חוק חדש בבברזיל מאפשר לסטודנטים יהודים ולא יהודים להימנע ממבחנים באוניברסיטאות ובתי הספר על רקע סיבות דתיות. התלמידים יהיו רשאים להיעדר בכל תאריך שבו על פי ההלכה הדתית שלהם אסור לבצע את הפעילות על פי החקיקה. עבור סטודנטים יהודים מדובר בשבת וחגים כגון פסח, ראש השנה ויום כיפור. על החוק חתם ז'איר בולסונרו, נשיא ברזיל החדש שנחשב לאוהד ישראל. 

"זו דרישה לגיטימית מצד האוכלוסייה הברזילאית ששומרת על השבת", אמר פרננדו לוטנברג, נשיא הקונפדרציה הישראלית ברזילאית. "זהו עוד ניצחון חשוב לקהילה היהודית ולכל המעורבים במאבק הזה, כולל האדוונטיסטים". כנסיית האדונטיסטים של היום השביעי, סוברת כמו היהדות, כי יש לשבות במהלך היום השביעי בשבוע. את ההיעדרות מסיבות אלו מהמבחן יש לבקש מראש כאשר המוסד הלימודי מחויב לתת תאריך חלופי למבחן או להחליף במשימות אחרות, כך על פי החוק.
בשנת 2016 76 אלף נבחנים נאלצו לשהות בכיתות בהן נבחנו משעה אחת בצהריים בשבת ועד השעה שבע בערב, לאחר השקיעה, אז יכלו להתחיל לבצע את המבחן מבלי שיהיה בכך חילול שבת מצד הסטודנטים היהודים, זאת על מנת למנוע מצב של רמאות. בשנת 2017 הועברה בחינה משבת ונערכה במהלך שני ימי ראשון, זאת לאחר מסע לחצים ממושך מצד קבוצות יהודיות וחברי דתות אחרות.