האם פתח תקוה חוזרת לימיה הקשים, עם רחובות רווי אלימות ופשיעה? האם המשטרה מתקשה להתמודד עם כנופיות פשע ועבריינים, חלקם מקומיים וחלקם נספחים מערים שונות? נראה כי השבועות האחרונים מעירים את העיר מתרדמת ומחזירים אותה לימים שרצתה לשכוח, עם ריבוי אירועים חמורים, תוך סיכון חיי אדם.

ביום רביעי שעבר, בשעות הערב המאוחרות, יממה אחרי שהונח רימון הלם באדנית בכניסה לבניין מגורים ברחוב ירקונים, שבין צומת סגולה לשכונת משהב, הושלך רימון הלם שהתפוצץ לעבר רכב שעשה דרכו לחצר הבניין. התושבים מהבניינים הסמוכים נזעקו אל המרפסות. "זה היה פיצוץ אדיר, הייתי בטוחה שמטען חבלה התפוצץ פה. הגיעו הרבה ניידות, אבל לא שמעתי שהיו נפגעים" מספרת אחת הדיירות באזור. 

כוחות משטרה גדולים הוזעקו למקום ופתחו בחקירה לבירור נסיבות האירוע, במקביל לסריקות נרחבות, בניסיון להתחקות אחר חשודים. במשטרה סבורים, כי מדובר בסכסוך בין עבריינים, במהלכו נעשים ניסיונות הפחדה ואיומים כלפי אחד  מהמעורבים.

השוטרים עוד לא הספיקו לחזור לתחנה, וכבר סמוך לחצות הם הוקפצו לאירוע נוסף, חמור עוד יותר. הפעם דווח על ירי והשלכת רימון ברחוב הענבל בשכונת הדר גנים, באזור שקט ורגוע בדרך כלל. כוחות גדולים של משטרה, חבלן וגם מפקד התחנה, סנ"צ יניב פינקל, הגיעו לזירה והחלו באיסוף ממצאים, גביית עדויות ובחינת מצלמות אבטחה, בעיקר מביתו של דייר, שלעבר מרפסת ביתו הושלך הרימון ונורו היריות, בעת שישב בחוץ ועישן סיגריה.

צעיר הלומד בישיבה סמוכה סיפר: "שמענו 15 יריות רצופות ואז הושלך רימון. היה כאן אופנוע חדש שנמלט ברכיבה מהירה". שכנה שחלפה במקום סיפרה: "קצת אחרי חצות נעצר אופנוע שחור באמצע הכביש, ושני רוכבים ירדו ממנו והחלו לירות לעבר אחת הקומות העליונות. לאחר מכן, הרוכבים זינקו על האופנוע ונמלטו מהמקום תוך שניות. זה היה אירוע מפחיד ביותר, שגרם לבהלה בשכונה שלנו".

חבלן משטרתי, אנשי המעבדה לזיהוי פלילי וחוקרי זירה החלו לסמן את הקליעים שנמצאו בזירה. "הם פירקו שתי מחסניות. זה לא אירוע שגרתי, ולא ברור על מה ולמה? מי מגיע למקום כזה ויורה בלי היסוס לעבר בית שיש בו אישה וילדים? איבדנו את כל הכללים, ולירות זה פתאום מהלך נורמטיבי. פשוט ביזיון. רק לפני מספר ימים שדדו נשק ממאבטח בשוק מהדרין שנמצא בסמוך. צריך לבדוק אם יש קשר בין האירועים. חזרנו להיות שיקגו, על לא עוול בכפנו, וחבל" אומר תושב הרחוב.