הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ועיריית רמת גן אישרו לחברת לוינשטין לבצע פרויקט פינוי-בינוי, שבמסגרתו יוקמו 343 יחידות דיור במתחם בית חורון, סמוך לרחוב ביאליק. הפרויקט כולל הריסת תשעה בניינים בני 5-3 קומות, שבהם 119 דירות, ובניית שני בניינים בני 10 קומות ושני מגדלים בגובה 21 קומות.
התוכנית מתפרסת על שטח כולל של כשישה דונם במתחם הרחובות בית חורון, מעלה הצופים ומעלה הצבי, סמוך למפגש הרחובות ביאליק וז’בוטינסקי במרכז העיר. המגדלים יוקמו בחזית לרחוב בית חורון, והמבנים הנמוכים - בחזית לרחוב מעלה הצופים.
הדיירים הוותיקים יקבלו דירה חדשה, בתוספת ממ”ד, מרפסת שמש וחניה תת-קרקעית. תמהיל הדירות החדשות שיימכרו בשוק החופשי יהיה מגוון, והוא יכלול דירות של 5-2 חדרים. על התכנון מופקד משרד רובננקו אדריכלים. אמיר לוטן, מנהל תחום התחדשות עירונית בקבוצת לוינשטין: “בימים אלה אנו מקדמים יד ביד עם העירייה את תוכנית העיצוב והבקשה להיתר, ומקווים לצאת לדרך בקרוב”.
לוטן ציין עוד כי למתחם בית חורון יש מיקום אסטרטגי בלב העיר, עם קרבה לתחנת הקו האדום של הרכבת הקלה. “הפרויקט כולל גם את הגדלת שטחי הציבור והשטחים הפתוחים במתחם, והקצאת שטח של דונם אחד משטח התוכנית לטובת עיריית רמת גן, שבו צפויים להיות מוסדות ציבור וגני ילדים”.
במסגרת הפרויקט ייבנה גם חניון תת-קרקעי לשימוש בעלי הדירות בלבד, עם כניסה מרחוב בית חורון, וכן יוגדרו במתחם שצ”פים ושבילים, שיחברו את רחובות בית חורון, מעלה הצופים ומעלה הצבי ויגשרו על הפרשי גובה טופוגרפיים הקיימים היום במקום.


“תקופה בחיים”

התרגשות רבה שררה ביום שני בבוקר בקרב דיירים שהגיעו לחזות באירוע של הריסת בניין ישן ברחוב הרא”ה 196, במסגרת התחדשות עירונית. “גידלנו כאן שלושה ילדים. זו תקופה בחיים”, סיפרו בני זוג שהביטו במבטים נוסטלגיים בהריסת הבניין.


בסגנון צרפתי

קבוצת רמי צרפתי זכתה במכרז של רשות מקרקעי ישראל (רמ”י) לבניית מתחם מעורב שימושים של מגורים, מסחר ומשרדים בדרום תל השומר ברמת גן, הכולל 36 יחידות דיור, כ-3,000 מ”ר של שטחי משרדים וכ-360 מ”ר של שטחי מסחר. 
המגרש, בשטח של 2,300 מ”ר, נכלל בתוכנית “דרום תל השומר” (תמ”ל 1023), שבתחומה עתידים להיבנות כ-3,050 יחידות דיור, שטחי תעסוקה ומסחר, מוסדות ומבני ציבור, פארקים ושטחים ציבוריים פתוחים. 
ההצעה הזוכה של קבוצת רמי צרפתי גברה על הצעותיהם של עשרה יזמים שניגשו למכרז, ועמדה על כ-68.6 מיליון שקל לרכישת הקרקע, כולל הוצאות פיתוח. ההתקשרות לרכישת הקרקע נקבעה בחוזה חכירה ישירה לתקופה של 98 שנים, עם אופציה ל-98 שנים נוספות.
המנכ”ל והבעלים של הקבוצה רמי צרפתי: “אנו שמחים על הזכייה במכרז וגאים לקחת חלק בהקמת שכונת תל השומר דרום. מדובר בפרויקט משמעותי בעיר מרכזית. אנו מעריכים כי היקף המכירות במגרש יגיע לכ-200 מיליון שקל”.
תוכנית תמ”ל 1023 מתפרשת על שטח של כ-558 דונם מצפון לדרך 461, מדרום למרכז הרפואי שיבא בתל השומר, ממערב לדרך מוטה גור ובסמוך לציר הקו הסגול של הרכבת הקלה. תוכנית הבינוי בשטח כוללת שכונת מגורים חדשה ואזור תעסוקה לאורך דרך 461, והיא מחולקת לכ-50 מגרשים שונים. 
מבני המגורים בתוכנית מתוכננים לבנייה מרקמית ובנייה גבוהה. ברחובות הראשיים מתוכננים ייעודי קרקע המשלבים מגורים, תעסוקה ומסחר במפלס הרחוב. בשכונה החדשה תוקם גם כיכר עירונית. שטחי התעסוקה והמסחר הגדולים יהוו חיץ בין אזור המגורים לדרך 461. התוכנית כוללת גם התוויית רשת תחבורה, מערכת תנועה, תחבורה ציבורית, שבילי אופניים ורשת ירוקה רציפה של שדרות, שבילים ופארקים, שיעודדו הליכה ברגל ורכיבה.