הוארך בשנית מעצרו של ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג. שופט בית משפט השלום בראשון לציון גיל גבאי, האריך אתמול בארבעה ימים נוספים את מעצרו של ראש עיריית פתח תקווה, החשוד בעבירות של שוחד, קשירת קשר לביצוע פשע, עבירות על חוק הלבנת ההון ועבירות נוספות. גם מעצרו של מנכ"ל העירייה יניב בניטה, הנחקר בפרשה, הוארך בארבעה ימים נוספים.

בהחלטתו להאריך את המעצר, קבע השופט: "כפי שנקבע בהחלטה הקודמת, קיים חשד סביר, שהחשוד ביצע את העבירות המיוחסות לו, וכן מתקיימת עילת מעצר של חשש מפני שיבוש החקירה". במהלך הדיון, ציין נציג המשטרה כי ראש העירייה נחקר ארבע פעמים מאז מעצרו, ומסר הודעה מפורטת. במהלך חקירתו, כך נטען, מצמצם גרינברג את האחריות מעצמו, ומטיל אותה על אחרים. זאת, לטענת נציג המשטרה, "בניגוד לראיות שבפנינו ובניגוד למידע שיש למשטרה, אודות אופיו של גרינברג ודרך ניהולו את העירייה".

בא כוחו של ראש עיריית פתח תקווה עו"ד עופר ברטל פתח את דבריו בביקורת נוקבת על תנאי מעצרו של ראש העירייה, תוך שהוא מציין, כי בתאו רובצים פרעושים וכי הוא נאלץ לישון על מזרן בעובי חמישה ס"מ . "זה ניסיון להפעיל עליו לחץ", ציין עו"ד ברטל והוסיף תיאור של מקרה, שבו חוקר של היחידה טרק לו טלפון בפרצוף, שעה ששוחח עם לקוח אחר שנחקר. לדבריו, "בטענה שיש לי ניגוד עניינים. אין זו מסמכותה של המשטרה לקבוע מה הוא ניגוד עניינים של עורך דין". 

עורך הדין התייחס גם למצעד הנחקרים שפגש בביקורו במשרדי היחידה החוקרת ואמר, שהוא מבין כי בכירים בעירייה נתנו הסברים לדברים וציינו כי ראש העירייה הנחה אותם לפעול על פי חוק, ולא להתרשם מכל מי שפונה אליהם. לגבי טענת השוחד, טען עו"ד ברטל, כי בזמן מערכת הבחירות, גרינברג היה עסוק בחוגי בית ופעל ללא ליאות, כשהוא מותיר לאחרים לנהל את ענייני הכספים. לדבריו, גרינברג לקח הלוואה והחזיר אותה מיד לאחר שקיבל את הכספים מהמדינה. "לקרוא לזה שוחד, זה מוגזם", טען.

בסיכום דבריו, התייחס עו"ד ברטל שוב לתנאי המעצר של ראש העירייה. "כאשר המחוקק דיבר על שיבוש חקירה, המחוקק הניח שמי ששוהה במעצר ימים, לא יצטרך לרדוף אחרי פשפשים וקרציות כדי לישון. הדברים הללו הפוגעים בצלם האדם ובכבודו של האדם, וזה לא לכבודה של מדינת ישראל. 

"בית המשפט אף צריך לשקול, לא רק את החשש לשיבוש, אלא את הסיכוי שהוא ישבש. אחרי כל מה שקרה, אם ישוחרר, בית המשפט יכול לקבוע איזה תנאים שהוא רוצה. גם אם יש חשש ואינדיקציה לשיבוש, צריך היום לשחרר אותו. הוא יעמוד בכל תנאי שבית המשפט יקבע. גם אם בית המשפט יאסור עליו לדבר עם כל אדם פרט למי שישמור עליו, נעשה את זה. כאשר שולחים אותו לעוד לילות באבו כביר, זה לא שקול כנגד התנאים שבית המשפט יכול לקבוע. לא הגשנו ערר, לא רצנו לבית המשפט המחוזי ולא בזבזנו את זמנו של בית המשפט. הוא יענה על כל השאלות. אנו רק מבקשים ללכת הביתה".

השופט גבאי התייחס לטענות וכן לחומרי החקירה שהוצגו בפניו, וציין את עבודתה של היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 במשטרה. לדבריו, היחידה החוקרת ביצעה עשרות רבות של פעולות חקירה מאז מעצרו של ראש העירייה, וניצלה באופן ראוי את פרק הזמן שניתן לה על ידי בית המשפט.

את החלטתו סיכם השופט גבאי במילים: "שמעתי בקשב רב את דבריו של בא כוחו המלומד של החשוד, באשר לתנאים בהם נתון החשוד ובאשר לקושי בשהות ממושכת במעצר, ואיני מתעלם מדברים אלה. יחד עם זאת, הצורך בביצוע פעולות החקירה המפורטות, מחייב בשלב זה  את הארכת המעצר של החשוד פעם נוספת.

"נתתי דעתי גם ליתר נסיבותיו של חשוד זה, כפי שפורטו כבר בהחלטה קודמת. כפי שהערתי בתחילת הדיון לנציג היחידה החוקרת, הציפייה היא שבדיון הבא, ככל שלא תהיינה התפתחויות חריגות משמעותיות, תגיע היחידה החוקרת עם בקשה לשחרור החשוד, או תוכל אף לשחרר אותו, ככל שתמצא לנכון לעשות כן. בשלב זה, ולצורך פיקוח על החקירה, איעתר לבקשה, אך באופן חלקי", ציין השופט.