בתיכון שמעון צבי הוצגה תערוכה ייחודית, שהפכה למסע מרגש במנהרת הזמן ואשר כללה תמונות וסיפורים של גמלאים תושבי גבעתיים, הפעילים במיזם “כיתות הגמלאים” בבתי הספר התיכוניים בעיר. 
במסגרת המיזם “מראה מקום”, לציון 100 שנים לגבעתיים, נפגשו בני נוער עם גמלאיות וגמלאים, ונחשפו לסיפורים אישיים והיסטוריים על חייהם בעיר. תהליך התיעוד חשף פרקי חיים עשירים ומלאי עשייה וזיכרונות ילדות ומשפחה ממקומות אהובים בגבעתיים. בין המקומות שתועדו במיזם: מגדל המים, מצפור שלום, מצפה הכוכבים, קן בורוכוב, בית אלדמע, גן רבקה וגן העלייה השנייה.
הגמלאים גם חלקו זיכרונות מרגשים, כמו קומזיצים מילדותם בשטח 9, שהיווה מוקד לפעילויות ומשחקים בבונקרים מתקופת המנדט הבריטי, במקום שבו בנויים כיום קניון גבעתיים ובנייני המגורים ברחוב בן צבי.
ותיקי העיר סיפרו על כמה מסמליה של העיר, כמו מגרש המכתש המיתולוגי, שבו שיחקה הפועל רמת גן-גבעתיים במשך עשרות שנים, ושאירח בשנת 1970 את הסוסיאדה הססגונית; את אולפני גבע, שהפיקו את יומני החדשות בשחור-לבן, שהוקרנו לפני הסרטים בבתי הקולנוע; ואת בית מנדלבליט, שהיה ביתה של מפלגת העבודה בימים שבהם כונתה גבעתיים “העיר האדומה”. 
את המיזם הובילו אגפי החינוך, הנוער והצעירים, השירותים החברתיים ומורים מבתי ספר תיכוניים בגבעתיים. באירוע השתתפו ראש העירייה רן קוניק, ראש  מינהל החינוך שרון פילוסוף, מנהלת האגף לשירותים חברתיים זיוה גבאי ונציגים נוספים מהעירייה, צוותי חינוך מבתי הספר התיכונים, גמלאים ותלמידים השותפים למיזם. 
החל משנת 2014 פועלות “כיתות הגמלאים” בתיכונים אורט קרייזמן, קלעי, שמעון בן צבי ותלמה ילין, ואליהם מגיעים הגמלאים מדי שבוע ונחשפים לתכנים לימודיים מעשירים במגוון מקצועות לימוד, פעילויות וטקסים. 
“התוצרים של כיתות הגמלאים שהוצגו בתערוכה מחברים בין האישי למקומי, בין הבית לשכונה, ובין המשפחה לקהילה. לבני הנוער הזדמן לקחת חלק בתהליך למידה חוויתי ויצירתי, שבו נחשפו לסיפורי חיים של גמלאים ולמקומות שונים ברחבי העיר”, ציין קוניק. “נמשיך לטפח ולהעצים את הקשרים בין בני הנוער לגמלאים בעיר, ואנו מקווים שהתערוכה תהפוך למסורת שנתית, שבה נביא לקדמת הבמה את סיפורם של התושבים הוותיקים”.