שופט בית משפט השלום בראשל"צ גיל גבאי הורה לפני זמן קצר על שחרורו למעצר בית בן 7 ימים של ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג, החשוד בעבירות שוחד ושחיתות ציבורית. 

בית המשפט דחה את בקשת נציג היחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433 במשטרה, שבתנאי שחרורו, ייאסר על גרינברג לעסוק בענייני העירייה, כמו גם את הדרישה להרחיקו מבניין העירייה למשך 45 יום. השופט גבאי קבע כי הוא ישהה במעצר בית בן 7 ימים, ורק בתקופה זו יורחק מבניין העירייה. כמו כן, עם שחרורו, יוכל גרינברג לשוב ולעסוק בענייני העירייה, למורת רוחה של היחידה החוקרת. 

עם קבלת ההחלטה, ביקשה המשטרה לעכב את ההחלטה על תנאי השחרור עד מחר, בקשה שהתקבלה על ידי השופט. המשטרה התחייבה להגיש עד מחר את החלטתה, האם לערער על החלטת בית משפט השלום. גם החשודים האחרים בפרשה שוחררו למעצר בית בתנאים מגבילים, ביניהם מנכ"ל העירייה יניב בניטה, שהורחק מבניין העירייה ל-21 יום.

את ראש העיר ייצג עו"ד עפר ברטל, שהתנגד בתוקף לבקשת המשטרה, להתנות את שחרורו של ראש העירייה בהרחקה מבניין העירייה ובאיסור עיסוק בנושאים הקשורים ברשות. "בית המשפט אימץ את עמדתנו, לפיה ראש העירייה רמי גרינברג יכול ורשאי להמשיך לעסוק בענייני העירייה", ציין עו"ד ברטל.