“אנחנו מכוונים למעלה ורוצים להיות בצמרת הליגה הלאומית”, אומר ל”המקומון” יו”ר הפועל רמת גן-גבעתיים עינב חזנוולד.
“הליגה הלאומית תהיה בעונה הקרובה הכי קשה שהייתה אי-פעם. ישנן קבוצות שהשקיעו הרבה כספים. אני מעריך שמכבי פתח תקוה, הפועל פתח תקוה, בני יהודה, אום אל-פחם, וייתכן שקבוצות נוספות, ייאבקו חזק על העלייה לליגת העל”, מעריך חזנוולד. “התקציב שלנו יעמוד על כ-5 מיליון שקל, והוא לא יהיה בין הגבוהים בליגה”.
נפגשנו בקפה “שקד” בשכונת רמת חן ברמת גן. במהלך הראיון, לקראת פתיחת העונה ב-18 באוגוסט במשחק מול היריבה המושבעת מכבי קביליו יפו, דיבר חזנוולד בפתיחות רבה על הפקת הלקחים מהעונה הלא מוצלחת והתוכניות לעתיד, כשהוא מאמין שהפועל רמת גן-גבעתיים עוד תחזור יום אחד לליגה הראשונה. 
לאן הפועל רמת גן-גבעתיים מכוונת העונה?
“אני מקווה שהפועל רמת גן-גבעתיים תהיה ‘הסוס השחור של הליגה', תיצמד לצמרת, תשחק כדורגל חיובי ותשלב הרבה שחקני בית עם שחקני חיזוק איכותיים ושיהיו מחויבים למועדון”.
לאחר העונה שעברה, שבמהלכה הקבוצה הידרדרה לתחתית ונאבקה נגד הירידה לליגה א’, בוצעה מהפכה בסגל השחקנים.
“יהיו לנו 12 שחקני בית בסגל, שיגיעו מקבוצת הנוער, שהייתה לה עונה נהדרת בליגת העל. יש לנו מחלקת נוער לתפארת, עם קרוב ל-900 שחקנים, אשר מתאמנים במגרשי השקמה והספארי ברמת גן ובית שרת בגבעתיים, ויוצאים ממנה שחקנים איכותיים”.
הפועל רמת גן-גבעתיים מצויה בעיצומה של בניית הסגל. את הקבוצה ימשיך לאמן רוני אוואט. “אנחנו עובדים בשיתוף פעולה מלא”, מציין חזנוולד.
הפקתם לקחים מהעונה שעברה?
“אחד מהלקחים החשובים הוא להביא שחקנים יותר מחויבים, עם זיקה למועדון, וזה אומר לשלב שחקני בית. כעת אנחנו משלימים את הסגל עם שחקני החיזוק”.
את הקבוצה עזבו 11 משחקני הסגל, ועד לפתיחת העונה הסגל יכלול שמונה שחקני חיזוק, ובהם שלושה זרים.
“כבר הבאנו ארבעה שחקני חיזוק, ובהם החלוץ בן מיזן ולצדו אושר אבו, בנצי נושל ומתן אמבר. נביא עוד שחקני חיזוק שוברי שוויון. חשוב לנו ליצור סגל שחקנים עמוק לעונה הקשה הצפויה”.
היכן הפועל רמת גן-גבעתיים תשחק?
“נשחק באצטדיון רמת גן, אבל נתאמן באצטדיון בבת ים. במגרש השקמה יש דשא סינטטי, והוא לא מתאים לאימונים לקראת המשחקים שמתקיימים על דשא טבעי. המועדון סובל מבצורת מתקנים קשה, ובשל כך ניאלץ לנדוד לבת ים ולשחק באצטדיון רמת גן, שהוא לא מגרש ביתי”.
אז מדוע שלא תשחקו בבת ים, אם אתם מתאמנים שם?
“קבוצה מרמת גן לא יכולה לשחק בבת ים. הכשרת אצטדיון וינטר הייתה יכולה להיות פתרון נפלא, ואני מקווה שזה עוד יקרה". 
יש תחליף למגרש המכתש המיתולוגי?
“הריסת מגרש המכתש היא פצע פתוח ומדמם בתולדות המועדון, שמשלם את המחיר של נטישת האוהדים. הריסת המכתש הייתה עבורי כמו חורבן בית המקדש. זה היה הבית שלי מגיל 10, כשחקן וכאוהד, וזו התחושה של אלפי אוהדים, שהריסת המגרש עבורם הייתה שבר גדול”.
מבחינת משאבים כספיים, הפועל רמת גן-גבעתיים יכולה להתמודד בליגת העל?
“בליגת העל יש הכנסות גבוהות הרבה יותר לעומת הליגה הלאומית. להפועל רמת גן-גבעתיים יש להערכתי פוטנציאל של כ-3,000 אוהדים שיגיעו למשחקי הבית. מקומה הטבעי של הקבוצה הוא בליגת העל, ובסופו של דבר עוד נגיע לשם. 
"למרות היעדר מגרש ביתי, הפועל רמת גן-גבעתיים נמצאת בנקודת הזמן הטובה בתולדותיה. יש לה מחלקת נוער לתפארת, שגם מהווה מפעל חינוכי וערכי גדול ביותר". 
חזנוולד מאמין שלהפועל רמת גן-גבעתיים יש פוטנציאל של אלפי אוהדים, ושיש לנסות להחזיר אותם למשחקים. “הפוטנציאל של הקבוצה עומד להערכתי על כ-3,000 אוהדים בליגת העל, ואני מאמין שעוד נגיע לשם”.
כמה מינויים אתה מעריך שתמכרו לקראת העונה?
“התחלנו במכירה, ואני מעריך שנמכור 400-300 מינויים, ושהאוהדים, שהם הרוח הגבית שלנו, יתחילו לחזור למשחקי הקבוצה”.
חזנוולד, שהחל את דרכו בהפועל רמת גן-גבעתיים כשחקן במגרש המכתש המיתולוגי, הפך את פעילותו במועדון למפעל חיים. “אנחנו משקיעים ימים ולילות למען המועדון. ביחד איתי פועלים במסירות רבה אבישי אברהם ועו”ד משה אוברמן, שמשקיעים זמן רב מזמנם במועדון, וההצלחה רשומה גם על שמם”.
בעבר ספגת איומים וגידופים.
“זה סוג של כפיות טובה. יש כאלה שמחכים למעידה שלי. אולי זה כי בא אדם שניקה את המועדון מדברים לא טובים שהיו בו”.
איך הרגשת?
“זה מתסכל. לא אשקר ולא אגיד שזה לא השפיע. הייתה תחושה של כפיות טובה מצד חלק מהאוהדים, שלא מעריכים את ההשקעה חסרת התקדים שלי במועדון בזמנים לא קלים והחזון להצעיד אותו קדימה. 
"עם זאת, הפועל רמת גן-גבעתיים היא מפעל חיים עבורי. אני אוהב את המועדון ומתרגש מכל ילד שלובש את חולצת המועדון. מגיל 10 אני במועדון, והוא חלק ממני. אני מאמין בהפועל רמת גן-גבעתיים”.