ההתנהלות של ההתאחדות לכדורגל, הבקרה התקציבית ומנהלת הליגות סביב בית"ר ירושלים ובני יהודה מעוררת סלידה, שלא לומר גועל נפש. מעבר לחריגה מכל נוהל ונורמה, נוצרו כאן תקדימים שעלולים לפגוע בניהול הכדורגל לאורך דורות                                            
עם כל הכבוד לבית"ר ירושלים, קבוצות גדולות ממנה עם עבר אירופי עשיר ירדו בגלל בעיות כלכליות, כדור הארץ המשיך להסתובב, ובמדינות שלהן המשיכו לשחק כדורגל. עולם כמנהגו נהג. מדובר בקבוצות פאר, קצת יותר גדולות מבית"ר ירושלים,  כמו נוטינגהם פורסט, אסטון וילה, לידס יונייטד האנגליות, ריימס הצרפתית, פארמה האיטלקית, דוקלה פראג הצ'כית ועוד.
כאשר שומעים את הנאמן של בית"ר עו"ד יצחק יונגר אומר: "אם חלילה בית"ר תרד, זה יהיה אירוע רב-נפגעים", זה בהחלט מעלה מחשבות רעות לגבי הכדורגל בישראל.
כמו שבית"ר ירושלים התנהלה בשנים האחרונות, היא הייתה צריכה לרדת מזמן, בעיקר אחרי שהיא הפכה להיות קבוצה ששבויה בידי קבוצת אוהדים כמו "לה פמיליה", שהחדירה במועדון אווירת טרור וגרמה לנזקים כלכליים ותדמיתיים, ובעיקר הבריחה מקרב אוהדי בית"ר ירושלים את האוהדים הטובים והמסורים ביותר, שליוו אותה לאורך שנים.
לה פמיליה היא הגורם המרכזי בהידרדרות של בית"ר, ואלמלא המעורבות של החבורה הזו בניהול ובהתנהלות של בית"ר, הייתה ניצבת היום בבית וגן שורה של בעלי הון רציניים שהיו מוכנים לקחת את בית"ר גם אם היא הייתה יורדת ליגה, על מנת לבנות על היסודות היפים שלה מועדון כדורגל לתפארת.
מכאן שבניגוד לדברי הנאמן יונגר, שמזהיר מאירוע רב-נפגעים אם בית"ר תרד ליגה, אני חושב שזה יהיה הדבר הכי טוב והכי נכון לה במציאות הנוכחית. להתחבר לבעלים חדש ורציני, שיבנה את בית"ר מחדש, בעזרת צוות מקצועי ראוי וטוב, ירחיק את חבורת לה פמיליה מהקבוצה, ובכך יחזיר את בית"ר לימיה היפים.
כל הניסיונות האחרים הם כמו להנשים את החולה האנוש הזה בעזרת תרופות פלא לא יעילות, והם יפגעו עוד יותר בבית"ר - מה שיביא אותה למקומות שאליהם הגיעו קבוצות שעדיין זכורות היטב, כמו שמשון ת"א, הכח ר"ג, בית"ר ת"א ועוד. מועדון גדול שמונשם בהנשמה מלאכותית - סיכוייו לחיות קטנים מאוד.