תלונות של תושבים באזורים שונים בעיר על כך שלא שמעו אזעקות במקרי חירום, ובעיקר בימי מבצע שומר החומות, הובילו את ראש העירייה רמי גרינברג לפנות לפיקוד העורף, בבקשה לתגבר את מערך הצופרים הפרוסים ברחבי העיר. לאחר סיור מקצועי הוחלט על התקנת צופרים חדשים בשכונות בילינסון, אחדות ויוספטל וברחוב השחם באזור התעשייה סטרטסיב (רמת סיב). בסך הכל, פועלים בעיר 23 צופרים, שאמורים לתת מענה הולם לכלל האזורים. 
ההחלטה על פיזור הצופרים החדשים התקבלה כבר לפני מספר חודשים, ולאחר ריכוז הנתונים שעלו מהשטח נקבע מספר הצופרים שיתווספו למערך הקיים. 
לדברי ראש העירייה רמי גרינברג: “לאחר מבצע שומר החומות התגלו פערים בנושא הצופרים. תושבים ועובדים באזורי מגורים ובאזורי התעשייה התלוננו כי אינם שומעים את האזעקה. קיימנו יחד עם פיקוד העורף סיור ברחבי העיר, והוחלט על הצבת צופרים נוספים. פריסת הצופרים נותנת כיום מענה איכותי ויעיל, ואנו נמשיך לבחון את הצרכים ואת הפערים באופן קבוע. כולי תקווה כי נזכה לימים שקטים ובטוחים, וכי לא יהיה בצופרים כל שימוש”.
בעירייה מדגישים כי הצופרים נשמעים היטב במרחב הציבורי הפתוח ולאו דווקא בתוך הבתים הסגורים, ולכן ממליץ פיקוד העורף על התקנת יישומון ייעודי לסלולר. בתרגיל המדמה רעידת אדמה, שהתקיים לאחרונה, הושמעה אזעקה הכוללת את הקריאה “רעידת אדמה”, אך לא בכל המקומות בעיר נשמעה הקריאה באופן ברור, והנושא הועבר לטיפול פיקוד העורף.