כחלק מהתוכנית העתידית לצמצום מספר כלי הרכב בעיר, ועל מנת שלא לעודד צעירים להגיע למוסדות החינוך ברכב, חונכת העירייה רפורמה חדשה לתלמידי העל-יסודי בעיר, שיהיו זכאים לרב-קו בתחבורה הציבורית. 
החל משנת הלימודים הבאה יוכלו תלמידי העל-יסודיים לבחור באיזו מחברות האוטובוסים הם ייסעו, ויוכלו להשתמש בכרטיס בכל שעות היום. זאת, לאחר שעד היום סיפקה העירייה מדי שנה לכ-2,000 תלמידות ותלמידים שהיו זכאים לכך כרטיסי נסיעות (רב-קו), אם המרחק מביתם למוסד החינוכי עלה על שלושה קילומטרים. 
נוכח הרפורמה החדשה, בשנת הלימודים תשפ”ג ייהנו כל תלמידי העל-יסודי הזכאים מהטענת "חופשי חודשי". בנוסף, יוכלו התלמידים להתנייד בכל חברות האוטובוסים בעיר וברכבת הקלה, לכשתתחיל לפעול, בכל יום ובכל שעות היממה. על התלמידים הזכאים להטעין את הרב-קו בכל תחילת חודש במכשיר אנדרואיד - באמצעות אפליקציית רב-קו אונליין.
ראש העירייה רמי גרינברג: “הרפורמה בנסיעות התלמידים בתחבורה הציבורית היא חלק מהמהפכה המתרחשת בעיר בכל הקשור לנסיעת המונים. נסיעת התלמידים כעת תהיה פשוטה ונוחה יותר, ללא מגבלה של חברות האוטובוסים או של שעות הפעילות, תוך הרחבת השימוש באמצעי התחבורה, כך שהתלמידים יוכלו להשתמש בהמשך גם ברכבת הקלה. אני מודה לאגף מנהלה במינהל החינוך ולמחלקת תנועה במינהל הנדסה, על שקידמו את הרפורמה, לטובת תלמידי ותלמידות העיר”.
הרפורמה היא יוזמה של הרשות הארצית לתחבורה ציבורית ומשרד התחבורה. במסגרת הרפורמה יוזלו מחירי רב-קו, כך שכל תלמיד שאינו זכאי יוכל לרכוש אותו באופן עצמאי בעלות של 112.5 שקל.