סערה בשכונת אם המושבות בעיר, בשל שיימינג מכוער ואלים כלפי תלמיד באחד מבתי הספר בשכונה. הדבר התגלה לאחרונה במסגרת התנהלות של קבוצת וואטסאפ בה היו חברים בוגרי כתה ו' משלושה בתי ספר שונים בעיר. 

מבדיקת הדברים עולה, כי עם קבלת התלונה, היא הועברה לטיפול האגף האזרחי במוקד 105 המורכב משירותי רווחה, חינוך וקהילה, במקביל לניהול החקירה, במטרה לבחון האם מדובר בעבירה פלילית. ההתנהלות הבעייתית בקבוצה הובילה, בסופו של דבר, להגשת תלונה במוקד 105 של המשטרה ולמחיקת הקבוצה באופן מידי, על מנת שלא לחבל בחקירה. במקביל, הגיע המידע לשלוש מנהלות בתי הספר, ואלה זומנו למסור פרטים בנושא.

נבהיר, כי על חומרת המעשים אין חולק. מיד כשההורים נחשפו לפרטים הראשונים, התברר כי לא מעט מהם היו מודעים לחלק מהאירועים, מה שהביא לשיתוף ההתרחשויות ביניהם ולהובלת מהלך לסגירת קבוצת הוואטסאפ של אותם תלמידים. 

גורמים המעורים בפרטים סיפרו, כי מדובר במקרה אלים וחמור של שיימינג כלפי ילד, שככל הנראה חשף תופעה התנהגותית של קבוצת ילדים, בנות ובנים, כלפי ילדים מסוימים. במסגרת זו, נהגו חברי אותה קבוצה לפעול באלימות מילולית כלפי תלמיד אחד לפחות, וייתכן שגם כלפי תלמידים נוספים, להשפיל אותם, לפגוע בהם ולהחריג אותם מהחברה בסביבת מגוריהם.

"נפתחה קבוצת וואטסאפ בה חברים בוגרי שכבת ו' מבתי הספר... בקבוצה מתנהל מזה זמן שיח פוגעני וחמור ביותר, שכולל שיימינג מחריד ומזעזע כלפי ילד מסוים", נכתב בהודעה, עליה חתמו יו"ר ועדי ההורים של שלושת בתי הספר. "המקרה עבר לטיפול של משטרת ישראל והמטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת. מעורבותכם קריטית לסגירת הקבוצה במיידי. חשוב והכרחי שתבדקו עם ילדיכם ותהיו ערים לקיום הקבוצה ולתכנים המסוכנים שמופצים בה, ובכך תסייעו לעצור את הפגיעה בילדים ותמנעו הישנות של מקרים נוספים", כתבו.

ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג: "העירייה משקיעה בכל אמצעי אפשרי, הן במסגרת 'עיר ללא אלימות' והן בכל מסגרת אחרת, למניעת מקרים של שיימינג ופגיעה בילדים. נפעל בכלים העומדים בידי הרשות עד תום, הן במסגרת החינוכית והן במסגרת אגף הנוער, מועצות הנוער ופרלמנט הנוער. אנו רואים מקרים שכאלה בחומרה רבה, ומטפלים בהם במלוא הרגישות, גם כלפי הצד הפוגע, על מנת להעמיד אותו על החומרה במעשיו".

יו"ר מועצת ההורים העירונית, אנה נבות: "מה שעומד לנגד עיננו זה הילדים בעיר וביטחונם הנפשי, הרגשי והפיזי. מרגע שקיבלנו את המידע הראשוני, העברנו את הדברים לגורמים המוסמכים לטפל בהם באופן מקצועי, כפי שנכון לעשות במקרים מהסוג הזה. הוצאנו הודעה להורים מכל בתי הספר הרלוונטיים וביקשנו לסגור את הקבוצה במיידי. המקרה הועבר למשטרה ומכאן אסור לנו להתערב. אני גאה ביושבי הראש של ועדי ההורים, שפעלו באופן מידי להפסקת פעילות הקבוצה, תוך ליווי המשפחות הנוגעות בדבר".