הדיון על גיוס בנות דתיות נמשך כאשר גורמים שונים מעבירים ביקורת על הדבר בטענה כי הצעירות ההולכות לצבא נפגעות מבחינה דתית. במקביל ישנם גורמים המבקשים לנסות ולסייע לבנות לשמור על הרמה התורנית בדרכים שונות. אחת הדרכים להנכיח את הלימוד באופן יומיומי קיימת כבר כמה שנים בספרון של הרבנות "בלכתך בדרך" או של ישיבת שבי חברון "לכו לחמו בלחמי", אבל אלו מכוונים יותר לבנים. אפליקציה שפיתחה תלמידת תוכנית 'הדס' במדרשת או"ת לינדנבאום מבית אור תורה סטון, מציעה לימוד יומי המתאים לבנות דתיות בצבא.

מ', שבנתה את האפליקציה הראשונית, כבר יותר משלוש שנים משרתת כקצינה ביחידה הטכנולוגית של חיל המודיעין: "הגעתי למדרשה אחרי שכבר תכננתי להתגייס למסלול גאמ"א (מסלול הסייבר של צה"ל). פתאום הרב אוהד (טהרלב, ראש המדרשה - ג.ד.) הגיע עם הרעיון לאפליקציה של לימוד יומי לבנות המדרשה. אמרתי לו שאני לא בטוחה שאני יודעת לבנות אפליקציות אבל אוכל לנסות".
מ' ניסתה ואכן בנתה את האפליקציה המדוברת. את התוכן כותבות הבנות שלומדות במדרשה בעצמן, ובכל שנה רגע לפני שהן עולות על מדים כל הקטעים שכתבו ואספו, עולים לאפליקציה ומהווים את הלימוד היומי של אותן הבנות כאשר יתחילו את שירותן הצבאי. בכל שנה התכנים מתחדשים יחד עם בנות המחזור הבא שמגיעות ללמוד במדרשה.

הדס היומי. קרדיט: דוברות אור תורה סטון

 

מבחינת הרב טהרלב, ראש מדרשת או"ת לינדנבאום, שיחד עם צוות המדרשה מבקר אחת לשבועיים ב-19 הבסיסים בהם משרתות בוגרות המדרשה, האפליקציה היא דרך נוספת של הבנות לשמור על הקשר וחיזוק תורני לבת הדתית המתגייסת: "במקום ללכת עם ספרון הן הולכות עם זה בכיס, בסמארטפון שלהן, כמו כל דבר איתו שומרים על קשר בשירות".
מאז בכל שנה מ' עדכנה את התוכן, עד ש"עומס של הפרויקטים כאן, לא נתנו לי להמשיך ולהתעסק עם זה", אומרת מ' שנאלצה להעביר את האחריות למתכנת אחר. "מישהו אחר מחליף אותי, אבל אני שמחה שדבר שהיה בגדר רעיון נותן פעם ביום לבנות המדרשה שהיום חיילות בצבא כמה דקות של חיבור".
לאפליקציה קוראים "הדס יומי" (HadasYomi), כשם תוכנית הדס של המדרשה, דרכה מתגייסות הבנות. כך משלבות הבנות את הגיוס לצה"ל עם בסיס תורני. כיום, 95% מבנות המדרשה מתגייסות לצה"ל.
הרב אוהד טהרלב מסביר את הרעיון מאחוריה: "מה שמייחד את האפליקציה היא שהבנות עצמן הכינו אותה ואת התוכן שלה. הן אלו שבוחרות מה לכתוב ומה ללמוד. זה יכול להיות רעיון תורני או טקסט שהשפיע על אותה הבת ונתן לה כוחות חדשים. יש קטעים מספרי פרשנות על התורה, סיפור מהגמרא וגם קטעי ספרות שמתקשרים למהות השירות של עם ישראל. כל מה שהן בוחרות שמתאים ללוות אותן במהלך השירות הצבאי. כל אחת יכולה להוריד את האפליקציה, לא משנה אם היא בוגרת מדרשת לינדנבאום או מדרשה אחרת. המטרה היא שיהיה לבנות הדתיות שמתגייסות לצבא רגע ביום בו הן יכולות לעצור, לקרוא רעיון תורני, להתחבר לספר, לכותב או לפירוש שלמדו בשנה שהיו כאן, ולדעת שיש להן ליווי רוחני מתמיד. אנחנו כמובן נמשיך ותמיד נהיה כאן עבורן".