ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג נעצר הבוקר (רביעי) בחשד לסחיטה באיומים ועבירות שוחד. גרינברג נעצר על יידי חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433 יחד עם מנכ"ל העירייה ועוד שני מקורבים.

כרגע המשטרה מייחסת לגרינברג ולעצורים הנוספים עבירות מסוג שוחד, מרמה והפרת אמונים, רישום כוזב במסמכי תאגיד, הלבנת הון ועבירות על פי פקודת מס הכנסה וחוק מס ערך מוסף.

חקירת המשטרה החלה לפני כשנה, בעקבות חשד שעלה ולפיו במהלך מערכת הבחירות לרשויות המקומיות שנערכו בשנת 2018, בעלי עניין לכאורה העבירו כספים, בסך מאות אלפי שקלים, לקמפיין הבחירות של המועמד דאז לראשות העירייה. במשטרה חושדים כי בתמורה לכספים הללו, הבטיח להם המועמד שיפעל לקידום ענייניהם הכלכליים לאחר היבחרו. 

חוקרי היחידה הגיעו אל בתי החשודים ועצרו אותם במקביל לחיפוש בבתיהם ובמשרדיהם והם נלקחו לחקירה. במהלך הדיון להארכת מעצר בבית משפט השלום בראשל"צ' טען נציג המשטרה כי בידי היחידה החוקרת אינדיקציה לפיה גרינברג ניסה לשבש את החקירה. על פי ההערכה בידי המשטרה שתי שיחות שקיים גרינברג הקשורות לניסיון השיבוש. נציין כי החקירה מתנהלת ביחידה הארצית לחקירות הונאה בשיתוף יחידת יהלום ברשות המיסים, בליווי צמוד של הפרקליטות.

בבית המשפט טען נציג המשטרה: "מדובר בחקירה סמויה שהחלה לפני מספר חודשים ועברה לשלב הגלוי. יש בידינו תשתית ראייתית ביחס לחשדות המדוברים".

פרקליטו של גרינברג, עו"ד עופר ברטל, טען כי העיתוי בו מתבצע המעצר, ביום הפריימריז בליכוד, הוא תמוה, וציין כי מדובר באדם שהיה קצין משטרה ותובע, לוחם בצה"ל, והדבר האחרון שיעשה הוא לשבש חקירה".

עו״ד מסר ברטל בשמו של ראש העירייה: ״מסע הבחירות של ראש העירייה התנהל על פי חוק. דוח מפורט הוגש על כל הוצאה והכנסה למבקר המדינה ואושר על ידו. ראש העירייה עושה לילות כימים ומנסה להיות שליח ציבור נאמן לתושבי פתח תקווה. קשה מאד להיות שליח ציבור בארץ הקודש וקשה ומסוכן שבעתיים להיות שליח כזה שמקפיד בקלה כחמורה. ראש העירייה עונה לכל השאלות שנשאל וימשיך לשתף פעולה עם המשטרה עד לתום החקירה. הוא מבקש מכל תושבי העיר שלא למהר לשפוט אותו ולהמתין בסבלנות לתום החקירה.״