באזור תל אביב נרכשו ברבעון הראשון של השנה 2,414 דירות – ירידה של כ-12% לעומת הרבעון המקביל ב-2021 – כך עולה מדוח הכלכלנית הראשית באוצר שפורסם לאחרונה. בפילוח לפי סוגי דירות, עולה כי 870 יח"ד שנרכשו הן דירות חדשות (ירידה של 20% לעומת הרבעון המקביל), ו-1,544 דירות יד שנייה (ירידה של 8%).

עוד עולה מדוח הכלכלנית, כי משקיעי נדל"ן רכשו באזור ת"א 664 דירות ברבעון הראשון – ירידה של 36% לעומת הרבעון המקביל. אזור ת"א מדורג במקום השלישי בישראל בפלח זה, אחרי חיפה ובאר שבע. רכישות המשקיעים בכל הארץ ירדו ב-26% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ל-5,000 דירות.

ברבעון הראשון של השנה נמכרו ע"י משקיעים 7,400 דירות בכל הארץ, גידול של 6% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. באזור ת"א דווקא נרשמה ירידה של 11% במכירות המשקיעים בתקופה זו בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

לדברי יפה סדן, סמנכ"לית השיווק והמכירות של קבוצת יוסי אברהמי שבונה מספר פרויקטים בתל אביב, "אמנם הנתונים מצביעים על ירידה, אך זאת כיוון שהרבעון המקביל היה ייחודי וחד פעמי ברכישת דירות בכל הארץ, במקביל לעובדה הפשוטה שהמלאים מצטמצמים – אין מספיק היצע. אך תל אביב היא עדיין העיר המבוקשת ביותר בישראל למטרות מגורים ולהשקעה, היא מובילה בהתחלות הבנייה, בביקוש לדירות של הלמ"ס ואטרקטיבית בקרב קהלים שונים - משפחות צעירות או זוגות מצמצמי דיור שמחפשים מגורי יוקרה בלב העיר או בשכונות הצפוניות, משקיעים המחפשים תשואה ופוטנציאל השבחה גבוה במזרח ודרום העיר ותושבי חוץ ועולים חדשים שמעדיפים לרוב פרויקטים בקרבת קו החוף".

ברמה ארצית נרשמה ברבעון הראשון האטה בקצב מכירת הדירות: 31 אלף דירות נמכרו בשוק החופשי - ללא שינוי בהשוואה לרבעון המקביל. בהשוואה היסטורית של רמת העסקאות ב-20 השנה האחרונות מדורג הרבעון הראשון של 2022 במקום השמיני, בעוד שבאזור ת"א הוא מדורג במקום ה-35 מתוך 81. כמות הדירות החדשות שנרכשו בארץ ירדה בכ-3% ל-8,868 ומספר הדירות מיד שנייה שנרכשו עלה ב-2.2% ל-22,344. האזורים המובילים ברכישת הדירות ברבעון הם אזור חיפה עם 4,829 יח"ד, אזור רחובות ואזור באר שבע עם כ-4,700 דירות כ"א, ואזור המרכז עם 4,104 דירות.