עונת הקיץ הנוכחית מלווה במכת יתושים המשבשת את חייהם של תושבים באזורים שונים של גבעתיים, המתלוננים על עקיצות היתושים בבתים, בחצרות ובשטחים הציבוריים. "כשאני יוצא לטיול עם הכלב, אני פוגש גם את היתושים וחוזר עם עקיצות", מספר איתי, המתגורר בעיר. "זו מכה. התחושה היא שהרשויות צריכות להגביר את ההדברה נגד היתושים. גם חום, גם לחות גבוהה וגם יתושים - זה יותר מדי".
מעיריית רמת גן נמסר: "העירייה מבצעת ניטורים בכל העיר באופן שוטף, ואם מוצאים מקורות מים, מטפלים ושמים חומר לנטרול המפגע. כמו כן, שיתוף פעולה של התושבים הוא קריטי, ולכן בימים אלו העירייה יוצאת במבצע הסברה, כמו בכל קיץ, לעודד פעולות מניעה בחצרות הבתים".
מעיריית גבעתיים נמסר: "העירייה עורכת ריסוס תקופתי נגד יתושים במרחבים הציבוריים. בנוסף, מדור הדברות במחלקת התברואה מקבל את פניות התושבים ומטפל בהן, והוא ערוך לטפל בכל פנייה שתתקבל. בכל תלונה מאתרים את המקור - שלולית של מי מזגנים, מים שנשארו בקעריות לאחר השקיית עציצים, התפרצויות ביוב וכדומה - ומבצעים באותו מקום הדברה".
במשרד להגנת הסביבה טוענים כי "עם עליית הטמפרטורות, מופיעים גם יתושים", וממליצים לייבש מקורות מים עומדים, שעלולים להוות מוקד ליתושים. 
לדברי מנהלת שירותי הסיעוד של שירותי בריאות כללית במחוז דרום אתי רפאלוביץ, "עקיצת היתושה מטרידה, מגרדת, גורמת לאי-שקט אצל התינוק, ויכולה לגרום להעברת גורמי מחלה ולהתפתחות זיהומים משניים. תחושת הגרד המופיעה לאחר העקיצה היא תגובה אלרגית הנגרמת כתוצאה מהחדרת חלבון המצוי בארס היתוש. ילדים נוטים לפתח תגובה מקומית חזקה יותר, ולכן מומלץ להגן עליהם ככל האפשר מעקיצות".
לדבריה, ההגנה הטובה ביותר היא כילה סביב עגלת התינוק ורשתות בפתחי הבית. "אם התינוק כבר נעקץ, הטיפול בתגובה האלרגית, ובעיקר בגרד, יכול להיעשות במגוון תכשירים, הנמצאים למכירה בבתי המרקחת, בהתייעצות עם הרוקח. במקרים של עקיצות מרובות, ניתן להשתמש בתרופות אנטי-היסטמיניות דרך הפה, הניתנות בהמלצת הרופא המטפל".
ד"ר מיקי שטיין, מומחה ברפואת ילדים של שירותי בריאות כללית, מוסיף: "ישנן תרופות שונות להקלת העקצוץ, וכמובן תרופות סבתא, כמו מריחת אלכוהול, דבש וחומץ. אם למרות הטיפול המקומי במשך כמה ימים, הנגע מתרחב, נעשה רגיש, כואב או מפריש מוגלה - צריך לפנות לרופא. במקרה של נפיחות ובצקת בעפעפיים, צריך לפנות מיד לבדיקה".