חבר מועצת עיריית רמת גן אביהוא בן משה דרש בישיבת המועצה האחרונה להקים ועדת בדיקה, בעקבות אירועי פינוי הדיירים בשנה האחרונה משלושה בבניינים בעיר בשל חשש מקריסה - ברחובות ביאליק, ההגנה וסמדר. 

"ב-19 ביולי קיבלו דיירים ברחוב סמדר 5 דרישה לפינוי מידי של בניין המגורים בו התגוררו, בשל מצבו הפיזי המסוכן. זהו תסריט מספר שלוש, שקורה בעיר הזו, וזהו תסריט שלישי ברציפות, שבנוי בדיוק באותה מתכונת של התסריטים הקודמים – פינוי דיירי ההגנה 7 וביאליק 33. זהו הבניין השלישי ברציפות, שהתחיל או ביקש להתחיל בתכנון מחדש, לנוכח מצבו הבעייתי מבחינה קונסטרוקטיבית, ונתקל באוזניים ערלות ובחומת סירוב בצורה".

ראש העירייה כרמל שאמה הכהן דחה את הטענות והבהיר, כי לעירייה אין סמכות להורות על פינוי בניינים, אלא אם נקבע שקיימת סכנת קריסה מיידית. לדבריו, יש בניינים מסוכנים ברמת גן, ונשלחו הודעות מטעם העירייה. "מדובר ברכוש פרטי, והאחריות על תיקון הליקויים היא של בעלי הנכסים", ציין.

עם זאת, הודיע שאמה הכהן, כי לנוכח ההפתעה שציפתה לדיירים שהתגוררו בשכירות בבניין ברחוב סמדר, שלא ידעו כי מדובר במבנה מסוכן לכאורה, כל הודעה על בניין מסוכן, לא תישלח מעתה רק לבעלי הדירות, אלא גם לדיירים.
"פעלנו באחריות רבה, בהתאם להנחיות המומחים, שהורו על פינוי מידי. ניסינו לאפשר לפנות את הספרים מהספרייה העירונית בקומת הקרקע ברחוב סמדר, והיו מתנדבים שביקשו לסייע, אבל לא קיבלנו אישור מהמהנדסים, והספרים לא פונו", הוסיף ראש העירייה.

סגן ראש העירייה ויו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה רועי ברזילי ציין, כי הוועדה המקומית כבר אישרה את התוכנית להתחדשות עירונית בבניין ברחוב סמדר, אבל על היזמים היה להביא אישורים של פיקוד העורף וכבאות והצלה, והם טרם עשו זאת. "מבחינתנו, לא הייתה מניעה להנפיק את היתר הבנייה, אם היו מציגים את האישורים הנדרשים". בתום הדיון, נדחתה הצעתו של בן משה ברוב קולות חברי המועצה.