא עבר ללא בעיה את ה-2.28 מ', אשר הביאו אותו לגמר עם שיאני עולם ומדליסטים אולימפיים כמו מוטאז בארשים מקטאר, אנדריי פרוטנסקו מאוקראינה, ג'אומרקו טאמבראי האיטלקי, ג'ובון הארסון מארה"ב ועוד. 
מומחים בענף מנבאים לקפיטולניק הצעיר עתיד גדול, ובישראל תולים בו תקוות רבות לאולימפיאדה הבאה, שתיערך בפריז, כמי שיביא לישראל מדליה אולימפית בענף האתלטיקה.
קפיטולניק, המתנשא לגובה של 195 ס"מ, טופח והגיע להישגיו המרשימים בזכות מאמנו אנטולי שפרן, שגם גילה אותו. בשעה ששורות אלה יראו אור, קפיטולניק כבר יהיה אחרי הקפיצה, ואנחנו נדע אם הוא עשה צעד נוסף. שיאו האישי הוא 2.30 מ'. כל סנטימטר מעבר לשיא הזה ייחשב להישג גדול ולעוד צעד חשוב בקריירה שלו.